A Serious Man

De Wikipedia
A Serious Man
Datos
Títulu orixinal A Serious Man (en)
Xéneru comedia dramática (es) Traducir y cine dramáticu
País d'orixe Estaos Xuníos, Francia y Reinu Xuníu
Estrenu 12 setiembre 2009
4 payares 2010 (Hungría)
21 xineru 2010 (Alemaña)
Idioma orixinal inglés, yiddish y hebréu
Duración 105 min
Llugar de la narración Minnesota y Minneapolis
Color en color
Ficha téunica
Direición Ethan Coen y Joel Coen
Producción Joel Coen y Ethan Coen
Productor executivu Tim Bevan
Guión Hermanos Coen
Música Carter Burwell
Fotografía Roger Deakins
Edición Joel Coen y Ethan Coen
Repartu Michael Stuhlbarg[5], Richard Kind[5], Simon Helberg[6], Adam Arkin[6], Amy Landecker[6], Fyvush Finkel[6], George Wyner[6], Steve Park[6], Fred Melamed[7], Michael Lerner[7], Warren Keith[7], Peter Breitmayer[7], Steve Park y Raye Birk
Ver llista completa
Compañíes
Productora StudioCanal (es) Traducir, Working Title Films y Relativity Media (es) Traducir
Distribuidora Focus Features (es) Traducir y Netflix
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
FSK FSK 12
JMK 12 (es) Traducir
Medierådet pa mayores d'once años[8]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

A Serious Man ye una película dramática d'humor negro[9] de 2009 escrita, empobinada, producida y editada polos hermanos Coen. La película, basada vagamente na historia de Job, [10] ye protagonizada por Michael Stuhlbarg, quien interpreta a un xudíu de Minnesota que la so vida venir embaxo profesional y personalmente, llevándolo a cuestionase la so fe.

La película atraxo respuestes positives per parte de la crítica, incluyendo una nominación al Globu d'Oru pa Stuhlbarg, un llugar nos top 10 de 2009 del American Film Institute y el National Board of Review y dos nominaciones al Óscar incluyendo la de meyor película.

Argumentu[editar | editar la fonte]

La película ta ambientada en St. Louis Park, Minnesota, en 1967, ya intenta de dalguna manera reflexar la infancia de los hermanos Coen de la forma en qu'ellos la recuerden.[11] El protagonista ye Larry Gopnik, un profesor académicu xudíu que vive nun barriu xudíu de clase media nes contornes de Minneapolis.[12] La historia centrar na llucha espiritual y esistencial de Gopnik cuando la so esposa Judith contempla la posibilidá de dexalo pol so colega Sy Ableman. Pa mayor sufrimientu, el so inútil hermanu Arthur, por falta de recursos y habilidá pa curiase a sigo mesmu, vive na casa de Larry.[13] Larry empieza a cuestionar el valor de la so vida, al empar que soporta estos asuntos y otros que se suman como'l so fíu, Danny, que roba dineru de la so billetera pa mercar mariguana; la so fía, Sarah, que lu roba pa financiar la so ciruxía de ñariz;[13] un estudiante qu'intenta sobornalo pa pasar de grau y amenaciar con demandalo; y una vecina que llama la so atención. Larry pide conseyos a trés rabinos distintos nel intentu de resolver los sos problemes y convertise nun home devotu.

Repartu y personaxes[editar | editar la fonte]

Producción[editar | editar la fonte]

Especial atención foi emprestada a l'ambientación; foi importante pa los Coen atopar un vecinderu suburbano similar al de St. Louis Park, Minnesota, de mediaos de los años 1960. Primero que decidiera rodase en Bloomington,[11] consideráronse otros sitios en Minnesota como Edina, Richfield, Brooklyn Center y Hopkins.[14] L'apariencia de la película ta en parte basada nel llibru de Brad Zellar Suburban World: The Norling Photographs, una coleición de fotografíes de Bloomington de los años 1950 y 1960.

El collaborador de siempre, Roger Deakins, volvió trabayar colos Coen como direutor de fotografía, depués de la so ausencia en Burn After Reading. Ésta ye la so décima película xunto a los Coen. Tamién ye la novena collaboración de la diseñadora de vestuariu Mary Zophres.[15]

La fábula que sirve como prólogu foi escrita polos hermanos Coen. Según ellos la historia nun tien nunguna función más qu'afitar el tonu apropiáu pa lo que sigue.[16] El críticu Roger Ebert suxurió que la pareya podría traelu una maldición a Larry al convidar al dybbuk (Traitle Groshkover) a la so casa.[17] Más palantre puede vese una semeya de Groshkover na paré de la oficina del rabín Marshak.

