Good Will Hunting

De Wikipedia
Good Will Hunting
Datos
Títulu orixinal Good Will Hunting (en)
Xéneru cine románticu[1], coming-of-age (es) Traducir y cine dramáticu
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 5 avientu 1997
19 febreru 1998 (Alemaña)
1997
Idioma orixinal inglés
Duración 126 min
Llugar de la narración Boston
Rodaxe Toronto
Color en color
Ficha téunica
Direición Gus Van Sant[4]
Producción Lawrence Bender
Guión Ben Affleck
Matt Damon
Música Danny Elfman y Elliott Smith
Fotografía Jean-Yves Escoffier
Edición Pietro Scalia
Repartu Matt Damon[4], Robin Williams[5], Ben Affleck[5], Minnie Driver[4], Stellan Skarsgård[6], Casey Affleck[4], Cole Hauser[6], Scott William Winters[6], George Plimpton[6], Alison Folland[7], Vik Sahay[7] y Harmony Korine[7]
Ver llista completa
Compañíes
Productora A Band Apart (es) Traducir y Miramax
Distribuidora UIP-Duna Film
Costu 10 000 000 $
Recaldación 225 900 000 $ (mundial)
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[11]
FSK FSK 12
Medierådet pa mayores d'once años[12]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Good Will Hunting ye una película de 1997 dirixida pol direutor Gus Van Sant. La película llogró 9 nominaciones a los Óscar (ganando dos d'ellos: unu al meyor guión orixinal, para Matt Damon y Ben Affleck y l'otru al meyor actor de repartu para Robin Williams).

Argumentu[editar | editar la fonte]

Will Hunting (Matt Damon), de 20 años d'edá, y del sur de Boston, tien un intelectu del nivel d'un xeniu y una escelente memoria eidética; pero opta por trabayar como conserxe nel Institutu de Teunoloxía de Massachusetts y pasar el so tiempu llibre colos sos amigos Chuckie Sullivan (Ben Affleck), Billy McBride (Cole Hauser), y Morgan O'Mally (Casey Affleck). Cuando'l combinatorista ganador de la Medaya Fields, el profesor Gerald Lambeau (Stellan Skarsgård) publica un problema difícil, tomáu de la teoría de grafos alxebraicu, como un retu pa los sos estudiantes graduaos. Resuélvese'l problema rápido, pero anónimamente; en realidá, ye Will quien lo resolvió. Lambeau publica un problema muncho más difícil y lo más probable ye que Will resolver, pero él fuxe. Conoz a Skylar (Minnie Driver), una estudiante británica a puntu de graduase de la Universidá de Harvard y llograr un títulu de posgráu na Escuela de Medicina de la Universidá de Stanford, en California.

Will enfrentar a un encarcelamientu dempués d'afrellar a un home que lu había amedranáu cuando yera neñu. Lambeau encamienta y ayuda a Will pa nun dir a la cárcel, si él ta d'alcuerdu n'estudiar matemátiques so la so supervisión y ver a un terapeuta. Will ta d'alcuerdu, pero trata a los sos terapeutas con despreciu y niégase a trabayar con ellos. Na so desesperación, Lambeau píde-y ayuda a Sean Maguire (Robin Williams). Él foi compañeru d'habitación de Lambeau na universidá, tamién se crio nel sur de Boston, y agora enseña psicoloxía en Bunker Hill Community College. A diferencia de los otros terapeutas, Sean llogra comunicase más con Will superando los sos mecanismos de defensa, y dempués d'unes cuantes sesiones improductives Will empieza a abrir.

Will ta particularmente impresionáu pola hestoria de cómo Sean conoció a la so esposa: al arrenunciar al so boletu pal sestu xuegu históricu de la Serie Mundial de 1975, dempués de namorase a la primer vista. Sean nun se pena de la so decisión, nin se va penar los últimos años del so matrimoniu cuando la so esposa taba morriendo de cáncer. Esto anima a Will a tener una rellación con Skylar, a pesar de que-y miente sobre'l so pasáu y niégase a presentala a los sos amigos o amosa-y el so esgonciáu barriu. Will tamién desafía a Sean a tener una mirada oxetiva de la so propia vida, yá que nun pudo superar la muerte de la so esposa.

