Diferencies ente revisiones de «Bañugues»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
mSin resumen de edición
Llinia 15: Llinia 15:
[[Categoría:Parroquies de Gozón]]
[[Categoría:Parroquies de Gozón]]


[[ca:Bañugues]]
[[en:Bañugues]]
[[en:Bañugues]]
[[es:Bañugues]]
[[es:Bañugues]]

Revisión a fecha de 15:58 30 och 2010

Bañugues ye una parroquia del conceyu asturianu de Gozón. Ocupa una fastera de 2,6 km² de la fachada oriental del conceyu, al este del Cabu Peñes. Nel so relieve costeru destaca la playa homónima, na que s'atoparon restos del Paleolíticu inferior y de la dómina de los romanos. La so población, de 638 habitantes (INE, 2008), repártese ente los llugares de Cerín, El Monte, El Llugar y La Quintana. Nel caberu d'ellos s'asitia la ilesia parroquial, dedicada a San Nicolás, y allí taba tamién la escuela.

Playa de Bañugues

Nel barriu d'El Monte tien la so sé la Cofradía de Pescadores de San Nicolás. L'actividá principal de los trabayadores del sector pesqueru de Bañugues ye'l marisquéu de percebes nes piedres del Cabu Peñes.

La parroquia ye asientu d'importantes xacimientos férricos, que foron esplotaos industrialmente hasta 1967: les mines de Llumeres, que pertenecieron a la compañía Duro Felguera. Anguaño consérvase nesti enclave los restos de la esplotación industrial y ye utilizada como puertu por parte de los pescadores de la Cofradía.

Llanada de Bañugues