Dinastíes Meridionales y Septentrionales

De Wikipedia
Dinastíes Meridionales y Septentrionales
periodu históricu
Alministración
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata

Plantía:Historia de China

Escultures budistes de la dómina de la dinastía Wei del Norte nes cueves de Longmen, cercanes a Luoyang.

Dinastíes Meridionales y Septentrionales (chinu: 南北朝, Wade-Giles: Nan²pei³ch'ao², pinyin: Nánběicháo) ye'l nome que recibe na periodización tradicional de la hestoria de China la etapa de desunión que siguió a la cayida de la dinastía Jin, y que duró dende l'añu 420 hasta l'añu 589. Mientres estos años, el sur y el norte de China tuvieron gobernaos por dinastíes distintes.

En realidá, la división empezara enforma años antes, cola invasión del norte de China per parte de pueblos nómades non chinos procedentes del norte. Nel añu 316, la capital de la dinastía Jin, Luoyang, foi destruyida nuna invasión de los tuoba o tabgach, pueblu que fundaría nel añu 386 la dinastía Wei del Norte. La dinastía Jin viose obligada a abellugase nel sur y los territorios de cultura china permaneceríen estremaos en dos entidaes polítiques hasta la reunificación llograda pola dinastía Sui en 589.

Anque'l norte yá taba daquella en manes de la primera de les dinastíes septentrionales, los Wei del Norte, la fecha d'empiezu d'esti periodu históricu asitiar de manera convencional nel añu 420, cuando la dinastía Jin refuxada nel sur llegó a al so fin, y foi remplazada pola primera de les dinastíes meridionales, la dinastía Liu-Song. El periodu llega al so fin cuando la dinastía Sui, proclamada nel norte en 581, derrota a la postrera de les dinastíes meridionales, la dinastía Chen, nel añu 589.

A pesar de la división política y de los enfrentamientos ente'l norte y el sur, esta dómina carauterizar por una intensa actividá artística debida fundamentalmente al espardimientu del budismu, relixón procedente d'India, que, sol patrociniu de dellos emperadores, y magar les persecuciones per parte d'otros, convertir nuna parte indixebrable de la cultura china que se caltuvo hasta los nuesos díes.

Llista de les dinastíes[editar | editar la fonte]

Dinastíes septentrionales[editar | editar la fonte]

Dinastíes meridionales[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]