Alambre

De Wikipedia
Alambre d'espín.

Denómase alambre a tou tipu de filo delgáu que se llogra por estiramientu de los distintos metales acordies cola propiedá de ductilidá que tienen los mesmos. Los principales metales pa la producción d'alambre son: fierro, cobre, latón, plata, aluminiu, ente otros. Sicasí, d'antiguo llamábase alambre al cobre y les sos aleaciones de bronce y latón.

Historia[editar | editar la fonte]

Rollu d'alambre.

L'alambre emplégase dende munchos sieglos antes de la nuesa era. El procedimientu de fabricación más antiguu consistía en bater llámines de metal hasta da-yos la espesura riquida, y cortales depués en tires estreches que s'arredondiaben a golpes de martiellu pa convertiles n'alambre. Dichu procedimientu aplicar hasta mediaos del sieglu XIV. Sicasí, n'escavaciones arqueolóxiques atopáronse alambres de latón de hai más de 2000 años qu'al ser esaminaos presentaron nicios de que la so fabricación podría atribuyise al procedimientu de la filera. Filera ye una plancha de metal, que tien dellos furacos de distintos diámetros. Al metal que quier convertise n'alambre dáse-y primero la forma d'una barra, y dempués endelgazar y sácase punta a unu de los estremos de la barra pa pasala socesivamente pelos distintos furacos de la filera, de mayor a menor, hasta que la barra de metal quede convertida n'alambre de la grosez deseyada. N'Inglaterra empezar a producir alambres cola ayuda de maquinaries a mediaos del sieglu XIX. Nesta clase de máquines, bien perfeccionaes darréu, basaes nel principiu de la filera, toles operaciones son mecániques y sustitúin con almirable rapidez y rendimientu l'antiguu trabayu manual.

Carauterístiques, usos y tratamientos[editar | editar la fonte]

Alambre de cobre. Cable llétricu.

Hai munchos tipos y calidaes d'alambre acordies coles aplicaciones que tengan. Coles mesmes el diámetru del alambre ye bien variable y nun hai una llende exacta cuando un filo pasa a denominase baniella o barra en cuenta de alambre. La principal carauterística del alambre ye que dexa endolcase en rollos o bobines de distintos llargores que faciliten la so manipulación y tresporte.

L'alambre de cobre utilízase básicamente pa fabricar cables llétricos, asina que l'alambre más usáu industrialmente ye'l que se fai d'aceru y d'aceru inoxidable.

L'alambre normal d'aceru suel tener un tratamientu superficial de galvanizáu pa protexela de la oxidación y escomiu y tamién hai alambre endurecíu con procesu de temple.

Como filo de cobre esmaltáu[editar | editar la fonte]

Nel alambre de filo de cobre esmaltáu, el cobre ye trefilado en fríu y tien una pureza del 99% (cobre electrolíticu, norma UNE 20 003) y l'esmalte ye resinosu (poliuretano modificáu con poliéster, poliuretano, poliesteramida-theic, poliesteremida-theic Amida-Imida) lo que-y da al aislamientu llétricu posibilidaes d'ameyorar delles carauterístiques (normes UNE EN 60317-20,-8,-13,-35,-38).

Cobertories[editar | editar la fonte]

Esisten dellos tipos de cobertories p'alambre, dalgunes dan resistencia a altes temperatures (hasta 200 °C, índiz de temperatura a 20.000 hores CEI-IEC-172), otres dan alta flexibilidá, ensin quebrar en combadures con diámetros pequeños, otres son dotaes de coles de poliamida termoadherente, qu'al calecer xunen un alambre a otru ensin perder l'aislamientu y formen un paquete ríxidu, anque los bobinados queden espuestos a la vista (yoke o xugu de tubu de TV, bobines deflectoras de TV). Esisten tamién cobertories d'esmalte resistentes al exafluorocarbono (freón), que ye usáu frecuentemente como gas circulante en compresores de refrixeradores, neveres, frigoríficos, xeladeres, acondicionadores d'aire y como disolvente y llimpiador industrial.

Apocayá y pa suplir con ésitu al rubro lletricidá llixera, embarcada especialmente pa usu aeronaval, desenvolviéronse los hilo d'aluminiu esmaltaos, con perdes llétriques mayores pero que baxen el pesu a la metá pa la mesma potencia riquida.

Tipos y aplicaciones[editar | editar la fonte]

Ente les aplicaciones más importantes del alambre d'aceru destáquense les siguientes:

Muelles de tracción.
Alambrada defensiva.
  • Muelles y resortes;
  • Alambre d'escayos Alambraos espinados de finques y edificios;
  • Valláu en malla, arrodiando finques, edificios, etc;
  • Cables d'aceros pa suxetar elementos sometíos a tracción (ascensores, grúes, etc.);
  • Alambre recocido de bona manipulación, pa usos varios;
  • Alambre corrugado pa fabricar materiales de construcción;
  • Alambre cromáu o galvanizáu p'aplicaciones albentestate;
  • Alambre especial lubricado pa formar bobines de gran tamañu;
  • Alambre endurecíu d'altu conteníu en carbonu;
  • Alambre d'aceru inoxidable p'aplicaciones especiales.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]