Massawa

Coordenaes: 15°36′N 39°26′E / 15.6°N 39.43°E / 15.6; 39.43
De Wikipedia
Massawa
Alministración
PaísBandera d'Eritrea Eritrea
Region of Eritrea (en) Traducir Semenawi Keyih Bahri
Subregion of Eritrea (en) Traducir Massawa Subregion (en) Traducir
Tipu d'entidá ciudá
Nome oficial ምጽዋዕ (ti)
Nome llocal ምጽዋዕ (ti)
Xeografía
Coordenaes 15°36′N 39°26′E / 15.6°N 39.43°E / 15.6; 39.43
Massawa alcuéntrase n'Eritrea
Massawa
Massawa
Massawa (Eritrea)
Superficie 477 km²
Altitú 6 m
Demografía
Población 39 758 hab. (2006)
Porcentaxe 100% de Massawa Subregion (en) Traducir
? % de Semenawi Keyih Bahri
1.14% de Eritrea
Densidá 83,35 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+03:00
Llocalidaes hermaniaes Stavanger
Cambiar los datos en Wikidata
Massawa nel sieglu XIX.

Massawa o Mitsiwa (n'italianu: Massaua) ye una importante ciudá portuaria d'Eritrea asitiada na mariña del mar Roxu. L'enclave tuvo siempres una gran importancia estratéxica polo que foi colonizáu socesivamente por Portugal, Exiptu, l'Imperiu otomanu, el Reinu Xuníu ya Italia, esta postrera en 1885. Foi la capital d'Eritrea hasta qu'ésta se treslladó a Asmara en 1897.

Historia[editar | editar la fonte]

Massawa ye mentada per primer vegada na Crónica Real del emperador etíope Yeshaq, por cuenta de la revuelta del gobernador imperial de la zona. Anque orixinalmente la ciudá solo ocupaba la Islla de Massawa, darréu estendióse hasta cubrir la Islla Taulud y el continente, qu'agora tán xuníos por aciu calzades.

Massawa cayó sol poder del Imperiu otomanu en 1557, que usar como base nel so intentu de conquistar la provincia etíope de Tigray. Les autoridaes otomanes punxeron la ciudá y los sos territorios más inmediatos sol mandu d'un aristócrata de la etnia Beja, al que nomaron Naib de Massawa, y que respondía de la so xestión ante'l gobernador otomanu de Suakin. Mientres el sieglu XIX foi gobernada, como la mayor parte de la mariña africana del Mar Bermeya, polos exipcios col consentimientu de los otomanos. De resultes de la derrota exipcia na Batalla de Gura, el dominiu exipciu del puertu decayó y, con ayuda del Imperiu Británicu, Massawa pasó a control italianu como parte de la so colonia d'Eritrea en 1885.

La ocupación italiana de Massawa producir de forma pacífica'l 5 de febreru de 1885 per parte d'un cuerpu espedicionariu formáu por 1.500 homes a les órdenes del coronel Tancredi Saletta, y cuntó col beneplácito de Gran Bretaña, que solicitara la intervención.

El 12 de febreru unvió otru contingente militar compuestu por 42 oficiales y 920 soldaos, siguíu d'una tercer espedición el 24 de febreru. Nel cursu de los trés meses siguientes, les tropes italianes ocuparen tola franxa costera etíope entendida ente Massawa y Assab.

Sirviéndose de los italianos, los ingleses intentaben atenuar el radiu d'aición de Francia n'África y reprimir la revuelta amenada naquellos años nel vecín Sudán per parte de los independentistes siguidores de Muhammad Ahmad, llamáu'l "Mahdi".

Les protestes d'Exiptu y de Turquía nun tuvieron ecu n'Europa y la guarnición exipcia, que nun opunxera nenguna resistencia a la ocupación, foi repatriada a finales del añu.

Mientres la Segunda Guerra Mundial, un gran númberu de naves italianes y alemanes fueron fundíes pa bloquiar el puertu. Los barcos fueron salvaos y les instalaciones portuaries volvieron ponese en serviciu en 1942 pol capitán de navío estauxunidense Edward Ellsberg. Al ser el mayor y más seguru puertu de la mariña esta africana, según el mayor puertu d'agües fondes del Mar Bermeya, Massawa foi cuartel xeneral de l'armada etíope.

Mientres la Guerra de la independencia d'Eritrea, unidaes del Frente Popular de Lliberación d'Eritrea tomaron Massawa en febreru de 1990 de resultes d'un ataque sorpresa llanzáu simultáneamente dende tierra y mar. El so ésitu atayó la principal vía de suministru del Segundu Exércitu Etíope en Asmara, que, a partir d'entós, tuvo que ser per vía aérea. En respuesta, Mengistu Haile Mariam ordenó'l bombardéu de la ciudá, causando daños considerables.

Llugares d'interés[editar | editar la fonte]

Massawa cunta con una base naval, grandes muelles de carga, un aeropuertu y una llinia ferrial que la enllaza con Asmara. Los ferries que parten de la ciudá xunir coles Islles Dahlak y cola cercana Islla Green.

Ente los edificios más notables de la ciudá atopen la Mezquita Sheikh Hanafi, del sieglu XV, y delles cases de coral. Tamién sobreviven abondosos edificios de la dómina otomana, como'l bazar, más otros de factura más recién como'l Palaciu Imperial, reconstruyíu en 1872 por Werner Munzinger; la Catedral de Santa María; la Villa Melotti (edificada na década de los años 30 del sieglu XX) y el Bancu d'Italia. La Guerra Eritrea d'Independencia ye recordada nun memorial formáu por trés tanques que s'atopa nel centru de Massawa.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]