Aterrizador

De Wikipedia
Aterrizador
nave espacial
Cambiar los datos en Wikidata

Colos nomes de aterrizador o módulu de descensu, n'esploración espacial, denomínase al artefautu que baxa a la superficie del oxetivu (planeta, lluna, etc.) y qu'efectúa un aterrizaxe nidiu. Esto ye, nun ye destruyíu pol #impautu cola superficie que pretende visitar.

Xeneralmente son pasivos, esto ye, nun tienen partes móviles, y dependen de complexes operaciones de aerofrenado pa la so sobrevivencia, dependiendo de les condiciones del llugar a aterrizar (Mision Cassinni-Huyggens a Titán, la malograda Beagle 2 de la misión Mars Express, etc).

Usáronse mayoritariamente pa llograr datos direutamente del mediu ambiente que visita. De normal precisen d'una nave de sofitu, llamada orbitador, que se caltién n'órbita del oxetu visitáu, y fai d'enllaz ente'l aterrizador y la Tierra

Apocayá tuvieron enforma ésitu, y entá siguen funcionando, los Landers más famosos, nel planeta Marte: Spirit y Opportunity. A estos landers con capacidaes móviles, denomínase "rover".

Tamién se denomina Lander al módulu que llevó a los astronautes nes misiones Apolo a la superficie de la Lluna. La diferencia ye qu'estos módulos teníen capacidá d'aterrizar selemente y d'abandonar la superficie, una vegada terminada la misión, por aciu cohetes propulsores

Referencies[editar | editar la fonte]