José Bordes Valdez

De Wikipedia
José Bordes Valdez
Presidente de la República Dominicana

14 abril 1913 - 27 agostu 1914
Adolfo Alejandro Nouel - Ramón Báez
Vida
Nacimientu Santiago de los Caballeros6 d'agostu de 1874
Nacionalidá Bandera de República Dominicana República Dominicana
Muerte Santu Domingu12 de xunetu de 1968 (93 años)
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

José Bordes Valdez (6 d'agostu de 1874Santiago de los Caballeros – 12 de xunetu de 1968Santu Domingu) foi un políticu dominicanu, presidente provisional de la República Dominicana tres l'arrenunciu de Monseñor Nouel en 1913 y depués presidente constitucional en 1914. Amás foi xeneral de división ya inspeutor de tropes, senador y comandante d'armes de Mao y depués de Dajabón; gobernador de Santiago en 1904, de San Pedro de Macorís y Puerto Plata en 1907. Mientres el so gobiernu tuvo qu'encarar la "Revolución del Ferrocarril".

Biografía[editar | editar la fonte]

La so carrera política empieza col golpe del 26 d'abril de 1902 contra l'alministración del presidente Juan Isidro Jimenes, y siguíu Bordes tuvo un puestu ente los escoyíos, Comandante d'Armes de Mao, y depués de Dajabón. Mientres tuvo ellí asocedió la reacción contra'l gobiernu del presidente Horacio Vásquez, llamada Insurrección de los siete meses. Bordes asumió la función de combatir les fuercies rebalbes dirixíes colos guerrilleros más fuertes de la rexón. Foi gobernador de Santiago en 1904, de San Pedro de Macorís y de Puerto Plata en 1907.

Presidencia provisional[editar | editar la fonte]

Al arrenunciu del presidente Adolfo Nouel, el Congresu axuntar pa escoyer el so sustitutu, pero les divisiones polítiques torgar escoyer a unu de los trés candidatos propuestos: Horacio Vásquez, Juan Isidro Jimenes y Federico Velázquez. Ante tal situación, Bordes como políticu independiente de los partíos, resultó escoyíu y asumió la presidencia provisional n'abril de 1913. Depués surdieron conflictos colos horacistas quien queríen sacar provechu a les lluches vinientes y faer frente al contrincante jimenista. España la llamada Revolución de los dos meses.

El llevantamientu o "Revolución del Ferrocarril" foi encaloráu pol presidente Bordes con sofitu de les fuercies del xeneral Desiderio Arias; sicasí, viose precisáu a comprometese cola realización d'eleiciones y col nomamientu en cargos públicos de dellos influyentes horacistas.

Presidencia (1913-1914)[editar | editar la fonte]

Metanes tal situación, el presidente Bordes entamó y celebró unes eleiciones el 15 de xunu de 1914, nes qu'él resultó vencedor por aciu fraude, camudando votos nes urnes, reprimiendo los mítines políticos y encarcelando a los opositores. Diches eleiciones, atendíu'l desorde públicu reinante, namái s'efectuaron en 5 de les 12 provincies en qu'entós s'estremaba'l país. Ante la meyora de los insurrectos y la perda de sofitu del gobiernu norteamericanu, Bordes tuvo qu'arrenunciar pa dar pasu al gobiernu provisional de Ramón Báez, el 27 d'agostu de 1914.

Referencies[editar | editar la fonte]

de Jesús Domínguez, Jaime (2001). ABC Editorial: Historia dominicana (en castellanu), páx. 310. ISBN 9789993482314.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]