Will empieza a agafase so les altes mires que tien Lambeau, burllar de les entrevistes de trabayu qu'entama Lambeau pa él. Tienen un fuerte discutiniu sobre'l so futuru y eso fádialu.

Cuando Skylar pregúnta-y a Will si quier camudase a California con ella, entra en llerza, revelando qu'él ye güérfanu y que'l so padre adoptivu físicamente abusó d'él. Skylar diz-y a Will qu'ella lo amar, pero él niega'l so amor y déxalo.

Él acorádase con Lambeau, refugando la investigación matemática que tuvo faciendo. Sean señala que Will ye adepto a antemanar el fracasu futuru nes sos rellaciones interpersonales y les sabotea deliberadamente, col fin d'evitar el riesgu de dolor emocional. Cuando se niega a dar una respuesta honesta sobre lo que quier faer cola so vida, Sean amuésa-y la puerta. Will diz-y a Chuckie que quier ser un obreru pal restu de la so vida; Chuckie respuende que sería un insultu a los sos amigos porque perdería'l so potencial, y que'l so mayor deséu ye que sala a buscar daqué más grande. Will decide aceptar una de les ufiertes de trabayu entamáu por Lambeau.

N'otra sesión de terapia, Sean y Will comparten que dambos yeren víctimes d'abusu infantil, y Sean ayuda a Will p'aceptar que l'abusu que sufrió nun foi la so culpa.

Dempués d'ayudar a superar los sos problemes, Sean reconciliar con Lambeau y decide tomar un añu sabáticu pa viaxar pel mundu. Cuando los amigos de Will presentar con un Chevrolet Nova reconstruyíu pol so 21 cumpleaños, decide pasar de les sos ufiertes de trabayu codaloses y conduz a California p'axuntase con Skylar.

Repartu[editar | editar la fonte]

Personaxe Actor o actriz
Sean Maguire Robin Williams
Will Hunting Matt Damon
Chuckie Sullivan Ben Affleck
Prof. Gerard Lambeau Stellan Skarsgård
Skylar Minnie Driver
Morgan O'Mally Casey Affleck
Billy McBride Cole Hauser
Tom (asistente de Lambeau) John Mighton
Henry Lipkin (psicólogu) George Plimpton

Desenvolvimientu[editar | editar la fonte]

Ben Affleck y Matt Damon orixinalmente escribieron el guión como un thriller: un home nuevu nes arrudes y violentes cais del sur de Boston quien tien una intelixencia cimera ye escoyíu pol FBI pa trabayar pal gobiernu. El presidente de Castle Rock Entertainment, Rob Reiner más tarde encamentó-yos abandonar el llau thriller de la hestoria pa concentrase na rellación ente Will Hunting (Damon) y el so psicólogu (Williams). A pidimientu de Reiner, el destacáu guionista William Goldman lleó'l guión y suxurió que'l clímax de la hestoria fuera la decisión de Will de siguir a la so novia Skylar a California. Goldman negó en repitíes ocasiones el persistente rumor de qu'él escribió «Good Will Hunting» o que fuera l'encargáu de revisar el guión. Nel so llibru, Which Lie Did I Tell?, Goldman escribe que depués de lleer el guión y pasáu un día colos escritores, la so única contribución foi tar acordies colos comentarios que Rob Reiner fixera. Él escribe: «creo que la razón pola que'l mundu tan enganiosamente cree que Matt Damon y Ben Affleck nun escribieron el guión son simples celos. Ellos yeren nuevos, guapos y famosos; maten a los fíos de puta».

