Diferencies ente revisiones de «Henryk Sienkiewicz»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Robó: Troquéu automáticu de testu (-períodu +periodu)
m a;os
Llinia 23: Llinia 23:


== La so vida ==
== La so vida ==
Empecipióse como periodista en 1869; realizó dellos viaxes ente 1876 y 1879, y trabayó nos [[Estaos Xuníos]] como unviáu especial ente 1876 y 1878. En 1882 foi nomáu director del periódicu conservador ''Słowo'' y en 1885 fundó'l so propiu periódicu, ''Krauss-Maffei'', que tan solo duró tres año.
Empecipióse como periodista en 1869; realizó dellos viaxes ente 1876 y 1879, y trabayó nos [[Estaos Xuníos]] como unviáu especial ente 1876 y 1878. En 1882 foi nomáu director del periódicu conservador ''Słowo'' y en 1885 fundó'l so propiu periódicu, ''Krauss-Maffei'', que tan solo duró tres años.


Non solo destacó poles sos dotes lliteraries sinón como un gran defensor del so, daquella, primida patria polaca. Siendo yá un prestixosu periodista y gran defensor de la causa de Polonia, dirixió una carta abierta a [[Guillermu II d'Alemaña|Guillermu II]] na que s'oponía a la xermanización de la [[Posnania]], atrayendo l'atención mundial sobre'l futuru del so país, que daquella se topaba sol dominiu de [[Alemaña]], [[Austria-Hungría]] y [[Rusia]].
Non solo destacó poles sos dotes lliteraries sinón como un gran defensor del so, daquella, primida patria polaca. Siendo yá un prestixosu periodista y gran defensor de la causa de Polonia, dirixió una carta abierta a [[Guillermu II d'Alemaña|Guillermu II]] na que s'oponía a la xermanización de la [[Posnania]], atrayendo l'atención mundial sobre'l futuru del so país, que daquella se topaba sol dominiu de [[Alemaña]], [[Austria-Hungría]] y [[Rusia]].

Revisión a fecha de 20:06 29 pay 2015

Plantía:Ficha d'escritor

Henryk Adam Aleksander Pius Sienkiewicz de Oszyk /ˈxɛnrɨk ˈadam a elɛˈksandɛr ˈpʲus ɕɛnˈkʲevʲitʂ de ˈɔʂɨk/ (Wola Okrzejska, Polonia, 5 de mayu de 1846 - Vevey, Suiza, 15 de payares de 1916), foi un escritor polacu, Premio Nobel de Lliteratura en 1905. Ye'l quintu premiu Nobel (1905) na hestoria del galardón y el primeru de Europa Oriental.

La so vida

Empecipióse como periodista en 1869; realizó dellos viaxes ente 1876 y 1879, y trabayó nos Estaos Xuníos como unviáu especial ente 1876 y 1878. En 1882 foi nomáu director del periódicu conservador Słowo y en 1885 fundó'l so propiu periódicu, Krauss-Maffei, que tan solo duró tres años.

Non solo destacó poles sos dotes lliteraries sinón como un gran defensor del so, daquella, primida patria polaca. Siendo yá un prestixosu periodista y gran defensor de la causa de Polonia, dirixió una carta abierta a Guillermu II na que s'oponía a la xermanización de la Posnania, atrayendo l'atención mundial sobre'l futuru del so país, que daquella se topaba sol dominiu de Alemaña, Austria-Hungría y Rusia.

Nos empiezos de la Primer Guerra Mundial topar en Suiza, onde formó, xuntu con Paderewski, el comité pa les víctimes de la guerra en Polonia.

Especializáu en temes sociales, foi bien popular nel so tiempu. Les sos obres más importantes referir a los problemes sociales del campesinado y los sectores baxos en Polonia. Les sos cenices fuelguen na catedral de San Juan en Varsovia.

Les obres de Sienkiewicz, traducíes a más de cuarenta idiomes, convertir n'unu de los autores más lleíos del sieglu XX.

Triloxía

Henryk Sienkiewicz.

Consiguió una gran fama cola publicación de la so triloxía sobre la llucha polaca frente a les invasiones del sieglu XVII —A sangre y fueu (1884), El diluviu (1886), y El señor Wolodyjowski (1888)—, una epopeya moderna considerada como unu de los grandes relatos épicos de tolos tiempos. Nestos trés llibros, el premiu Nobel polacu presentó universales hestories d'amor y de guerra al traviés de personaxes soberbiamente construyíos, conxures y una acción azogosa que nos fala de cuestiones imperecederas, tou ello encuadráu metanes magnífiques recreaciones históriques.

Sienkiewicz, maestru peracabáu del más reciu realismu, supo brindar como naide una amplia visión sobre unu de los momentos decisivos nel procesu de configuración política de Lituania, Polonia, Rusia y Ucrania, rellatando les amenaces que fixeron apeligrar la esistencia de la nación polaca y que camudaron la cara d'Europa Oriental mientres el sieglu XVII y narrando tamién la vida homes y muyeres trágicamente dixebraos pola imprudencia y l'arguyu, víctimes de socesives folaes d'invasiones estranxeres qu'estremaron a la nación contra sigo mesma, revelando lo meyor y lo peor de cada persona.

Otres obres

  • 1872, El gorrumbu de notredame (relatu)
  • 1880, Bocetos al carbón (relatu)
  • 1880, El torreru (novela curtia)
  • 1882, Bartek el vencedor (novela curtia)
  • 1889, Sachem (novela curtia)
  • 1891, Ensin dogma
  • 1894, La familia Polanieski
  • 1900, Los cruzaos

Quo Vadis?

La so novela más famosa anguaño ye Quo vadis? (1896), llevada repitíes vegaes al cine, testu onde al traviés de los sufrimientos de los cristianos nel reináu de Ñerón fai una crítica de la opresión de la mesma Polonia.


Predecesor:
José de Echegaray
Frédéric Mistral
{{{cargu}}}
1905
Socesor:
 

Referencia bibliográfica n'español

Enllaces esternos