Diferencies ente revisiones de «Heinrich Rudolf Hertz»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina nueva: '''Heinrich Rudolf Hertz''' (22 de febrero de [[1857], físico alemán por el cual se nombra al hercio, la unidad de frecuencia del [[Sistema Inter...
 
Sin resumen de edición
Llinia 1: Llinia 1:
'''Heinrich Rudolf Hertz''' ([[22 de febrero]] de [[1857], [[físico]] [[Alemania|alemán]] por el cual se nombra al [[Hercio|hercio]], la
'''Heinrich Rudolf Hertz''' ([[22 de febreru]] de [[1857], [[físicu]] [[Alemaña|alemán]] pol cual se noma al [[Hercio|hercio]], la
unidad de [[frecuencia]] del [[Sistema Internacional de Unidades|Sistema Internacional de unidades]] (SI). En [[1888]], fue el primero en demostrar la existencia de la radiación electromagnética construyendo un aparato para producir [[ondas de radio]].
unidá de [[frecuencia]] del [[Sistema Internacional d´Unidaes|Sistema Internacional d´unidaes]] (SI). En [[1888]], foi´l primeru n´amosar la esistencia de la radiación ellectromagnética aniciando un aparatu pa producir [[ondas de radio]].


Hertz nació en [[Hamburgo]], [[Alemania]], de una familia judía que se había convertido al [[cristianismo]]. Su padre era consejero en Hamburgo, su madre la hija de un médico.
Hertz nació [[Hamburgu]], [[Alemañaa]], una familia xudía que se convirtiera al [[cristianismu]]. So padre yera conseyeru n´Hamburgu, so ma la fía un mélicu.


Mientras estudiaba en la [[Universidad de Berlín]], demostró aptitudes tanto para las ciencias como para las lenguas, aprendiendo [[idioma árabe|árabe]] y [[sánscrito]]. Estudió ciencias e ingeniería en las ciudades alemanas de [[Dresde]], [[Múnich]] y [[Berlín]]. Fue estudiante de [[Gustav Kirchhoff]] y [[Hermann von Helmholtz]].
Mientres estudiaba na [[Universidá de Berlín]], demostró aptitudes tanto pa les ciencies como pa les llingües, deprendiendo [[idioma árabe|árabe]] y [[sánscrito]]. Estudió ciencies y inxeniería nes ciudaes alemanes de [[Dresde]], [[Múnich]] y [[Berlín]]. Foi estudiante de [[Gustav Kirchhoff]] y [[Hermann von Helmholtz]].


Obtuvo su [[doctorado]] en [[1880]] y continuó como alumno de Helmholtz hasta [[1883]], año en el que es nombrado profesor de [[física]] teórica en la Universidad de [[Kiel]]. En [[1885]] se trasladó a la universidad de [[Karlsruhe]], donde descubrió las [[ondas electromagnéticas]].
Obtuvo´l so [[doctoráu]] en [[1880]] y continuó como alumnu Helmholtz hasta [[1883]], añu nel que ye nomao profesor de [[física]] teórica na Universidá de [[Kiel]]. En [[1885]] treslladóse a la universidá de [[Karlsruhe]], onde descubrió les [[ondes ellectromagnétiques]].


A partir del experimento de Michelson en [[1881]] (precursor del [[experimento de Michelson y Morley]] en [[1887]]), que refutó la existencia del [[Éter (física)|éter luminífero]], Hertz reformuló las [[ecuaciones de Maxwell]] para tomar en cuenta el nuevo descubrimiento. Probó experimentalmente que las señales eléctricas pueden viajar a través del aire libre, como había sido predicho por [[James Clerk Maxwell]] y [[Michael Faraday]].
De magar l´esperimentu de Michelson en [[1881]] (precursor del [[experimentu de Michelson y Morley]] en [[1887]]), que refutó la esistencia del [[Éter (física)|éter luminífero]], Hertz reformuló les [[ecuaciones de Maxwell]] pa tomar en cuenta´l nuevu descubrimientu. Probó esperimentalmente que les señales elléctriques pueden viaxar al traviés del aire llibre, como fora albidráo por [[James Clerk Maxwell]] y [[Michael Faraday]].


