Luge

De Wikipedia
Luge

Salida d'un pilotu alemán de luge nos Xuegos Olímpicos de Vancouver 2010
Autoridá deportiva Federación Internacional de Luge
Carauterístiques
Miembros por equipu 1 o 2
Xéneru Mistu
Llugar del encuentru Pistes de luge
Olímpicu Dende 1964
[editar datos en Wikidata]

El luge (pronúnciase /luːʒ/) ye un deporte olímpicu d'iviernu que xunto al bobsleigh y al skeleton representen distintes modalidaes de descensu en trinéu. Luge ye una pallabra francesa que significa trinéu llixeru.

Historia[editar | editar la fonte]

Trineos, Alpes suizos, 1890-1910
Artificial luge
Natural luge
Artificial luge
Yekaterina Lavrentjewa (RUS) natural track luge

Anque les carreres de trineos son bien antigües y delles atopen cróniques en documentos de va dellos sieglos en países como Noruega, el luge como deporte entamao y sometío a regles apaez a finales del sieglu XIX. La primer competición internacional tuvo llugar na ciudá suiza de Davos en 1883, onde s'axuntaron participantes de siete países.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

El trinéu que s'usa nel luge ye un pequeñu armazón, nel so orixe de madera, anguaño de metal, provistu d'unos patinos afilaos na base. El trinéu nun tien frenos nin timón; el pilotu controla la baxada del luge y los cambeos de direición por aciu unes bridas xuníes a la parte delantera, según basculando el pesu del so propiu cuerpu.

El pilotu va baltáu pámpana arriba colos pies per delantre y la cabeza tras, a diferencia del skeleton, nel que s'asitia pámpana abaxo y mirando palantre. A diferencia del bobsleigh, la salida efectuar col pilotu yá asitiáu nel trinéu, y polo tanto la salida ye más lenta pos nun puede coyer tanto impulsu al impulsase colos brazos y non coles piernes.

El pesu máximu autorizáu del trinéu ye de 23 kg nel individual y 27 nel de pareyes. Respectu al pesu de los tripulantes, la reglamentación trata de permediar les diferencies ente los participantes, y asina, amás d'establecese un pesu máximu pa cada unu, dexar a los que tean per debaxo d'esi pesu que s'añedir quilos artificialmente y de esta manera toes tengan aproximao'l mesmu pesu y les mesmes oportunidaes.

El luge tien dos modalidaes, la individual y la de pareyes, tantu en categoría masculina como femenina. Na individual apuéstense cuatro mangues y la de pareyes solu dos, sumándose los tiempos y ganando en que totalice menos tiempu en total. La igualdá ente los participantes obliga a midir el tiempu con absoluta precisión, hasta les milésimes.

Los primeros campeonatos del mundu de luge celebrar n'Oslu en 1955 y la Federación Internacional de Luge fundir en 1957 en dixebrándose de la de bobsleigh. Foi incluyíu como deporte olímpico nos Xuegos d'Innsbruck de 1964 tantu en categoría masculina como femenina y dende entós siempres tuvo presente nel programa de los Xuegos.

El luge, sigue siendo un deporte bien poco accesible por cuenta de la falta d'instalaciones, bien cares de caltener. Esto fixo solo un amenorgáu grupu de países sían la élite d'esti deporte. Estos países son sobremanera Alemaña, Austria, Italia y Rusia, que suelen partise les medayes nes competiciones importantes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]