Lluis Enrique de Borbón-Condé

De Wikipedia
Lluis Enrique de Borbón-Condé
Principal ministro de Estado (es) Traducir

1723 - 1726
Vida
Nacimientu Versalles18 d'agostu de 1692[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Chantilly27 de xineru de 1740[1] (47 años)
Sepultura basílica de Saint-Denis (es) Traducir
Familia
Padre Lluis III de Borbón-Condé
Madre Luisa Francisca de Borbón
Casáu con María Ana de Borbón-Conti
Carolina de Hesse-Rotenburg
Pareyes Armande Félice de La Porte Mazarin
Fíos/es Lluis Xosé de Borbón-Condé
Hermanos/es
Pueblu Príncipe de Condé (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés[2]
Oficiu políticu
Premios
Graduación Coronel General (en) Traducir
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Louis Henri de Bourbon, Príncipe de Condé (18 d'agostu de 1692Versalles – 27 de xineru de 1740Chantilly), Duque de Borbón, séptimu Príncipe de Condé, Duque de Enghien y Guisa, Par de Francia.

Yera fíu de Lluis III de Borbón-Condé y Lluisa Francisca de Borbón y convirtióse n'herederu del so títulu en 1710.

Biografía[editar | editar la fonte]

Inicio y el Conseyu de Rexencia[editar | editar la fonte]

Al morrer Carlos, Duque de Berry pasó al octavu llugar en derechu de socesión a la corona francesa, detrás del Delfín (futuru Lluis XV de Francia, el Rei d'España, el Príncipe d'Asturies, l'Infante Felipe, l'Infante Fernando, el Duque d'Orleans y el Duque de Chartres.

Tres la muerte de Lluis XIV de Francia en setiembre de 1715, llogra un escañu na Gran Sala del Parllamentu Francés, qu'axuntaba a la Corte, los Príncipes de Sangre, Duques y a los Pares de Francia. La primer xunta foi pa proclamar la rexencia. Diose llectura al testamentu del difuntu rei relativu a dereches de socesión de los sos fíos bastardos y reconocíos. El Duque d'Orleans foi proclamáu rexente y pudió l'almisión inmediata del Duque de Borbón-Condé al Conseyu de Rexencia, col títulu de xefe. El Duque de Condé pide de la mesma el comandu de les tropes reales, atribuyíu por Lluis XIV al Duque de Maine. A pesar de los alegatos de Maine, llogró la so comandancia.

De siguío el duque empeñar a menguar el rangu de los bastardos del rei. N'agostu de 1716, acompañáu pol so hermanu'l Conde de Charolais y el so primu'l Príncipe de Conti, pide a Lluis XV un lit de justice p'abolir les disposiciones de 1714 y la declaración del 23 de mayu de 1715. El Conseyu de Rexencia dispunxo que los bastardos reales perdieren los sos privilexos, particularmente la so superioridá sobre los Pares y los Duques. Darréu'l Duque se arrogó el derechu de supervisión de la educación del mozu Lluis XV, en llugar de Lluis Augusto de Borbón, como estableciera nel so testamentu Lluis XIV.

Primer ministru[editar | editar la fonte]

Tres la muerte del rexente, Felipe II d'Orleans en 1723, Lluis Enrique pide al rei'l so ascensu a Primer Ministru. Lluis XV, al escuchar la opinión favorable del Cardenal de Fleury aceptó, pero prométe-y a esti postreru non cunsultar núnca al duque nel so asuencia.

Feu, enorme y de güeyos saltonos, al Duque teníase-y por probe d'espíritu,[3] el so amante, la Marquesa de Prie, tenía sobre él una enorme influencia anque ésta llindábase esencialmente a protexer les artes y lletres.

La so primer xera foi la d'atopa-y una esposa al Rei, capaz de procrear. La novia predestinada yera Mariana Victoria de Borbón, fía de Felipe V d'España y de Sabela de Farnesio, yera demasiáu nuevu y foi refugada,[4] y xunto al Cardenal de Fleury revisaron a les potenciales candidates hasta que la eleición cayó inesperadamente sobre la princesa María Leszczynska segunda fía del príncipe Estanislao I Leszczynski rei de Polonia.

Dempués de dos años d'actividá como Primer Ministru atopar col disgustu xeneralizáu dempués de la puesta en marcha de dures midíes fiscales dirixíes a faer un saneamientu de les finances del Estáu, abondo desordenaes pol Sistema de Law. Intentó volver al Rei en contra del Cardenal Fleury pero nun lu consiguió, y foi obligáu a presentar les sos sides al cardenal, tres estos quitóse-y el so cargu de Primer Ministru y se -y exilió nel so Castiellu de Chantilly.

Matrimoniu y fíos[editar | editar la fonte]

En 1713 casóse con María Ana de Borbón-Conti fía de Franciscu Lluis de Borbón-Conti con quien nun tuvo fíos.

Ocho años dempués de la muerte de la so primer esposa casóse con Carolina de Hesse-Rotenburg con quien tuvo solamente un fíu:

Tamién tuvo una fía illexítima col so amante Armande Félice d'El Porte Mazarin (1691–1729), la esposa de Louis de Mailly, marqués de Nesle (1689–1767), a quien oficialmente reconoció.

  • Ana Enriqueta de Borbón, (1725 - 1780), Mademoiselle de Verneuil, quién casóse con Xuan, marqués de Laguiche, (1719–1770) en 1740.


Predecesor:
Lluis III de Condé

Príncipe de Condé

1710 -1740
Socesor:
Lluis V de Condé

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. D'él dizse nes Memories del Cardenal de Bernis:
    "Si la probidad y les bones intenciones fueren virtúes consideraes importantes, el Señor Duque sería capaz de tener, pero faltó-y talentu y munches vegaes tamién escareció de bonos conseyos".
    De toes formes esto nun-y torgó arriquecer se descomanadamente gracies al Sistema de Law. Les enormes ganancies dexáron-y vivir con gran luxu nel so Castiellu de Chantilly, onde caltenía un arrogante equipamientu pa la caza.
  4. Mariana casóse l'añu 1729 con Xosé I de Portugal, convirtiéndose en reina consorte. Cuando'l so home morrió l'añu 1774 foi nomada rexente hasta la so muerte

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]