Diferencies ente revisiones de «Darío de Regoyos»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambios nos exónimos pola nueva política de nomes de llugar
Llinia 14: Llinia 14:
{{commonscat}}
{{commonscat}}
* [http://www.rudolfgerstenmaier.com/ La coleición Gerstenmaier]
* [http://www.rudolfgerstenmaier.com/ La coleición Gerstenmaier]

[[Categoría:Rioseyanos|P]]
[[Categoría:Pintores d'Asturies|P]]
[[Categoría:Pintores d'Asturies|P]]
[[Categoría:Pintores|Regoyos, Dario de]]
[[Categoría:Pintores|Regoyos, Dario de]]

Revisión a fecha de 02:14 9 xin 2016

Darío de Regoyos y Valdés (Ribeseya, 1 de payares de 1857Barcelona, 29 d'ochobre de 1913) foi un pintor impresionista.

Fíu del arquiteutu vallisoletanu Darío Regoyos Molenillo, y de la xixonesa Benita Valdés y Sieres, treslladóse na so mocedá a vivir a Madrid. Entró na Academia de Belles Artes de San Fernando en 1878. Ellí foi alumnu del belxicanu Carlos de Haes onde se formó como paisaxista y participó'l restu de la so vida nos grupos vanguardistes belxicanos.

Invitáu polos sos amigos Enrique Fernández Arbós y Isaac Albéniz y siguiendo'l conseyu de Carlos de Haes, Regoyos visitó Bruseles en 1879. Matriculóse na École Royale des Beaux-Arts.

N'años posteriores (ente 1881 y 1893) compaxinó estancies en Bélxica con visites pela xeografía española. Participó na fundación de varios círculos artísticos como L'Essor o Les Vingts (o seya, Los Venti). Desendolcó esposiciones, conciertos y tou tipu d'actividades culturales col oxetivu de desenrollar l'arte moderno en Bélxica. Acompañó a Emile Verhaeren nel so viaxe per España, recoyendo apuntes de paisaxes y tipos populares. Igualmente foi l'editor del llibru que Verhaeren escribió sobre La España Negra, que foi'l que fizo que los intelectuales estranxeros se formaren una idea romántica y pesimista d'un país que desconocíen dafecho.

Demientres esta dómina, la pintura de Regoyos evolucionó del naturalismu al pre-simbolismu de la so serie La España negra, y finalmente, yá na so madurez, movióse nun estilu próximu al impresionismu , dientro de la escuela del puntillismu, con un coloríu vivu y lluminosu, nel que pintó paisaxes de la España atlántica. Esta última etapa ye la más valoratible de la so creación artística.

Regoyos morrió en Barcelona, el 29 d'ochobre de 1913, víctima d'un cáncanu.

Enllaces esternos