Ilesia ortodoxa de Grecia

De Wikipedia
Ilesia ortodoxa de Grecia
ilesia estatal
Llocalización
Sede Atenes
Direición Grecia
Historia
Fundación1833
Forma parte de
Bolsa de valores Ilesia Ortodoxa
Ilesia ortodoxa griega
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Ilesia ortodoxa de Grecia o Ilesia ortodoxa helénica (en griegu: Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος Ĕkklēsía tēs Hĕlládos) ye una de los catorce (o quince) Ilesias autocéfalas de la Ilesia ortodoxa. Güei ye la 3ª Ilesia ortodoxa más importante con unos 9 millones de feligreses (en Grecia continental). El so territoriu canónicu ta llindáu a les llendes de Grecia anteriores a la guerra de los Balcanes (1912-1913), col restu de Grecia so la xurisdicción del Patriarcáu Ecuménicu de Constantinopla. Sicasí, la mayoría de les sos diócesis son de facto alministraes como parte de la Ilesia de Grecia por razones práutiques, so un alcuerdu ente les ilesies d'Atenes y Constantinopla.

La so autoridá suprema ta investida pol sínodu de tolos arzobispos de les archidiócesis metropolitanes (el Santu Sínodu de la Ilesia de Grecia, griegu: Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος Hierà Sýnodos tēs Ĕkklēsías tēs Hĕlládos) so la presidencia de iure del Arzobispáu d'Atenes y toa Grecia. El sínodu encargar d'asuntos xenerales de la ilesia. El Sínodu Permanente ta so la mesma presidencia y consiste en doce arzobispos y el Primáu, cada unu al cargu de detalles alministrativos mientres un periodu so un sistema rotativu.

Historia[editar | editar la fonte]

Orixinalmente dependía de la Patriarcáu Ecuménicu de Constantinopla, pero declaróse autocéfala en 1833, y foi reconocida como tal pol Patriarca de Constantinopla en 1850. Les comunidaes cristianes de Grecia formaben, na unidá con Roma, la provincia eclesiástica de Iliria. Dende l'añu 730 la provincia pasó a la xurisdicción del patriarca de Constantinopla. En 1829, cuando terminó la guerra de lliberación contra los turcos, la Ilesia dixebrar de la xurisdicción de Constantinopla y foi reconocida pol Patriarcáu Ecuménicu.

El rei de Grecia, según el modelu rusu, yera'l dirixente supremu del Santu Sínodu. Nun tienen un Patriarcáu propiu. En 1923 l'arzobispu Papadopoulos reformó la constitución Sinodal pola que'l Santu Sínodu pasó a ser presidíu pol Arzobispu d'Atenes. Ye'l primus inter pares. Caltienen un enclín a la organización democrática.

Mientres la Segunda Guerra Mundial y la persecución comunista posterior, morrieron munchos sacerdotes y fueron destruyíes munches ilesies. Esti debilitamientu de les fuercies foi aprovecháu pola propaganda comunista y por secta como los Predicadores Sacros. La Ilesia ortodoxa de Grecia foise recuperando amodo d'esta postración. Trabaya n'estrecha collaboración col Estáu. Una serie d'asociaciones trabayen pola formación relixosa per mediu de los medios de comunicación y les escueles. Cada estáu tien les sos propies organizaciones apostóliques.

Tamién ye importante l'esfuerciu qu'espleguen poles obres caritatives y pola formación de sacerdotes competentes. Les rellaciones col movimientu ecuménicu desenvolver con interés, pero la comprensión del pensamientu y de les condiciones internes de la Ilesia católica foi escasa. La Ilesia de Grecia amosó siempres un fondu iñerizu escontra mirar expansionistas del Patriarcáu de Moscú[ensin referencies].

Organización eclesiástica de la Ilesia ortodoxa en Grecia.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]