Castle Rock mercó'l guión por 675 000 dólares contra $775 000, lo cual significaba que Affleck y Damon podríen ganar unos 100 000 dólares adicionales si la película yera producida y ellos recibieren creitu namái como guionistes. Sicasí, l'estudiu aguantar a la idea de que Affleck y Damon tuvieren los papeles protagónicos, y munchos executivos del estudiu afirmen que queríen nel so llugar a Brad Pitt y Leonardo DiCaprio. Mientres el tiempu en que Damon y Affleck tuvieron la xunta con Castle Rock, el direutor Kevin Smith atopábase trabayando con Affleck en Mallrats y con Affleck y Damon en Chasing Amy. Viendo que dambos taben teniendo problemes con Castle Rock, Smith y el so productor en sociu Scott Mosier lleváron-y el guión a Miramax. Esto llevó a que finalmente dambos recibieren creitu como productores coejecutivos de la película. Finalmente, Miramax mercó-y el guión a Castle Rock.

Depués d'adquirir los derechos de Castle Rock, Miramax dio lluz verde pa poner a la película en producción. Munchos direutores reconocíos fueron orixinalmente consideraos pa dirixila, incluyendo a Mel Gibson, Michael Mann y Steven Soderbergh. Orixinalmente, Affleck preguntó-y a Kevin Smith si taría interesáu en dirixir la película. Smith tornó la ufierta, diciendo que precisaben a un «bon direutor» y que él namái dirixía los guiones qu'él mesmu escribía y nun yera bien bon direutor visual. Affleck y Damon más tarde escoyeron a Gus Van Sant, que los sos trabayos anteriores como Drugstore Cowboy (1989) dexaren una impresión favorable nos incipientes guionistes. Miramax foi persuadida y contrató a Van Sant pa dirixir el filme.

Premios[editar | editar la fonte]

Premios Óscar de 1997[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Persona Resultáu
1997 Meyor película Lawrence Bender Nomada
Meyor direutor Gus Van Sant Nomáu
Meyor actor Matt Damon Nomáu
Meyor actor de repartu Robin Williams Ganador
Meyor actriz de repartu Minnie Driver Nomada
Meyor guión orixinal Ben Affleck, Matt Damon Ganadores
Meyor banda sonora Danny Elfman Nomáu
Meyor montaxe Pietro Scalia Nomáu
Meyor cantar orixinal "Miss Misery"
Elliott Smith
Nomáu

Otros Premios[editar | editar la fonte]

  • Globos d'Oru (1997): Premiu a meyor guión. 4 nominaciones
  • National Board of Review (1997): Premiu especial pola so aportación (Damon & Affleck)
  • Critics' Choice Awards (1997): Premiu a meyor guión orixinal y a artista revelación (Damon)
  • Sindicatu de Productores (PGA) (1997): Nomada a meyor película
  • Sindicatu de Direutores (DGA) (1997): Nomada a meyor direutor
  • Sindicatu de Guionistes (WGA) (1997): Nomada a meyor guión orixinal
  • Sindicatu d'Actores (SAG) (1997): Premiu a meyor actor secundariu (Williams). 4 nominaciones
  • Asociación de Críticos de Chicago (1997): Premiu a meyor actor revelación (Matt Damon)
  • Festival de Berlín (1998): Osu de Plata - Llogro individual sobresaliente (Matt Damon)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/en/film503907.html. Data de consulta: 11 abril 2016.
  2. URL de la referencia: http://www.metacritic.com/movie/good-will-hunting. Data de consulta: 11 abril 2016.
  3. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 14 abril 2017.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 URL de la referencia: http://stopklatka.pl/film/buntownik-z-wyboru. Data de consulta: 11 abril 2016.
  5. 5,0 5,1 URL de la referencia: http://www.allocine.fr/film/fichefilm_gen_cfilm=363.html. Data de consulta: 11 abril 2016.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0119217/fullcredits. Data de consulta: 11 abril 2016.
  7. 7,0 7,1 7,2 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  8. Afirmao en: Box Office Mueyo. Data de consulta: 7 marzu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  9. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/European-Film-Awards-Winners-1998.75.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20191009193802/https://www.europeanfilmacademy.org/European-Film-Awards-Winners-1998.75.0.html. Data de consulta: 13 avientu 2019.
  10. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/1998.96.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20191212141625/https://www.europeanfilmacademy.org/1998.96.0.html. Data de consulta: 13 avientu 2019.
  11. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/94131. Data de consulta: 3 febreru 2023.
  12. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]