Diferencies ente revisiones de «Yamabushi»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Legobot (alderique | contribuciones)
m Bot: Migrating 10 interwiki links, now provided by Wikidata on d:q2309838 (translate me)
m fixing dead links
Llinia 35: Llinia 35:
*[http://www.tsuruokakanko.com/haguro/taiken/syugyo.html Programa d’Entrenamientu de los Yamabushi (en xaponés)]
*[http://www.tsuruokakanko.com/haguro/taiken/syugyo.html Programa d’Entrenamientu de los Yamabushi (en xaponés)]
*[http://shugendo.fr/ sitiu sobre los Yamabushi y el Shugendo, n’inglés y francés]
*[http://shugendo.fr/ sitiu sobre los Yamabushi y el Shugendo, n’inglés y francés]
*[http://pagesperso-orange.fr/gyoja/ sitiu sobre Shugendo Kenjaku, monxu Yamabushi, gyoja y astrólogu.]
*[http://web.archive.org/web/20070624085852/http://pagesperso-orange.fr/gyoja/ sitiu sobre Shugendo Kenjaku, monxu Yamabushi, gyoja y astrólogu.]





Revisión a fecha de 01:01 23 ago 2014

Yamabushi tocando’l turullu (horagai) nos montes de Kumano

Los Yamabushi (山伏, llit.: "guerreros del monte") son exemplos únicos d’ascetes y ermitaños propios de los montes de Xapón, conocíos por tener una llarga tradición guerrera na que se mezclen bien d’estraños poderes sobrenaturales. Son siguidores del Shugendo, una xuntura del Budismu esotéricu de les sectes Shingon y Tendai, y d’elementos shintoístes, masque yá esistíen tradiciones asemeyaes a la de los yamabushi en Xapón primero que’l Budismu fuera importáu nel sieglu VII. Anque avecen llevar una vida solitaria, llegaron a formar axuntances de tipu llasu y asociaciones con dellos templos, y dacuando participaron tamién en batalles y amarraces xunto colos samurái y los sohei. Los sos oríxenes hai que los buscar nos solitarios Yamabito(山人), Yamaoshi, y dellos hijiri (聖) de los sieglos VIII y IX. Tamién hubo amestadures qu’incluíen armes samuráis y el puntu de vista Yamabushi sobre la vida y el combate.

Modernamente úsase’l términu ubasoku yamabushi pa referise a prauticantes llaicos del Shugendo, una relixón que-y da muncha importancia al ascetismu y a fazañes de resistencia que cunten güei con della sonadía pública. Yamabushi llevando un turullu (horagai) vense entá davezu al pie del sitiu sagráu de Dewa Sanzan y pelos montes sagraos de Kumano y Omine. La ropa que lleven ye normalmente blanco, anque pueden atopase otros colores complementarios, como l’azafrán. Lleven tamién na frente una pequeña caxa negra llamada “tokin”, atada a la cabeza con un gordón negru.

Hestoria

Los yamabushi empecipiaron como yamaoshi, grupos (o individuos) aislaos n’ermites monteses, ascetes y "santones" que siguíen la vía del shugendo, una busca de poderes espirituales, místicos o sobrenaturales llograos per aciu del ascetismu. Nun hai seguranza de si’l fundador d’esta vía foi En no Gyoja, asceta del sieglu VII, darréu que los mitos que lu arrodien son abondos y complexos. Los que siguíen esta vía yeren conocíos por nomes diversos, como kenja, kenza, y shugenja. Estos místicos monteses algamaron sonadía poles sos habilidaes máxiques y conocimientos ocultos, y foron mui solicitaos como ensalmadores o mediums, anque los santuarios Shinto acutaron tradicionalmente esti oficiu pa moces conocíes como Miko.