El rodaxe empezó'l 8 de setiembre de 2008 en Minnesota. Los Coen filmaron delles escenes de la película nun vieyu edificiu de la universidá St. Olaf College, pola so paecencia cola arquiteutura de la dómina.[18][19] El rodaxe remató'l 6 de payares de 2008, dempués de 44 díes, antes de la fecha agendada y utilizando'l presupuestu primeramente entamáu.[20]

Los anacronismos son evidentes na película cuando se fai referencia a dos álbumes, Abraxas de Carlos Santana y Cosmo's Factory de Creedence Clearwater Revival, dambos llanzaos en 1970.

Los creitos finales contienen un güevu de pascua virtual: "Nengún xudíu resultó herído mientres la realización d'esta película".

Banda sonora[editar | editar la fonte]

La banda sonora orixinal de la película foi compuesta por Carter Burwell (compositor de toles películes de los Coen sacante O Brother, Where Art Thou?). Incluyó dellos cantares del álbum de Jefferson Airplane Surrealistic Pillow, como "Somebody to Love", "Today", "Comin' Back to Me" y "3/5 of a Mile in 10 Seconds". Tamién incluyó "Machine Gun" del álbum Band of Gypsys de Jimi Hendrix, y delles pieces de música yiddish como "Dem Milner's Treren" de Mark Warshawsky, interpretada por Sidor Belarsky.

Estreno[editar | editar la fonte]

La película foi estrenada'l 2 d'ochobre de 2009 n'Estaos Xuníos, tuvo una distribución llindada. El 12 de setiembre de 2009 foi proyeutada nel Festival de Cine de Toronto.[21] Foi editada en DVD y Blu-ray el 9 de febreru de 2010 n'Estaos Xuníos.

Crítica[editar | editar la fonte]

Recibió crítiques positives polo xeneral, con una puntuación de 89% en Rotten Tomatoes, basáu en 208 reseñes.[22] Roger Ebert del Chicago Sun-Times, dio-y a la película un puntaje de cuatro estrelles sobre cuatro, y escribió que la película "tien cada signu d'un trabayu fechu con amor",[17] y Todd McCarthy de Variety comentó que "les habilidaes de los Coen como cineastes son tremendamente curioses" y que A Serious Man ye "el tipu de película que faes dempués de que ganasti un Oscar".[23] Claudia Puig de USA Today escribió: "A Serious Man ye maraviosamente rara, desoladamente risible y una película minuciosamente fascinante. Per debaxo del descuayante humor hai entrugues series alrodiu de la fe, la familia, la mortalidá y la mala fortuna".[24] El críticu de Time Richard Corliss describió la película como "esmolecedor" y "evocadora".[25]

Steve Persall del St. Petersburg Times escribió que'l personaxe principal recordaría-y a los llectores de la Biblia a Job, a pesar de delles diferencies importantes.[26] Los mesmos hermanos Coen declararon que, anque puede haber referencies a Job, el "orixe" de la historia foi un rabín de la so adolescencia, una "figura misteriosa" que tenía una conversación privada con cada estudiante dempués de la finalización de la so educación relixosa. [27] A Joe Morgenstern de The Wall Street Journal nun-y gustó lo que vio como misantropía na película, comentando que "...les sos caricatures van dende antipáticos hasta despreciables, ensin una plizca d'humanidá que los redima".[28] A David Denby de The New Yorker gustó-y la estética y l'ambiente de la película, pero criticó'l guión y la carauterización: "A Serious Man, al igual que Burn After Reading, ta en manera descuayante, escuru y denigrante, y ye un infiernu tragase esa película... Como pieza de realización cinematográfica, A Serious Man ye fascinante; nel restu de los aspeutos, ye intolerable".[29]

Premios[editar | editar la fonte]

Oscar[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Candidatos Resultáu
2009 Meyor Película Nomada
2009 Meyor Guión Orixinal Ethan Coen
Joel Coen
Nomaos

