Diferencies ente revisiones de «John Lennon»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m robot Añadido: pap:John Lennon
Llinia 78: Llinia 78:
[[oc:John Lennon]]
[[oc:John Lennon]]
[[pag:John Lennon]]
[[pag:John Lennon]]
[[pap:John Lennon]]
[[pl:John Lennon]]
[[pl:John Lennon]]
[[pt:John Lennon]]
[[pt:John Lennon]]

Revisión a fecha de 00:54 12 avi 2010

John Winston Ono Lennon, (Liverpool, Inglaterra, 9 d'ochobre de 1940Nueva York, Estaos Xuníos, 8 d'avientu de 1980) foi un músicu, cantante y compositor que saltó a la fama mundialmente como unu de los miembros fundadores del grupu británicu The Beatles y, xunto con Paul McCartney, formó una de les parexes de compositores más exitoses del sieglu XX.

Lennon interpretando «Give Peace a Chance» en Montreal, Quebec, Canadá, en 1969.

Nació y creció en Liverpool, pasando buena parte de la so neñez y adolescencia viviendo colos sos tíos Mimi y George Smith, que vivíen en Mendips y nun teníen fíos propios.

En Liverpool familiarizaríase col xéneru musical skiffle cuando yera adolescente, formando la banda The Quarrymen, que posteriormente terminaría convirtiéndose en The Beatles en 1960. Cuando'l grupu entamó a dixebrase hasta la so disolución a finales d'esa década, Lennon entamó una carrera como solista, que taría marcada por álbumes críticamente aclamados, incluyendo John Lennon/Plastic Ono Band y Imagine, asina como icóniques canciones como «Give Peace a Chance» y la propia «Imagine».

Demostró un carácter bien rebelde na música, el cine, los llibros y dibuxos, y nes conferencies de prensa y entrevistes. Foi polémicu a través de les sos acciones pola paz, xunto con la so muyer Yōko Ono. En 1971, trelladóse a vivir a Nueva York, onde la so oposición a la guerra de Vietnam dio llugar a una riestra d'intentos del gobiernu de Richard Nixon a expulsalu del país, mientres que les sos canciones fueron adoptaes como himnos pal movimientu contra la guerra. Depués del so auto-impuestu «retiru» de la industria musical en 1975 pa dedica-y tiempu a la so familia, Lennon volvió a surdir en 1980 con un álbum de regresu, Double Fantasy, pero foi asesináu tres selmanaes depués del so llanzamientu.