Diferencies ente revisiones de «Pulmonaria officinalis»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Artículu nuevu
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 20:48 28 och 2015

Pulmonaria officinalis
Clasificación científica
Reinu: Plantae
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Orde: Lamiales
Familia: Boraginaceae
Subfamilia: Boraginoideae
Xéneru: Pulmonaria
Especie: P. officinalis
L., 1753
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

La Pulmonaria officinalis ye una planta herbal perenne perteneciente al xéneru Pulmonaria.

Descripción

Tien un rizoma que s'enfusa dellos centímetros so tierra y sigue un cursu horizontal. En primavera desenvuelve un tarmu de 10 a 30 centímetros. Les fueyes de les rosetas basales tienen un peciolu llargu, son cordaes o ovaes y de ápice agudu. Les fueyes caulinares son allargaes alternes de superficie rugosa con llurdios blancos, polo que recuerden vagamente a los pulmones. Fueyes y tarmos cubiertos d'una aspra pelusilla.

Les flores, que crecen na punta de cada tarmu, son de color rosa purpúreo tornándose azules cuando s'abrir. El floriamientu dar de marzu a mayu.

Hábitat

Estendida pel Centru y Occidente de Europa en zones húmedes de ribayos, fasteres, ribazos de montes, terremplénes de caminos, terrenes incultos y en montes. N'España llargamente estendida por tol territoriu en zones húmedes hasta los altos valles de los Pirineos y d'otros montes

Detalle de les flores.
Ilustración
Vista de la planta

Principios activos

Esta planta contien Taníns ente'l 10,27% y 10,67%. Materies grases compuestes d'ácidos estearínico, palmitínico y miristínico. Ácidus resínicos, alcohol cerílico, fitoesterina, flobafeno, azucre invertíu, polisacáridos...

Les cenices son riques en sales de potasiu y calciu, según en acedu silicílico. Tamién tien una sustanza de calter saponínico que puede provocar hemólisis débiles.

Virtúes

Les partes aérees de la planta en floriamientu recoyer con fines melecinales (sumidades floríes y fueyes) cortándoles un pocu percima del nivel del suelu y ensúguense a una temperatura non cimero a los 45 °C.

Utilizar en forma de fervinchu pal tratamientu de la tos, tos ferina, bronquitis y los dolores de gargüelu y afonía. Amás ye sudorífica, antiinflamatoria y diurética. La decocción al 10 % emplegar en compreses como desinfestante, emoliente y antiinflamatoria de feríes.

En cocimientu d'un bon puñáu de planta dexando que fierva un cuartu d'hora, el líquidu tomar en cuatro taces partíes mientres el día pa facilitar la expectoración y fluidificar los esputos.

Tamién s'encamienta nes fories, hemorroides y afecciones de la bixiga urinaria.

Historia

Esta planta, como otres que viven nel Centru y Occidente d'Europa, nun figuren nos escritos de l'antigüedá. La primera noticia sobre ella dar Mattioli na so obra na edición de 1548.

Taxonomía

Pulmonaria longifolia foi descrita por Carlos Linneo y publicáu en Species Plantarum 1: 135. 1753.[1]

Citoloxía

Númberu de cromosomas de Pulmonaria longifolia (Fam. Boraginaceae) y táxones infraespecíficos: 2n=14[2]

Etimoloxía

Pulmonaria; nome xenéricu que deriva del llatín pulmo. Nos tiempos de la maxa simpático, les fueyes ovales enllordiaes de P. officinalis representaben a enfermedaes simbóliques, pulmones ulcerados y, poro, utilizar en tratar infecciones pulmonares. N'enforma idiomes el so nome común ta acomuñáu al pulmón, como n'inglés "lungwort", n'alemán "lungenkraut", o en gallegu "herba dos bofos" (pulmones de los animales). N'otres llingües de la Europa del Este, el nome común deriva d'una palabra pa miel, y.g. en rusu "medunitza" y en polacu "miodunka".

officinalis: epítetu llatíno que significa "oficinal, planta melecinal vendida en herbarios"[3]

Sinonimia
  • Pulmonaria maculata F.Dietr.
  • Pulmonaria tridentina Evers[4]

Vease tamién

Referencies

  1. «Pulmonaria officinalis». Tropicos.org. Missouri Botanical Garden. Consultáu'l 23 de xineru de 2014.
  2. Estudiu cariológico de Boraginaceae españoles. IV. Luque, T. (1989) Bol. Soc. Brot. ser. 2 62: 211-220
  3. N'Epítetos Botánicos
  4. «Pulmonaria officinalis». The Plant List. Consultáu'l 23 de xineru de 2015.

Enllaces esternos