Alejandro Woss y Gil

De Wikipedia
Alejandro Woss y Gil
Presidente de la República Dominicana


embaxador

Vida
Nacimientu El Seibo5 de mayu de 1856
Nacionalidá Bandera de República Dominicana República Dominicana
Muerte Santu Domingu1 de xineru de 1932 (75 años)
Oficiu diplomáticupolíticu
Graduación xeneral
Creencies
Partíu políticu Partido Azul (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Alejandro Woss y Gil (5 de mayu de 185620 de xineru de 1932). Foi presidente de la República Dominicana de 1885 a 1887, y en 1903. Nació n'El Seibo, el 5 de mayu de 1856, fíu de Carlos Woss y Lleón y d'Ana María Linar Ortiz. El so segundu apellíu adoptar del so tíu políticu Juan Evanxelista Gil y Alba. Fixo los sos estudios nel Colexu San Luis Gonzaga de Santu Domingu. Graduar de llicenciáu en Derechu nel institutu Profesional de Santu Domingu.Ocupó les posiciones siguiente: Ministru de Fomentu y Obres Públiques, Ministru de Rellaciones Esteriores (Interín), Ministru de Guerra y Marina, Ministru de Facienda y Comerciu, Ministru d'Interior y Policía, en 1884; Ministru de Xusticia ya Instrucción Pública, Secretariu de la Presidencia nel Gobiernu de Cesáreo Guillermo, Senador. Llogró'l grau de xeneral del Exércitu dominicanu. Yera miembru del Partíu Azul. Abogáu d'oficiu, yera cercanu collaborador del xeneral Ulises Heureaux. Morrió'l 20 de xineru de 1932, en Santu Domingu.

1ª Presidencia constitucional[editar | editar la fonte]

En 1884 foi electu vicepresidente de la República xunto al presidente Francisco Gregorio Billini. Tres l'arrenunciu d'ésti'l 16 de mayu de 1885, asumió la presidencia de la República a los 29 años d'edá, convirtiéndose nel presidente más nuevu na historia del so país. Mientres el so mandatu, tuvo qu'encalorar dos intentos revolucionarios: el de Azua y el de Moya (1886).

2ª Presidencia constitucional[editar | editar la fonte]

Años más tarde, en 1903, ante una situación caótica de la economía y l'amenaza d'intervención d'Estaos Xuníos, dirixó un golpe d'Estáu que derrocó al xeneral Horacio Vásquez, quien depués de delles selmanes de combates, arrenunció a la presidencia'l 23 d'abril de 1903. Nes eleiciones convocaes pa xunu de 1903, Woss y Gil llogró'l trunfu como candidatu únicu y asumió la presidencia constitucional el 1° d'agostu d'esi añu. Tres meses dempués, españó en Puerto Plata una revolución liderada pol gobernador de Puerto Plata Carlos Morales Languasco, líder de la Revolución Unionista, que cuntaba col sofitu d'Estaos Xuníos. Woss y Gil abandonó'l país el 24 de payares de 1903.

Referencies[editar | editar la fonte]