Diferencies ente revisiones de «Cublai Kan»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m r2.7.1) (Robó Añadíu: eu:Kublai Khan
m r2.7.2) (Robó Modificáu: az:Kubilay xan
Llinia 19: Llinia 19:
[[ar:قوبلاي خان]]
[[ar:قوبلاي خان]]
[[arz:قوبيلاى خان]]
[[arz:قوبيلاى خان]]
[[az:Qubilay qaan]]
[[az:Kubilay xan]]
[[bg:Кубилай хан]]
[[bg:Кубилай хан]]
[[bn:কুবলাই খান]]
[[bn:কুবলাই খান]]

Revisión a fecha de 05:50 15 mar 2012

Cublai Kan (1215-1294) foi un Kan mongol, emperador de China y fundador de la dinastía Yuan.

Nietu de Xenxis Kan, sucedió al so hermanu Mongke como Gran Kan de los mongoles en 1260.

Cublai Kan acabó de conquistar China en 1279 tres de la victoria sobre los últimos emperadores de la dinastía Song. Sicasí, nun foi quien a conquistar Xapón, Indonesia nin Vietnam.

En 1280 Cublai Kan proclamóse emperador de China, entamando asina la dinastía Yuan. Asitió la capital del imperiu en Beixín, que se llamaba d'aquélla Cambaluc (en turcu qan baliq: "ciudá del Kan"). La residencia de branu de la corte taba en Kai-ping-fu (anguaño Shang-tu, la famosa Xanadú).

Cublai Kan centralizó l'alministración del imperiu, reclutando xente de tolos territorios conquistaos pa los diferentes servicios, anque los puestos de responsablildá taben toos en manes de los mongoles. Pa favorecer la economía construyó la Gran Canal, graneros públicos y renovó la rede de carreteres.

Foi un gobernante tolerante coles diferentes relixones y abiertu al esterior. Na so corte recibió a lames tibetanos, misioneros nestorianos o viaxeros europeos como Marco Polo. Esti últimu llegó a ocupar puestos de responsabilidá nel so imperiu y dexa entender que Cublai Kan pensaba en convertise al cristianismu.