Premiu Globu d'Oru[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
2009 Meyor Actor - Comedia o musical Michael Stuhlbarg Nomáu

Premios BAFTA[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Persona Resultáu
2009 Meyor Guión Orixinal Joel Coen
Ethan Coen
Nomaos

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  2. URL de la referencia: http://nmhh.hu/dokumentum/158992/2010_filmbemutatok_osszes.xlsx.
  3. URL de la referencia: http://www.kinokalender.com/film3123_a-serious-man.html. Data de consulta: 11 payares 2017.
  4. URL de la referencia: https://itunes.apple.com/cz/movie/seriozni-muz-a-serious-man/id641287759?ign-mpt=uo%3D4. Data de consulta: 7 abril 2016.
  5. 5,0 5,1 URL de la referencia: http://www.metacritic.com/movie/a-serious-man. Data de consulta: 7 abril 2016.
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt1019452/fullcredits. Data de consulta: 7 abril 2016.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  8. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.
  9. Booker, Keith M. (2011) Historical Dictionary of American Cinema. Lanham, Md.: Scarecrow Press, páx. 75. ISBN 9780810874596. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  10. «Movie Review: A Serious Man». Los Angeles Times. 2 d'ochobre de 2009. http://articles.latimes.com/2009/oct/02/entertainment/et-serious-man2. Consultáu'l 8 de xunu de 2017. 
  11. 11,0 11,1 «In Twin Cities, Coen brothers shoot from heart» (inglés). Star Tribune (6 de setiembre de 2008). Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  12. «Joel and Ethan Coen Discuss Burn After Reading» (inglés). About Entertainment. Archiváu dende l'orixinal, el 6 de marzu de 2016. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  13. 13,0 13,1 «A Serious Man» (inglés). Internet Movie Database. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  14. «Coen brothers to get 'Serious' in Minnesota» (inglés). Star Tribune (28 de setiembre de 2007). Archiváu dende l'orixinal, el 26 de xunu de 2012. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  15. «Production Begins on the Coen's A Serious Man» (inglés). Coming Soon (9 de setiembre de 2008). Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  16. «A Serious Man Production Notes» (inglés). Film in Focus páx. 9. Focus Features. Archiváu dende l'orixinal, el 9 de marzu de 2010. Consultáu'l 8 de xunu de 2017. «We thought a little self-contained story would be an appropriate introduction for this movie. Since we didn't know any suitable Yiddish folk tales, we made one up.»
  17. 17,0 17,1 «A Serious Man» (inglés). Chicago Sun-Times (7 d'ochobre de 2009). Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  18. «Coen brothers will use St. Olaf for movie» (inglés). Northfield News (19 d'agostu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'agostu de 2010. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  19. «St. Olaf gets 'Serious'» (inglés). St. Olaf College News (8 d'ochobre de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 8 d'agostu de 2010.
  20. «It's a wrap! Coen brothers' latest film is in the can» (inglés). Start Tribune (6 de payares de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'avientu de 2008. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  21. Oscar-winning Coens head home with "A Serious Man". Reuters. 13 de setiembre de 2009. http://www.reuters.com/article/us-toronto-coens-idUSTRE58C1LM20090913. Consultáu'l 8 de xunu de 2017. 
  22. «A Serious Man» (inglés). Rotten Tomatoes. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  23. «Review: 'A Serious Man'» (inglés). Variety (1 d'ochobre de 2009). Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  24. «'A Serious Man' is a seriously good departure for Coens» (inglés). USA Today (1 d'ochobre de 2009). Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  25. «A Serious Man: The Coen Brothers' Jewish Question» (inglés). Time (12 de setiembre de 2009). Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  26. «Coen brothers' 'A Serious Man' has troubles of Job without uplift» (inglés). Tampa Bay Times (31 d'ochobre de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 3 de marzu de 2016. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  27. «Coen Bros. On Wet Horses, Kid Stars: It's A Wild West» (inglés). NPR (12 de xineru de 2011). Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  28. «'More Than a Game' Got Game» (inglés). Wall Street Journal (2 d'ochobre de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 4 d'ochobre de 2009. Consultáu'l 8 de xunu de 2017.
  29. «GODS AND VICTIMS “A Serious Man” and “Capitalism: A Love Story.”» (inglés). The New Yorker (5 d'ochobre de 2009). Consultáu'l 8 de xunu de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]