Atl-tlachinolli

De Wikipedia
El símbolu de atl-tlachinolli brota de les boques de Huitzilopochtli y de Moctezuma Xocoyotzin nel Teocalli de la Guerra Sagrada.
Nel Teocalli de la Guerra Sagrada apaez nel aviesu brotando del picu de l'águila parada sobre un tunal, lo que se confundió históricamente con una culiebra.

Atlachinolli o atl-tlachinolli (náhuatl: atl, agua, tlachinolli, que se quemar, 'agua quemada, l'agua precioso, el sangre' ) ye un conceutu mexica, basáu nel difrasismo d'agua versus fueu, dos elementos físicamente opuestos, y que significó pa los mexicas la guerra sagrada. Foi afiguráu iconográficamente en códices, escultures y probablemente más oxetos,[1] según mentáu en testimonios posteriores sobre los mexicas.

Se conceptualizó visualmente como dos corrientes enxareyaes de sangre (agua sagrao) y fueu, conceptualizando dos elementos alusivos a la guerra y que foi asitiáu nes boques y los pies de los personaxes como una voluta, simbolizando un llamáu o alegoría de la guerra sagrada.[2]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Como apaez nel Huéhuetl de Malinalco, un tambor probablemente ceremonial.
  2. José Alica Franch (1995). «Llinguaxe metafóricu ya iconografía nel arte mexica» (castellanu). Añales del Institutu d'Investigaciones Estétiques de la UNAM. Consultáu'l 30 d'avientu de 2009. «La metáfora, tal como la esplica Sahagún o los sos informantes, concretar nes pallabres “sangre” y “fueu”, que simbolicen destrucción y muerte, o pestilencia y guerra. Pasztory, al faer referencia a esti emblema, diz que se suel asitiar frente a la boca como si tratar d'un discursu, un cantar o una exclamación. Rescampla que se trata de daqué “verbal” y la traducción nun puede ser la lliteral, sinón la metafórica; ensin dulda trátase de la declaración de guerra o de la constatación del fechu de la guerra, la pestilencia o la destrucción, actu frecuente, per otra parte, nuna sociedá pa la cual la guerra podía aportar a un actu ritual»