Nevasca

De Wikipedia
Tropes avanzando so una nevasca.

Una nevasca, ventisca, nevazón,[1] o vientu blancu ye una nube de nieve, xelu y xarazo con precipitación de nieve en fuerte intensidá, que se produz xeneralmente en zones d'alta monte o altes llatitúes, onde les temperatures son bien inferiores a 0 °C.

Una nevasca acompañada de vientos fuertes pue ser llamada ventisca o más explícitamente ventisca de nieve, yá que ventisca polo xeneral significa una torbonada acompañada de vientos fuertes, que tanto puede ser d'agua como de nieve. Cuando les precipitaciones dar en llugares de menor altor, éstes denominar nevazones, anque según el Diccionariu de la Real Academia Española, nevazón ye sinónimu de nevasca n'Arxentina, Chile y Ecuador.[1] Otra pallabra utilizada en zones del Cordal Cantábricu, n'España, ye cellisca.

Les nevascas son bien peligroses pa los montañistas, yá que enzanquen la visibilidá y aumenten el riesgu de muerte poles baxes temperatures que se producen nelles. La sensación térmica mientres una nevasca mengua con facilidá per debaxo de los −20 °C y la visibilidá vese seriamente afeutada.

Un típicu "vientu blancu" provoca una perda de la perceición de les distancies al anular la visión del horizonte o de los oxetos que puedan sirvir de referencia visual. En casos estremos, la visibilidá ye posible solo a menos d'un metro de distancia. Si esta condición asocede como esceición anómala en dómina de destemple, resulta particularmente peligrosu, cuidao qu'en tales condiciones nun ye posible estremar ente una ruta normal vidable y segura d'una cornisa de nieve que solo se proyeuta sobre un abismu, de cuenta que puede caminase, ensin tener noticia, ellí onde la nieve vence al pesu del cuerpu y el montañista puede cayer de secute munches decenes de metros nun despeñadero.

Esisten dos tipos de nevascas:

  • Baxa. Como'l so nome indica, dase cuando les partícules de nieve llevantaes son de poco altor.
  • Alta. Na nevasca alta les partícules llevantaes algamen altores grandes respectu del suelu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 DRAE. «Nevazón». Consultáu'l 22 de xineru de 2011.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]