Diferencies ente revisiones de «Sistema de coordenaes xeográfiques»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 107: Llinia 107:
[[or:ଭୌଗଳିକ ଦିଗବାରେଣି]]
[[or:ଭୌଗଳିକ ଦିଗବାରେଣି]]
[[os:Географион координатæтæ]]
[[os:Географион координатæтæ]]
[[pa:ਭੂਗੋਲਕ ਗੁਣਕ ਪ੍ਰਬੰਧ]]
[[pfl:Geografisch Laach]]
[[pfl:Geografisch Laach]]
[[pl:Współrzędne geograficzne]]
[[pl:Współrzędne geograficzne]]

Revisión a fecha de 16:28 21 xin 2013

Mapa de la Tierra amosando les llínies de llatitú horizontales y llonxitú (verticales); Versión ampliada (pdf)
Llatitú phi (φ) y Llonxitú lambda (λ)

El Sistema de Coordenaes Xeográfiques espresa toles posiciones sobro la Tierra usando dos de les tres coordenaes d'ún sistema de Coordenaes esfériques que ta alliniáu con exe de rotación de la Tierra. Ésti define dos ángulos mididos dende'l centru de la Tierra:

  • La llatitú mide l'ángulu ente cualesquier puntu y l'ecuador. Les llínies de llatitú denómense paralelos y son círculos paralelos al ecuador na superficie de la Tierra.
  • La llonxitú mide l'ángulu a lo llargo del ecuador dende cualquier puntu de la Tierra. Acéutase que Greenwich en Londres ye la llonxitú 0º na mayoría de les sociedaes modernes. Les llínies de llonxitú son circulos máximos que pasen pelos Polos y denómense meridianos.

Combinando estos dos ángulos, pueden espresase la posición de cualesquier puntu de la superficie de la Tierra.

Por exemplu: L'Entregu, Asturies, tién una llatitú 43°17′15″N y llonxitú 5°38′20″W. D'esti mou un vector dibuxáu dende'l centru la Tierra al puntu 43°17′15″ norte del ecuador y 5°38′20″ al oeste del Meridianu de Greenwich, pasará por L'Entregu.

L'ecuador ye nidiamente una parte emportante pa esti sistema de coordenaes; representa el ceru de los ángulos de llatitú y el puntu mediu ente los Polos. Ye'l planu fundamental del sistema de coordenaes xeográfiques.


La tercera dimensión

Pa especificar un allugamientu dafechamente, debaxo o sobro la superficie de la Tierra, ye necesario indicar tamién la ellevación/altor. Esti datu puede espresase relativu al nivel del mar o la distancia al centru la Tierra. Úsase davezu respeutu al nivel mediu del mar per aciu de l'altitú.


Véase también

Enllaces esternos