Colonia del Cabu

Coordenaes: 33°S 18°E / 33°S 18°E / -33; 18
De Wikipedia
Colonia del Cabu
(de 1795 a 31 mayu 1910)
Provincia del Cabu
estáu desapaecíu
Escudo de la Colonia del Cabo (es) Traducir
Himnu nacional God Save the King
Alministración
Capital Ciudá del Cabu
Forma de gobiernu Monarquía constitucional
Llingües oficiales Afrikaans
inglés
neerlandés
Xeografía
Coordenaes 33°S 18°E / 33°S 18°E / -33; 18
Cambiar los datos en Wikidata

La Colonia del Cabu (neerlandés: Kaapkolonie) foi una rexón de Sudáfrica, primero so control holandés (16521795), y depués británicu (17951910).

Estender dende l'Atlánticu escontra l'este. Depués de delles guerres colos nativos xhoses, la llende oriental del territoriu taba demarcado pol ríu Fish; al norte la frontera foi por enforma tiempu delimitada pol ríu Orange, hasta que parte del territoriu ente'l ríu y el sur de Botsuana foi anexáu.

La esistencia de la Colonia del Cabu empezó cola fundación en 1652 de Ciudá del Cabu pol comandante holandés Jan van Riebeeck, quien trabayaba pa la Compañía Holandesa de les Indies Orientales (Vereenigde Oostindische Compagnie).

Llegada de Jan van Riebeeck a les tierres de lo que sería la Colonia del Cabu.

Cuando de primeres de lo que se conoz como la «Gran Guerra Francesa» (un periodu qu'inclúi les Guerres Napoleóniques), Napoleón ocupó los siete provincies de los Países Baxos, Gran Bretaña, de la mesma, ocupó'l territoriu. En 1798 la Compañía Holandesa de les Indies Orientales tresfirió les sos posesiones a la República Bátava; al añu la compañía declarar en bancarrota y foi liquidada. Los británicos devolvieron la Colonia del Cabu a la República Bátava en 1803.

Como les guerres contra Francia siguíen, los británicos, coles mires d'asegurase el control de les rutes marines al Alloñáu Oriente y caltener a Napoleón fora de la rexón, en 1806 depués de la batalla de Blaauwberg ocuparon de nuevu la Colonia del Cabu.

El 8 de xineru de 1806 la colonia foi declarada posesión británica, y caltúvose sol so control hasta qu'en 1910 creóse como estáu unitariu a la Unión Sudafricana. Nesi momentu pasó a llamase provincia del Cabu de Bona Esperanza, pero popularmente llamar la provincia del Cabu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]