Livonia

Coordenaes: 57°51′44″N 25°58′02″E / 57.862234°N 25.967155°E / 57.862234; 25.967155
De Wikipedia
Livonia
coat of arms of Livonia (en) Traducir
Alministración
Tipu d'entidá rexón xeográfica
Xeografía
Coordenaes 57°51′44″N 25°58′02″E / 57.862234°N 25.967155°E / 57.862234; 25.967155
Demografía
Cambiar los datos en Wikidata

Livonia (en livoniu, Līvõmō; estoniu: Liivimaa; n'alemán y llingües escandinaves: Livland; en letón y lituanu: Livonija; polacu: Inflanty; n'inglés arcaicu, Livland,[1] o Liwlandia; rusu: Лифляндия, Liflyandiya) dalguna vegada foi l'área habitada polos livonios, pero na Edá Media vieno designar un territoriu muncho más estensu (Terra Mariana) controláu pola Orde de Livonia nes mariñes orientales del mar Bálticu, nes actuales Letonia y Estonia. Les sos fronteres yeren el golfu de Riga y el golfu de Finlandia, nel nordeste; el llagu Peipus y Rusia, nel este; y Lituania, al sur.

Historia[editar | editar la fonte]

A empiezos del sieglu XII Livonia yera una zona d'estensión económica y política de los daneses y alemanes, particularmente de la Lliga Hanseática y la Orde del Císter.

Alredor de 1160, comerciantes hanseáticos de Lubeca establecieron una base nel futuru sitiu de Riga. La Crónica d'Enrique de Livonia de 1220 da cuenta de primera mano, de la cristianización de Livonia, concedida como un feudu pol rei d'Alemaña, Felipe de Suabia, de la casa Hohenstaufen, al obispu Alberto de Buxhoeveden, sobrín del arzobispu de Bremen, que saleó con un convói de naves llenes de cruzáus armaos pa crear un territoriu católicu nel este, mientres les llamaes Cruzaes del Norte. Riga foi fundada por Alberto de Buxhoeveden en 1201, que construyó una catedral y convirtióse nel primer obispu-príncipe de Livonia.

La conquista de Livonia polos alemanes describir na Crónica rimada de Livonia.

Asina, a partir de principios del sieglu XIII, Livonia convertir na Confederación Livona, formada por cinco territorios independientes:

La sede de la Dieta taba na ciudá de Walk (güei Estonia).

En 1561 mientres la Guerra Livona, Livonia entró a formar parte de la República de les Dos Naciones. L'Imperiu rusu reconoció'l control polacu de Livonia a partir de 1582. La organización de Livonia na Mancomunidá, en 1598, yera:

Livonia y los territorios estremeros cerca del 1600:      Polonia-Lituania      Ducaos de Polonia-Lituania      Suecia      Dinamarca      Rusia

Na década de 1620, Suecia, rexida por Gustavo II Adolfo conquistó la rexón norte d'Estonia y la rexón central de Letonia, incluyendo Riga, dempués de vencer na guerra polacu-sueca, incorporando los dos rexones al reinu suecu como una posesión sueca llamada Livonia Sueca.

La porción de Livonia restante na Mancomunidá, que nel Tratáu d'Oliva en 1660, foi conocida como Livonia polaca, o Inflanty, consistió principalmente na rexón letona meridional Latgale dientro del Voivodato de Livonia con capital en Daugavpils, o Dyneburg. Esta división de Livonia foi ratificada nel Tratáu d'Oliva en 1660.

L'Imperiu rusu conquistó la Livonia sueca mientres el cursu de la Gran Guerra del Norte y adquirió la provincia nel Tratáu de Nystad en 1721. Rusia anexonó al so territoriu la Livonia Polaca en 1772, mientres les Particiones de Polonia.

Livonia permaneció dientro del Imperiu rusu hasta'l final de la Primer Guerra Mundial, cuando foi estremada ente los Estaos, nuevamente independientes, de Letonia y Estonia. En 1918-1920, los exércitos soviéticos y alemanes entraron en combate contra les tropes letones y estonies pol control de Livonia, pero les sos tentatives nun dieron gran resultancia. La tierra histórica de Livonia como tal quedó partida ente Letonia y Estonia dende entós.

Inda se fala en partes de Letonia el livoniu, anque va escastándose rápido.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]