Juan de Dios Aranzazu

De Wikipedia
Juan de Dios Aranzazu
Vida
Nacimientu La Ceja8 de marzu de 1798[1]
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá14 d'abril de 1845[1] (47 años)
Causa de la muerte cáncanu
Estudios
Estudios Colegio Mayor de San Bartolomé (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Creencies
Partíu políticu Partido Liberal Colombiano (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Juan de Dios Aranzazu (8 de marzu de 1798La Ceja – 14 d'abril de 1845Bogotá) foi un políticu colombianu.

Desempeñóse como gobernador d'Antioquia ente 1832 y 1836 y presidente de la República de la Nueva Granada en 1841 (del 5 de xunetu al 9 d'ochobre). Instaló les primeres sesiones de la Cámara de la Provincia d'Antioquia.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació'l 8 de marzu de 1798 en La Ceya, Antioquia, siendo los sos padres María Antonia González y José María de Aranzazu, quien foi un prósperu comerciante d'orixe español. Na so mocedá estudió derechu nel Colexu de San Bartolomé, en Bogotá. Tamién se dedicó a los negocios de la so familia, lo cual llevar a percorrer Colombia y dellos países circundantes, como Venezuela y les Antilles.

Dende 1823 dedicar a la política, llogrando en delles ocasiones el cargu de congresista. Foi asambleísta na Convención de Ocaña en 1828. Tiempu dempués fixo parte de la comisión que infructuosamente abogó ante José Antonio Páez pa evitar la separación de Venezuela de la Gran Colombia.

En 1829 sofitó la revuelta encabezada por José María Córdova en contra de la dictadura presidida pol llibertador Simón Bolívar.

Gobernador d'Antioquia[editar | editar la fonte]

Mientres el so alministración creáronse los conceyos de Campamentu, Cocorná, Ebéjico, Entrerríos, Girardota y Liborina. Foi precursor de la carretera al mar.

Presidente de la República[editar | editar la fonte]

Mientres el gobiernu de Pedro Alcántara Herrán desempeñóse como presidente del Conseyu d'Estáu. Gracies a esto exerció como presidente de Colombia por encargu ente 1841 y 1842, yá que el presidente Alcántara Herrán topábase dirixendo al exércitu mientres la Guerra de los Supremos, y el vicepresidente Domingo Caicedo nun pudo asumir el cargu por motivos de salú.

Muerte y honor[editar | editar la fonte]

Juan de Dios Aranzazu finó'l 14 d'abril de 1845 víctima d'un cáncer.[2]

En 1853 foi fundáu'l conceyu d'Aranzazu, nel departamentu de Caldas, pa honrar la memoria del políticu antioqueño, quien donó la tierra onde güei se topa'l conceyu

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://dbe.rah.es/biografias/136171/juan-de-dios-aranzazu. Apaez como: Juan de Dios Aranzazu.
  2. «Aranzazu, Juan De Dios». Consultáu'l 24 d'abril de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Pedro Alcántara Herrán
Presidente de Colombia

5 de xunetu de 1841 - 19 de mayu de 1842
Socesor:
Pedro Alcántara Herrán