Biotopu

De Wikipedia
Representación bien simplificada d'un biotopu.

Biotopu (del griegu βíος bios, "vida" y τόπος topos, "llugar"), en bioloxía y ecoloxía, ye una área de condiciones ambientales uniformes qu'aprove espaciu vital a un conxuntu de flora y fauna. El biotopu ye cuasi sinónimu del términu hábitat cola diferencia de qu'hábitat se refier a les especies o poblaciones ente que biotopu refierse a les comunidaes biolóxiques.[1]Términu qu'en sentíu lliteral significa ambiente de vida y aplícase al espaciu físicu, natural y llindáu, nel cual vive una biocenosis. La biocenosis y el biotopu formen un ecosistema.

Historia[editar | editar la fonte]

El primeru en falar de biotopos foi Ernst Haeckel (1834-1919), un zoólogu alemán famosu pola so teoría de la recapitulación o llei bioxenética. Nel so llibru Morfoloxía xeneral (1866), nel que define a la ecoloxía, remarca la importancia del conceutu d'hábitat como prerrequisitu a la esistencia d'un organismu. Tamién esplica que xunto colos ecosistemes les biotes son modelaes por factores ambientales tales como agua, suelu, traces xeográfiques y fenómenos climáticos y por interacciones con otros seres vivos.

A partir d'estos conceutos el profesor del muséu zoolóxicu de Berlín, F. Dahl refiriose a los sistemes ecolóxicos col términu biotopu (1908).[2]

Restauración de biotopos[editar | editar la fonte]

Anque la pallabra biotopu ye considerada como un términu téunicu d'ecoloxía, n'años recién ta dándose-y usu n'actividaes cíviques y alministratives. Dende 1970, los biotopos recibieron gran atención n'Europa (especialmente n'Alemaña) en referencia a la preservación, rexeneración y creación d'ambientes naturales.[3]

Nesti contestu la pallabra biotopu refierse de cutiu a asuntos ecolóxicos de menor escala y que son familiares a la vida cotidiana. N'Alemaña los esfuercios pa refaer los biotopos son recibíos con gran entusiasmu. Estes actividaes inclúin:

  • La creación de techos verdes
  • Reconstrucción de ríos pa restaurar la so calidá 
  • Caltenimientu de arbustos y árboles en terrenes cultivaos agrarios
  • Creación de parques naturales a lo llargo de les carreteres "Autopistes"
  • Creación de xardinos o llagunes escolares que tienen en cuenta'l mediu ambiente
  • Diseñu de xardinos privaos que tienen en cuenta la ecoloxía.

Rede de biotopos[editar | editar la fonte]

Aprófiase que los biotopos nun tienen de tar aisllaos; pela cueta ye necesariu qu'esistan conexones colos llugares circundantes por que los organismos puedan circular. Una de les estratexes más eficaces pa refaer un biotopu ye'l d'estendelo y consiguir que seya un puntu por que los animales y plantes (o les sos granes) puedan circular. A esto llámase-y un corredor biolóxicu. Nesti métodu'l centru de la rede de biotopos ye un terrén grande de monte, un parque natural.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Toshiyuki Hoshino.
  2. Atushi Iwasawa.(2005).
  3. School biotope is a subject matter for environmental and lifelong learning.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Hypergéo Biotopu