Diferencies ente revisiones de «Torá»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
EmausBot (alderique | contribuciones)
m Moviendo 1 enllace(s) interllingüístico(s), agora proporcionao(s) por Wikidata na páxina d:Q34990
Sin resumen de edición
Llinia 1: Llinia 1:
[[Archivu:Penteteuch.jpg|thumb|Fragmentu del Pentateuc]]
[[Archivu:Penteteuch.jpg|thumb|Fragmentu del Pentateuc]]

El '''Pentateucu''' o la '''Torá''' (o la '''Torah''') (תּוֹרָה), son los cinco primeros llibros de la [[Biblia]] o de la [[Tanakh]] תָּנָ"ךְ (la Biblia Hebrea) que correspuende a l'[[Antigu Testamentu]] cristianu. Conocíos tamién como '''Los Cinco Llibros de Moises''', y na traducción del [[hebréu]] al [[griegu]] na ''Septuaginta'' (Seutuaxinta), como Pentateucu. Ensin embargu, a menudo los xudíos tamién refiérense a tola revelación y enseñanzes xudíos como la Torá.
La '''Torá''', la '''Torah''' (תּוֹרָה) o el '''Pentateucu''', son los cinco primeros llibros de la [[Biblia]] o de la [[Tanakh]] תָּנָ"ךְ (la Biblia Hebrea) que correspuende a l'[[Antigu Testamentu]] cristianu. Conocíos tamién como '''Los Cinco Llibros de Moises''', y na traducción del [[hebréu]] al [[griegu]] na ''Septuaginta'' (Seutuaxinta), como Pentateucu. Ensin embargu, a menudo los xudíos tamién refiérense a tola revelación y enseñanzes xudíos como la Torá.


La '''Torá''' ye una pallabra [[hebréu|hebrea]] que significa ''enseñanza'', ''instrucción'', o específicamente ''Llei''.
La '''Torá''' ye una pallabra [[hebréu|hebrea]] que significa ''enseñanza'', ''instrucción'', o específicamente ''Llei''.

Revisión a fecha de 11:43 27 pay 2015

Fragmentu del Pentateuc

La Torá, la Torah (תּוֹרָה) o el Pentateucu, son los cinco primeros llibros de la Biblia o de la Tanakh תָּנָ"ךְ (la Biblia Hebrea) que correspuende a l'Antigu Testamentu cristianu. Conocíos tamién como Los Cinco Llibros de Moises, y na traducción del hebréu al griegu na Septuaginta (Seutuaxinta), como Pentateucu. Ensin embargu, a menudo los xudíos tamién refiérense a tola revelación y enseñanzes xudíos como la Torá.

La Torá ye una pallabra hebrea que significa enseñanza, instrucción, o específicamente Llei.

Los cinco llibros son Xénesis (Bereshit בְּרֵאשִׁית ), Éxodu (Shemot שְׁמוֹת), Llevíticu Vaïqrorá (וֶיִּקְרָא), Númberos (Bemidbar בְּמִדְבֶּר) y Deuteronomiu (Devarim דְּבָרִים). Na versión griega de la Torá, estos cinco llibros conformen el Pentateucu (del griegu πεντάτευχος que quier decir "cincu contenedores"), Khamishorá humshé Torá (חֲמִשָׁה חֻמְּשֵׁי תוֹרָה; hebréu que quier decir "Les cinco partes de la Torá"), y cada unu d'ellos ye un khummaish (חֻמָּש "quintu").

Los llibros redautárense pa la fusión de testos diversos, según la hipótesis documental (que dalgunos críticos estienden a otros volúmenes bíblicos).