La mayor parte d’estos ascetes, arriendes de la so devoción pol shugendo, estudiaben les enseñances de la secta budista Tendai, o tamién de la Shingon, fundada por Kukai nel sieglu VIII. El Budismu Shingon foi una de les sectes principales del mikkyo (密教) o Budismu Esotéricu, pal que la illuminación hai que l’atopar per aciu del aislamientu y l’estudiu y contemplación del interior d’unu mesmu y de la naturaleza, y d’imáxenes esotériques llamaes mandala. Tanto la secta Shingon como la Tendai víen los montes como los llugares ideales pa esta clas d’aislamientu y contemplación de la naturaleza. Lo cierto ye que’l fenómenu yamabushi ta venceyáu al Budismu xaponés y non al d’otres partes d’Asia,

Nos sos abeyos monteses, estos monxos non solo estudiaben la naturaleza y les escritures, y imáxenes espirituales o relixoses, sinón tamién delles artes marciales. Nun se sabe si creíen que teníen que defendese de bandíos, d’otros monxos o d’exércitos samurái, pero la idea d’estudiar artes marciales como mediu d’ameyoramientu mental y espiritual, y non solo físicu, siempre foi perimportante na cultura xaponesa, trescendiendo los principios concretos d’una determinada secta relixosa. D’esta miente, neto a los sohei, los yamabushi foron tanto guerreros como monxos.

Semeya d’un yamabushi del sieglu XIX.

Al medrar la so reputación en cuantes a la comprendoria y sabencia mística, y volar más ciñida la so organización, munchos de los maestros de les disciplines ascétiques principiaron a ser nomaos p’altes posiciones espirituales na xerarquía de la corte. Monxos y templos principiaron a ganar influencia política. Contra’l periodu Nanboku-cho, nos sieglos XIII y XIV, los yamabushi formaren unidaes organizaes llamaes konsha, que, xuntamente colos sohei y otros monxos, entamaron a llevar la direición de los templos centrales de les sos sectes. Aidaron al emperador Go-Daigo nos sos intentos de valtar el shogunatu Kamakura, y probaron que les sos artes guerreres yeren a desafiar en combate a los exércitos samurái profesionales.

Dellos sieglos dempués, nel periodu Sengoku, podíen atopase yamabushi ente los conseyeros y exércitos de cuasi tolos combatientes principales pol dominiu de tol Xapón. Dalgunos, encabezaos por Takeda Shingen, aidaron a Oda Nobunaga contra Uesugi Kenshin nel 1568, mentanto otros, ente los que taba l’abá Sessai Choro, aconseyaron a Tokugawa Ieyasu. Munchos llucharon a la vera de los sos collacios monxos, los Ikko-ikki, contra Nobunaga, qu’acabó por aplastalos y por dar asina fin a la dómina de los monxos guerreros.

Dende los tiempos medievales los yamabushi sirvieron tamién como sendatsu, o guíes espirituales nel monte, pa pelegrinos de les rutes del Kumano Kodo al Kumano Sanzan, ente los qu’hubo emperadores retiraos y aristócrates.

Artes marciales

Los yamabushi yeren espertos nel usu d’un bon númberu d’armes, por exemplu l’arcu o la espada. Pero, neto que los sohei y los Ikko-ikki, l'arma más emplegada polos yamabushi foi la naginata.

Arriendes de les sos capacidaes espirituales o místiques, atribuyóse de cutiu a los yamabushi un nivel cimeru na práutica del ninjutsu, l’arte de los ninja. Sábese que los monxos del monte llucharen a la vera los ninja, ufriéndo-yos clandestinamente abonda ayuda. Y tamién que yera una práutica normal de los ninja amarutase de monxos o ascetes del monte pa que nun foren pa conocelos en dellos ambientes. Esto dio de xuru llugar a tracamundios, darréu que nun se pasa a creyer qu’un númberu importante de yamabushi llegaren a ser espertos en ninjutsu.

Referencies y notes

  • Ratti, Oscar y Adele Westbrook (2000). Los Secretos del Samurái: Las artes marciales en el Japón Feudal. ISBN 84-8019-492-8.


Enllaces esternos