Invasión aliada de Sicilia

Coordenaes: 36°53′00″N 14°26′00″E / 36.883333°N 14.433333°E / 36.883333; 14.433333
De Wikipedia
Invasión de Sicilia
Parte de Segunda Guerra Mundial
Fecha 9 xunetu 1943[1] → 17 agostu 1943
Llugar Sicilia (Italia)
Coordenaes 36°53′00″N 14°26′00″E / 36.883333°N 14.433333°E / 36.883333; 14.433333
Resultáu Victoria aliada
Consecuencies
Cambeos territoriales Los aliaos ocupen Sicilia
Belixerantes
Exa:
Bandera d'Alemaña Alemaña nazi
Bandera d'Italia Reinu d'Italia
Aliaos:
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Estaos Xuníos
Canadá
Comandantes
Bandera d'Alemaña Albert Kesselring
Bandera d'Italia Alfredo Guzzoni
Dwight Eisenhower
Bandera del Reinu Xuníu Harold Alexander
Bandera del Reinu Xuníu Bernard Montgomery
George Patton
Fuercies en combate
Bandera d'Alemaña 40 000 homes
Bandera d'Italia 265 000 homes
47 tanques
160 000 homes
14 000 vehículos
600 tanques
1800 cañones d'artillería baxu1 = 29 000 muertos y mancaos
140 000 prisioneros de guerra
Baxes
2237 muertos
6544 mancaos
4500 prisioneros o sumíos
Bandera del Reinu Xuníu 2721 muertos
10 122 mancaos
562 muertos
1848 mancaos
Total: 28 534 baxes
[editar datos en Wikidata]

Plantía:Campaña Frente del MediterraneuPlantía:Campaña Italia.

La invasión aliada de Sicilia empezó na nueche del 9 al 10 de xunetu de 1943 y terminó'l 17 d'agostu con una victoria per parte de los aliaos. La invasión de la islla foi denomada Operación Husky y esta empecipió la campaña italiana.

Husky foi la operación anfibia más grande de la Segunda Guerra Mundial hasta esi momentu, en términos d'homes desembarcaos nes sableres y n'estensión. Estratéxicamente, la operación siciliana algamó les metes propuestes pa ella polos planificadores aliaos. Les fuercies aereu y naval del Exa fueron espulsaes de la isla; les rutes del Mediterraneu fueron estenaes y Mussolini foi arrestáu pol Gran Conseyu Fascista y el Rei. Abrióse'l camín escontra la invasión aliada d'Italia, que nun fuera considerada necesaria como una continuación de la Operación Husky.

Díes antes, miembros del SAS britániques neutralizaron tres cañones asitiaos en Capo Murro di Porco, qu'amenaciaben l'ésitu del desembarcu.

Planificación y fuercies[editar | editar la fonte]

La invasión de Sicilia foi la más importante operación aliada anfibia y aerotresportada, na que tuvieron implicaes fuercies britániques, canadienses y estauxunidenses cola xera d'arrampuñar la islla a les fuercies de la Exa representaes polos soldaos italianos y alemanes.

Dempués de la victoria na campaña del Norte d'África, los aliaos decidieron invadir Sicilia, coles mires de neutralizar l'amenaza italo-alemana a los buques mercantes que saleaben pol mar Mediterraneu. Los aliaos evaluaron correutamente la posición política de Benito Mussolini y agoraron que la conquista de Sicilia podría poner en peligru la so posición nel gobiernu. La decisión d'invadir Sicilia foi sofitada polos xenerales estauxunidenses, pero depués opunxéronse a siguir per Italia, yá que aseguraben que s'esviaríen recursos escontra un frente secundariu, y que se retrasaría una vegada más el tan esperáu desembarcu en Francia. El Primer Ministru del Reinu Xuníu, sir Winston Churchill, sofitaría la meyora per Italia, calificándolo del "nidiu banduyu del Reich", pero los fechos daríen-y la razón a los estauxunidenses.

Una vegada completada la captura de les islles italianes de Pantellería, Lampedusa, Linosa y Lampione frente a África, los Aliaos taben llistos pa empecipiar la Operación Husky que'l so oxetivu yera la invasión de la Isla de Sicilia. Al mandu de la operación foi puestu'l Xeneral Dwight Eisenhower.

El plan aliáu implicaba'l desembarcu de dos exércitos nel sur y el sureste de Sicilia, integraos nel 15º Grupu d'Exércitos al mandu del mariscal Harold Alexander. L'últimu exércitu tendría de tomar Siracusa y depués dirixise rápido a Messina, arrodiando'l Monte Etna, coles mires de cortar l'escape enemigu al estrechu de Messina. La fuercia del sur avanzaría al oeste y depués tornaría p'atrapar a les fuercies enemigues ente los dos exércitos.

Los dos exércitos aliaos escoyíos fueron el Séptimu Exércitu estauxunidense y l'Octavu Exércitu británicu, al mandu de los xenerales George Patton y Bernard Montgomery, respeutivamente. El Séptimu Exércitu de Patton tenía de desembarcar ente Licata y Gela, ente que l'Octavu Exércitu de Montgomery facer na provincia de Siracusa. Dambos exércitos llanzaríen fuercies aerotresportaes que fadríen aterrizaxes esvalixaos. Cada exércitu tenía dos cuerpos sol so mandu, pa un total de 11 divisiones, incluyendo les de reserva, aparcaes n'África.

