Alonso de Ledesma

De Wikipedia
Alonso de Ledesma
Vida
Nacimientu Segovia2 de febreru de 1562
Nacionalidá España
Muerte Segovia15 de xunu de 1633 (71 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu[1]
Oficiu poetaescritor
Cambiar los datos en Wikidata

Alonso de Ledesma (Segovia, 1562 - ibíd., 1623), escritor español, iniciador del conceutismu.[2]

El so poesía centrar nel xuegu atélite, que dacuando conduz hasta l'absurdu. Foi'l primeru n'adoptar el conceutu como forma sistemática d'espresión; el so xuegu formal basar na condensación espresiva y pallo sírvese de la polisemia, les elipsis, les oposiciones de contrarios o antítesis, les paradoxes, tou lo qu'esixa una agudez conceptual. Esta estética foi siguida de forma entusiasta por Francisco de Quevedo, Luis Vélez de Guevara y la so El diañu cojuelo y la prosa de tipu moralista y satíricu de Baltasar Gracián.

Ledesma participó en dellos concursos de diverses festividaes y certámenes, y ganó en munchos, como n'unu realizáu en 1603 en Valladolid n'honor de la canonización de San Raimundo (de la Orde de Santu Domingu), o nes Fiestes n'honor de la nacencia de Felipe IV na mesma ciudá, en 1605, y nos certámenes lliterarios de 1609 en Salamanca y Segovia pola canonización de San Inaciu de Loyola. Hasta 33 xeroglíficos de Ledesma inclúi Alonso de Salazar nel so Rellación por cuenta de la festividá de Salamanca. Caltiénse, amás, un sermón so n'enigmes. Tamién participó viviegamente nes xustes lliteraries qu'entamó la ciudá de Segovia por cuenta de la inauguración del nuevu santuariu de la Fuencislla en 1613; según indica Jerónimo de Alcalá nel so llibru de rellaciones de sucesos Milagros de La nuesa Señora de la Fuencisla... foi xuez d'estos certámenes lliterarios de temática mariana y nes Mises Mayores celebraes na Catedral cantaron romances y villancicos sos.

Escribió Conceutos espirituales (trés partes, Madrid, 1600, 1608, 1612), que desenvuelven dellos puntos de doctrina cristiana en forma alegórica; la obra algamó tal ésitu que se reimprimió más de trenta veces solamente nel sieglu XVII. Siguieron Xuegos de la Nueche Bona en cien enigmes (1611), versiones a lo divino de los vieyos villancicos y cantares populares de la postrera Edá Media qu'inclúi cien enigmes con logogrifos, letreados, paranomasies y xuegos de pallabres. El Romanceru y bisarma imaxinada (1615) abonda n'equívocos d'agudez (Baltasar Gracián llamábalu 039;'Divín). La so última obra editóse póstuma: los Epigrames y Hierogllíficos de la vida de Christo, onde s'inclúi un llargu «Coloquiu ente la Fama y Eresma, ríu de Segovia», alrodiu de los grandores y antigüedaes de la ciudá. Amigu de Lope de Vega y conocedor del llinguaxe aragonés, el bibliógrafu Francisco Vindel (1937) dar como plausible autor del llamáu Quixote d'Avellaneda.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  2. «Unes notes sobre Alonso de Ledesma, padre del conceutismu». Boletín AEPE (Centru Virtual Cervantes) XV (29). 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]