Diferencies ente revisiones de «Estatutu Real de 1834»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
+categora
Llinia 11: Llinia 11:


[[Categoría:Historia d'España]]
[[Categoría:Historia d'España]]
[[categoría:Derechu]]

[[es:Estatuto Real de 1834]]
[[es:Estatuto Real de 1834]]

Revisión a fecha de 18:04 28 may 2006

L'Estatutu Real otorgaráse pol rei Fernandu VII al pueblu español n'abril de 1834; y dada la súa procedencia permitía un poder absolutu del Gobiernu sobru'l Parlamentu polu que nun prestaba a los partíos d'izquierda y yera fonte contina d'enfrentamientos.

Esti estatutu nun toca nin los dreitos de los ciudadanos nin las funciones de los poderes del estáu, namái regula la convocatoria y la composición de las Cortes y la súa rellación col gobiernu. Ye perconservadore y eillu amuésase na composición del Parlamentu, que seirá bicameral. Seyendo la cámara alta aristocrática y la baxa prauticamente nada representativa. Amás pa fuxire la Pepa camudan los nomes de las cámaras polos de Próceres del Reinu y Procuradores del Reinu, pa l'alta y baxa respeutivamente.

Las cámaras

La Cámara alta ta compuesta por obispos y Grandes d'España, amás de presonas designadas pol rei con cáltere vitaliciu. Pa ser escoyíu ye requisitu tener el títulu del reinu y una renta de más de 80.000 reales, tamién valía con ser profesore universitariu ou propietarios de renome.

La Cámara baxa sí ye representativa peru por un sufraxu enforma restrinxíu, pa votare ou ser escoyíu yera necesariu ser home mayor de 30 años y con una renta superiore a los 12.000 reales. Yera un sistema censitariu y indireutu u votaban namái 16.026 presonas d'una población d'unos 2 millones.

Las competencias del Parllamentu son muitu pequeñas namái debate los Proyeutos de llei que-yos presenta'l gobiernu, nun tienen aniciativa llexislativa. Únicamente aconceyabase obligatoriamente pa tomare xuramentu al rei y aprebare los impuestos que se recaudaban ca dous años, lu que facía que'l gobiernu tuviera una rellación bienal colas cortes; amás sólu podía pedir nomamientu d'un ministru peru enxamás nomar nin vetar a nengún miembru del gobiernu. La novedá d'esti Estatutu seiría que nesta llei fálase del Presidente'l Gobiernu.