Erastés

De Wikipedia
Escena pederástica, copa ática de figures negres, sieglu VI e.C. , muséu del Louvre.

Na Grecia antigua, el erastés (en griegu ἐραστής, 'amante') yera un home adultu comprometíu nuna pareya pederástica con un adolescente, llamáu erómeno.

Un erastés yera xeneralmente un ciudadanu influyente de la clase alta, comprometíu na vida social y política de la so polis, que gociaba de cierta fortuna. Anque delles vegaes taba casáu y yera padre de familia, xeneralmente esta rellación tenía lugar antes del matrimoniu, que nel casu de la sociedá griega yera tardíu, yá entrada la trentena.

Asumir la carga d'una rellación pederástica yera costosu: por casu, nel casu de Creta, les fiestes que clausuraben el periodu de prueba suponíen una llacuada (simposio) y dellos regalos rituales prescritos: un güe, para sacrificar a Zeus; un equipu militar, pa significar que'l erómeno yera d'equí p'arriba un guerreru que podía defender a la so ciudá; y una copa, pa manifestar que'l erómeno podía participar d'equí p'arriba nes llacuaes (simposios) de los homes. N'otres ciudaes, los ritos y regalos yeren distintos pero igualmente caros, y nun yera raru que los amigos del erastés ayudaren a costear el gastu, acontecimientu qu'axuntaba a los amigos d'una y otra parte, como una fiesta de familia.

Amás de convertise nel amigu y amante del rapazu, el erastés adquiría un estatus similar al d'un familiar masculín del mozu y yera responsable de la so educación, cuantimás de la so formación militar.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Homosexuality in Greece and Rome, by Thomas K. Hubbard; O. of California Press, 2003. [1] ISBN.
  • Greek Homosexuality, by Kenneth J. Dover; Ed.Duckworth 1978 ISBN.