Diferencies ente revisiones de «Pedagoxía»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Luckas-bot (alderique | contribuciones)
m r2.7.1) (Robó Añadíu: tg:Педагогика
Luckas-bot (alderique | contribuciones)
m r2.7.1) (Robó Añadíu: cy:Addysgeg
Llinia 79: Llinia 79:
[[ca:Pedagogia]]
[[ca:Pedagogia]]
[[cs:Pedagogika]]
[[cs:Pedagogika]]
[[cy:Addysgeg]]
[[da:Pædagogik]]
[[da:Pædagogik]]
[[de:Pädagogik]]
[[de:Pädagogik]]

Revisión a fecha de 03:20 16 abr 2011

Guixant a una pizarra

La pedagoxía ye l'arte o la ciencia del enseñu, o de la educación.

Etimoloxía del términu

Pedagoxía vien del griegu, paidagogos (παιδαγωγία), que yera l'esclavu qu'acompañaba a los neños a la escuela. La pallabra paida o paidos refiérese a nenos, esti ye'l motivu pol cual dalgunos distinguen ente "Pedagoxía" (enseñar a neños) y andragogia (enseñar a adultos). La pallabra llatina pa referirse a la pedagoxía, educación, ye muncho más utilizada y, a menudo, ambes utilícense de forma indistinta.

Historia de la pedagoxía

La pedagoxía esiste dende que la educación pasó a ser considerada un asuntu social y nun solo familiar. Por esto los primeros escritos teóricos apaecen na Grecia, nes polis democrátiques dónde l'enseñu facilitaba l'accesu a la política. L'Roma heredó esta esmolición.

Na Edá Media, la educación taba mui venceyada a la iglesia, puesto que la única educación que considerábase de provechu yera la relixosa que permitía llograr la salvación. Amás, la cultura taba nos monesterios y depués nes universidaes, dominaes polos teólogos. El Renacimientu, col so enfotu nel recobramientu de los clásicos y la nagua de saber y de tener cultura, dió un nuevu puxu a la pedagoxía. Cola Illustración atóse dafechu a la idea de progresu, puesto qu'ensin educación un pueblu nun pue adelantar (d'equí les campañes d'alfabetización).

La pedagoxía na autualidá

Autualmente, la pedagoxía desendolcare muncho dende'l so orixe etimolóxicu. Anguañu la pedagoxía nun ye la ciencia que s'ocupa de les téuniques del enseñu, esto ye xera d'otra ciencia pedagóxica denomada Didáutica. La pedagoxía ye un conxuntu de saberes que s'ocupen de la educación como un fenómenu típicamente social y específicamente humanu. Ye, polo tanto, una ciencia de caráuter psicosocial que tien por oxetu l'estudiu de la educación cola fin de conocela y perfeccionala. Tamién ye una ciencia de caráuter normativu porque nun se dedica a describir el fenómenu educacional sinon a establecer les pautes o normes que debemos siguir pa llevar a buen términu esti fenómenu.

Pedagoxía tamién refiérese al correutu usu d'estratexes d'enseñu (véase teoría instruccional). Por exemplu, el brasilanu Paulo Freire, un de los educadores más significativos del sieglu XX, refierse al so métodu d'enseñu p'adultos como "pedagoxía crítica".

La Escuela Catalana de Pedagoxía tuvo'l so máximu nos años 30 del sieglu XX, na época de la República.

Pedagogos famosos