También descubrió el [[efecto fotoeléctrico]] (que fue explicado más adelante por [[Albert Einstein]]) cuando notó que un objeto cargado pierde su carga más fácilmente al ser iluminado por la [[luz ultravioleta]].
Tamién descubrió [[efectu fotoelléctricu]] (que foi esplicao más alantre por [[Albert Einstein]]) cuando notó qu´un oxetu cargáu pierde la so carga más fácilmente al ser iluminao pola [[lluz ultravioleta]].


Murió de [[septicemia]] a la edad de 36 años en [[Bonn]], [[Alemania]]. Su sobrino [[Gustav Ludwig Hertz]] fue ganador del [[premio Nobel]], y el hijo de Gustav, [[Carl Hellmuth Hertz]], inventó la [[Ecografía|ultrasonografía médica]].
Murrió de [[septicemia]] a la edá de 36 años en [[Bonn]], [[Alemania]]. El su sobrín [[Gustav Ludwig Hertz]] foi ganador del [[premiu Nobel]], y el fíu de Gustav, [[Carl Hellmuth Hertz]], inventó la [[Ecografía|ultrasonografía mélica]].


== Véase también ==
== Véase tamién ==
* [[Electricidad]]
* [[Ellectricidá]]


* [[Historia de la electricidad]]
* [[Hestoria de la ellectricidá]]


== Enlaces externos ==
== Enllazos esternos ==
{{commons|Heinrich Rudolf Hertz|Heinrich Rudolf Hertz}}
{{commons|Heinrich Rudolf Hertz|Heinrich Rudolf Hertz}}


{{BD|1857|1894|Hertz}}
{{BD|1857|1894|Hertz}}


[[Categoría:Físicos de Alemania]]
[[Categoría:Físicos d´Alemaña]]
[[Categoría:Filósofos de Alemania]]
[[Categoría:Filósofos d´Alemaña]]
[[Categoría:Inventores de Alemania]]
[[Categoría:Inventores d´Alemaña]]
[[Categoría:Muertes por septicemia]]
[[Categoría:Muertes por septicemia]]
[[Categoría:Personas relacionadas con la electricidad]]
[[Categoría:Persones relacionaes cola ellectricidá]]


[[an:Heinrich Rudolf Hertz]]
[[an:Heinrich Rudolf Hertz]]

Revisión a fecha de 03:53 23 ago 2009

Heinrich Rudolf Hertz (22 de febreru de [[1857], físicu alemán pol cual se noma al hercio, la unidá de frecuencia del Sistema Internacional d´unidaes (SI). En 1888, foi´l primeru n´amosar la esistencia de la radiación ellectromagnética aniciando un aparatu pa producir ondas de radio.

Hertz nació n´Hamburgu, Alemañaa, d´una familia xudía que se convirtiera al cristianismu. So padre yera conseyeru n´Hamburgu, so ma la fía d´un mélicu.

Mientres estudiaba na Universidá de Berlín, demostró aptitudes tanto pa les ciencies como pa les llingües, deprendiendo árabe y sánscrito. Estudió ciencies y inxeniería nes ciudaes alemanes de Dresde, Múnich y Berlín. Foi estudiante de Gustav Kirchhoff y Hermann von Helmholtz.

Obtuvo´l so doctoráu en 1880 y continuó como alumnu d´Helmholtz hasta 1883, añu nel que ye nomao profesor de física teórica na Universidá de Kiel. En 1885 treslladóse a la universidá de Karlsruhe, onde descubrió les ondes ellectromagnétiques.

De magar l´esperimentu de Michelson en 1881 (precursor del experimentu de Michelson y Morley en 1887), que refutó la esistencia del éter luminífero, Hertz reformuló les ecuaciones de Maxwell pa tomar en cuenta´l nuevu descubrimientu. Probó esperimentalmente que les señales elléctriques pueden viaxar al traviés del aire llibre, como fora albidráo por James Clerk Maxwell y Michael Faraday.

Tamién descubrió l´efectu fotoelléctricu (que foi esplicao más alantre por Albert Einstein) cuando notó qu´un oxetu cargáu pierde la so carga más fácilmente al ser iluminao pola lluz ultravioleta.

Murrió de septicemia a la edá de 36 años en Bonn, Alemania. El su sobrín Gustav Ludwig Hertz foi ganador del premiu Nobel, y el fíu de Gustav, Carl Hellmuth Hertz, inventó la ultrasonografía mélica.

Véase tamién

Enllazos esternos