Euroescepticismu

De Wikipedia
Cartelu en contra de la Xunión Europea. Atenes, 2005.
Una de les principales crítiques de los euroescépticos: el sistema políticu de la Unión Europea.

El euroescepticismo ye un movimientu político y social que se basa nel refugu, en mayor o menor midida, de la Xunión Europea per parte de los ciudadanos europeos.

Estrémense dos tipos de euroescepticismo:

Plantía:Ancla* Euroescepticismo fuerte: esixe la retirada del propiu país de la Unión Europea o la disolución d'esta, considerando a la institución como un ente non democráticu, burocráticu y opresor colos sos estaos miembros.[1][2] Cuando se fala de euroescepticismo a seques, ye pa referise a esti tipu. Los partíos euroescépticos del Parllamentu Européu tán nel grupu d'Europa de la Llibertá y la Democracia, que'l so vocera ye Nigel Farage del Partíu de la Independencia del Reinu Xuníu. N'España la esquierda abertzale y la Candidatura d'Unidá Popular (CUP), per un sitiu, y la gran mayoría de la ultraderecha, por otru, amosaron la so oposición a la Unión Europea.

Plantía:AnclaPlantía:Ancla* Euroescepticismo nidiu o moderáu: defende la esistencia de la Unión Europea y la pertenencia del país propiu a esta, pero refuga polítiques comuñales específiques (económiques, de migración...) y la construcción d'una Europa federal. Tamién llamáu altereuropeísmo.[3] Nel Parllamentu Européu, los partíos euroescépticos nidios d'esquierda sentir nel grupu de la Izquierda Unitaria, al que pertenez la formación española Izquierda Xunida (España). Los euroescépticos nidios de derecha, lideraos pol Partíu Conservador británicu, pertenecen al grupu de los Grupu de los Conservadores y Reformistes Europeos, una dixebra del Partíu Popular Européu.

Esisten cuatro motivos principales que causen el euroescepticismo:

  • La defensa de la soberanía estatal percima de la europea. Esto torga la cesión de mayores competencies a la Xunión Europea, lo cual frena'l procesu d'integración. Esti motivu pudo llevar a casos tales como'l refugu de la Constitución Europea per parte d'estaos como Francia y los Países Baxos en 2005, y el Non irlandés al Tratáu européu de Lisboa en 2008 y el trunfu de la salida nel Referendu sobre la permanencia del Reinu Xuníu na Unión Europea más conocíu com «Brexit» en 2016.
  • La defensa de los intereses económicos nacionales percima de los comuñales. Por esti motivu, países que poles sos carauterístiques apurren más a la Unión Europea de lo que reciben, n'ocasiones punxeron torgues a l'ampliación del presupuestu de la Unión. El casu emblemáticu sería'l del Reinu Xuníu y el cheque británicu.
  • El refugu poles postures imperialistes de la Unión Europea y de la OTAN.
  • El refugu de la política económica de la Xunión Europea que dalgunos designen como neolliberal, y la promoción d'una política económica que tenga una orientación más social. Esti tipu de euroescepticismo nun ye, entós, un refugu absolutu del sistema européu o de les sos instituciones, sinón un refugu de cómo éstes son utilizaes polos partíos políticos nel poder. Los que defenden esta postura formen parte xeneralmente de partíos políticos d'esquierda o estrema esquierda, o de grupos sociales cercanos al altermundialismo.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]