G20

De Wikipedia
G20
grupu xeopolíticu, organización internacional y organismu internacional
Historia
Fundación26 setiembre 1999
Fundador G-7 (es) Traducir
Paul Martin (es) Traducir
Participación empresarial
Formáu por Alemaña
Estaos Xuníos
Francia
Reinu Xuníu
República Popular China
Brasil
Italia
Canadá
Rusia
Australia
Méxicu
India
Corea del Sur
Indonesia
Turquía
Arabia Saudita
Sudáfrica
Arxentina
Xapón
Xunión Europea
Xunión Africana
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Grupu de los 20 (numerónimo: G-20) ye un foru de 19 países, más la Xunión Europea, onde s'axunten regularmente, dende 1999, xefes d'Estáu (o Gobiernu), gobernadores de bancos centrales y ministros de finances. Ta constituyíu por siete de los países más industrializaos —Alemaña, Canadá, Estaos Xuníos, Francia, Italia, Xapón y Reinu Xuníu— (G-7), más Rusia (G-8) y Australia, más diez países apocayá industrializaos de toles rexones del mundu, y la Xunión Europea como bloque económicu. Amás, cada añu participen como convidaos España, el país qu'ocupa la presidencia de l'ASEAN, dos países africanos (el que preside la Unión Africana y un representante de la Nueva Alianza pal Desarrollu d'África) y un país (dacuando más d'unu) convidáu pola presidencia, polo xeneral de la so propia rexón. Amás, participen 12 organizaciones internacionales socies.[1][2][3][4]

Ye un foru de cooperación y consultes ente los países en temes rellacionaes col sistema financieru internacional, qu'estudia, revisa, y promueve discutinios, sobre temes rellacionaos colos países industrializaos y les economíes emerxentes, coles mires de caltener la estabilidá financiera internacional, y d'encargase de temes que tean más allá del ámbitu d'aición d'otres organizaciones de menor xerarquía. En xunto, los sos miembros representen el 85% del productu brutu global, dos tercios de la población mundial y el 75% del comerciu internacional.

Dende 2009, el G20 movió al G-8 y al G8+5 como foru de discutiniu de la economía mundial.[5]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «G20 Members». G20.orgG20.org. Consultáu'l 15 de xineru de 2014.
  2. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 11 de febreru de 2014. Consultáu'l 12 d'abril de 2014.
  3. «What is the G-20». G20.orgG20.org. Archiváu dende l'orixinal, el 18 de mayu de 2011. Consultáu'l 27 de xunu de 2010.
  4. El País. «España será invitado permanente en el G-20». www.elpais.com.
  5. Páxina/12 (26 de setiembre de 2009). «El país - Bienvenidos al club».

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]