Anque Benito Mussolini esixó que Sicilia fuera defendida puramente por unidaes italianes,[2] el XIV Cuerpu Panzer atópase na islla al mandu del xeneral Albert Kesselring. Les fuercies italianu y alemán (estes postreres en teoría) taben arrexuntaes nel 6º Exércitu, a les órdenes del Xeneral Alfredo Guzzoni, compuestu por dos cuerpos: XII y XVI. La División Hermann Göring tamién se topaba na isla.

Desembarcos[editar | editar la fonte]

Un tanque M4 Sherman en Sicilia mientres los desembarcos.

El 10 de xunetu de 1943, dambos exércitos realizaron los sos desembarcos. La nueche anterior refundiárense fuercies aerotresportaes sobre la isla, pero los inusualmente fuertes vientos causaron que fueren tremaes ya inclusive que munchos aeroplanos estrellar na agua. Unos trés hores dempués de los llanzamientos, empecipióse'l desembarcu en Licata Mollarella Poliscia. La Regia Marina atacó a les fuercies navales de desembarcu, fundiendo a dellos buques de guerra y tresportes, pero sufriendo igual númberu de baxes. Nel oriente, les fuercies britániques entraron en Siracusa ensin atopar resistencia seria, y anque los estauxunidenses sufrieron un contraataque alemán, la mayoría de les fuercies italianes fueron sorprendíes y retiráronse. Pal 15 de xunetu, les fuercies de Patton estendieren la llinia del frente hasta Agrigento, pero los británicos atopárense con una seria oposición nes faldes del Etna y nun llograben abrir camín hasta Messina.

Por cuenta de los folgazanes y contradictories órdenes del mariscal Alexander, el xeneral Patton tomóse l'autonomía necesaria pa realizar una venturera meyora escontra Palermo, que conquistó'l 22 de xunetu. Dempués de llograr l'aprobación d'Alexander, Patton dirixir a toa velocidá escontra Mesina, coles mires de tomala primero que Montgomery, con quien andaba a la tema. Sicasí, la so meyora foi deteníu na llinia Santa Stefana el 23 de xunetu.

El 24 de xunetu, en vista de la fácil derrota italiana, el Gran Conseyu Fascista emitió un votu de rocea contra Mussolini, y a otru día ésti foi arrestáu y reemplazáu por Pietro Badoglio, quien dempués d'asegurar públicamente qu'Italia nun abandonaría a Alemaña, empecipió negociaciones secretes de paz colos aliaos.

A finales de xunetu, Patton quebró la Santa Stefana, pero topetó de frente con una nueva llinia defensiva: la San Frantello. Dempués de tres intentos d'enchila pol lladral norte, realizaos los díes 8, 11 y 15 d'agostu, Patton llogró abrise pasu de nuevu escontra Mesina, anque la mayoría de les fuercies alemanes consiguieren cruciar l'estrechu y escapar a Italia.

El 17 d'agostu, les tropes del xeneral George Patton entraron en Messina, hores dempués de que'l postreru soldáu alemán retirárase. Sicasí, Patton ganó la so carrera personal con Montgomery, quien llegó un día dempués.

Consecuencies[editar | editar la fonte]

Anque la operación foi aclamada como un ésitu, calcúlase qu'unos 100 000 soldaos y 10 000 vehículos de la Exa escaparon a Italia. Por cuenta de la superioridá naval y aéreo aliada, el fechu de qu'escaparen tantos soldaos ye consideráu una victoria de la Exa.

Este desembarcu tuvo una influencia direuta nel sangrientu frente oriental, onde'l alemanes taben executando la operación Ciudadela. Medrosu de que los aliaos ocuparen Italia y saltaren a los Balcanes, Hitler ordenó la suspensión de "Ciudadela", y Alemaña pasó a la defensiva dende entós na Xunión Soviética.

Mientres la invasión de Sicilia, 64 prisioneros de guerra italianos fueron asesinaos por tropes estauxunidenses en Biscari. Solamente un sarxentu y un capitán fueron xulgaos: el primeru foi declaráu culpable pero foi lliberáu, ente que'l segundu foi tresferíu a otru reximientu y morrió un añu dempués en combate n'Italia.

La desorganización de les tropes aerotresportaes en Sicilia motivó que s'ameyorara l'entrenamientu de les mesmes, una y bones los casos de fueu amigo fueron abondosos. Sicasí, la so efectividá quedó probada y fueron utilizaes de nuevu na operación Overlord, nel desembarcu en Normandía. Dempués de la operación Husky, empezar a planiar la operación Baytown, qu'implicaba un desembarcu en Calabria.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Histropedia.
  2. David Jordan y Andrew Weist (2005). Atles de la Segunda Guerra Mundial. Editorial LIBSA, páx. 89. 84-662-1226-4.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Gil Feito, Félix. "Sicilia 1943. Los aliaos asalten la fortaleza Europa". Zaragoza, HRM Ediciones, 2013