Llimonada

De Wikipedia
Un vasu de llimonada.
Popular llimonada sirvida nes celebraciones veraniegues de la Palombu.

La llimonada ye una bébora d'ellaboración usualmente casera, a base de llimón, agua y azucre, que puede tener o non conteníu alcohólicu. En dellos idiomes, como'l alemán, llámase tamién llimonada a cualquier bébora refrescante non alcohólica, como les gaseoses.

Composición[editar | editar la fonte]

Una receta d'Estaos Xuníos y Canadá (dos de los mayores consumidores d'esta bébora) menten que se debe entemecer la mesma cantidá en volume de llimón que d'azucre y débese añader agua cuatro veces el volume de llimón o d'azucre arramáu. Lo cierto ye que nun hai midíes absolutes y les proporciones queden en manes de los cocineros o comensales.

Esisten recetes qu'añaden a estos ingredientes básicos frutes como plátanos o naranxes, frutes seques, tales como figos o pases y añaden especies como canela o clavu dexando reposar l'amiestu dellos díes. Esisten ingredientes alcohólicos tales como ciertos vinos , como la llimonada, pero nesti casu la llimonada pierde'l so calter y conviértese más en Sangría, si entemecer con ron averar al mojito cubanu.

Pa caltener el calter de la llimonada al añader dalguna bébora alcohólico, ye preferible entemecela con vodca o xinebra (magar esta postrera da-y un aspeutu más arumáu).

Otra receta ye preparar la llimonada usando agua mineral en cuenta de usar agua ordinario.

Variantes[editar | editar la fonte]

Esisten llimonaes bien famoses pol so conteníu alcohólicu, el Limoncello, bebida a base d'alcohol y zusmiu de llimón, la sangría que se trata d'un amiestu de vinu con distintes frutes, dalgunes d'elles con fuerte calter cítricu, como'l llimón y la naranxa. Esisten amiestos con calter más melecinal y que son emplegaes como purgantes na composición d'estes llimonaes purgantes en llugar de llimones emplégase citrato de magnesia que s'esllee n'agua con azucre.

Tamién pueden emplegase edulcorantes artificiales o naturales tales como aspartame, sucralosa o stevia rebaudiana en llugar d'azucre p'amenorgar les caloríes o pa rexímenes dietéticos. Delles persones añader un chorrín d'agua carbonatao (soda) pa da-y un toque burbujeante, que aseguren que ye más refrescante. Inclusive hai quien la beben solamente con agua mineral.

Tamién se denomina llimonada, a una bébora realizada con vinu rebaxáu con agua (dependiendo de la receta), llimón, azucre y canela. Ye tradicional sirvila mientres la Selmana Santa en provincies como Llión, Ávila, Segovia o Soria. En Llión utilízase la espresión "matar xudíos" que significa tomase llimonaes.

En Colombia esiste una variente que consiste n'amestar Panela a la bébora, denomada como Agua de Panela Fría o Agua de Panela con Llimón.

En Venezuela esiste una variante d'esta bébora ellaborada con papelón o panela que se suel llamar Papelón con Llimón, daqué similar a la variantr colombiana.

Na India ye común el Nimbu Pani, una variedá que contién agua de roses

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Artículu de traducción automática a partir de "Limonada" que necesita revisión. Quita l'avisu cuando tea correxíu.