Diferencies ente revisiones de «Cinco races so una unión»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: #\b(F|f)uer(cia|za) (A|a)ére(a|o)\b#u => $1uercia $3érea
m Moviendo 1 enlaces interlingúisticos, ahora proporcionado(s) por Wikidata en la página d:q601733.
Llinia 41: Llinia 41:
[[Categoría:Banderes arcoíris]]
[[Categoría:Banderes arcoíris]]


[[fr:Drapeau à cinq couleurs]]
[[Categoría:Wikipedia:Correxir/Revisar títulu]]
[[Categoría:Wikipedia:Correxir/Revisar títulu]]
[[Categoría:Wikipedia:Páxines con enllaces interllingüísticos]]
[[Categoría:Wikipedia:Páxines con enllaces interllingüísticos]]

Revisión a fecha de 05:01 21 ago 2021

Imaxe de los trés banderes de la República de China: el del exércitu (izquierda), el de les "cinco races so una unión" (centru) y la bandera de Sun Yat-sen y bandera nacional dende 1928 (derecha).

Cinco races so una unión (chinu tradicional: 五族共和; pinyin: wǔzú gōnghé, «cinco races o cinco grupos étnicos xuntos n'harmonía») foi unu de los grandes principios nel que se fundó orixinalmente la República de China en 1911.[1][2][3] Esti principiu enfatizaba la harmonía de los cinco principales grupos étnicos en China representaos poles franxa de colores na Bandera de la República de Cinco Colories: los etnia han han (colloráu), los manchúes (mariellu), los mongoles (azul), los hui (blancu) y los tibetanos (negru).

A los hui nesti contestu referíase principalmente al grupu de los güigur, una y bones el "Territoriu Hui" tomaba'l Turquestán Chinu mientres la Dinastía Qing. El significáu del términu "etnia hui" gradualmente pasó al so contestu actual, mientres el periodu ente 1911 y 1949 de la República de China.

La bandera de les "cinco races so una unión" dexó d'usase en 1928 cuando'l gobiernu nacionalista del Kuomintang allugáu en Nankín desmanteló al gobiernu de Beiyang allugáu en Beixín, posterior a la Espedición al Norte.

Variaciones de la bandera fueron adoptaes nel Imperiu de Yuan Shikai y nel estáu títere xaponés de Manchukuo (ver Bandera de Manchukuo). En Manchukuo, usóse un eslogan similar, pero los cinco races fueron camudaes a xaponeses (colloráu), han (azul), mongoles (blancu), coreanos (negru) y manchúes (mariellu).

Galería

Ver tamién

Referencies

  1. Murray A. Rubinstein (1994). The Other Taiwan: 1945 to the present, M.Y. Sharpe, ISBN 1-56324-193-5, páx. 416
  2. James A. Millward (2007). Eurasian crossroads: a history of Xinjiang, Columbia University Press, ISBN 0-231-13924-1, páx. 208
  3. Paul Hibbert Clyde, Burton F. Beers (1971). The Far East: a history of the Western impact and the Eastern response (1830–1970), rentice-Hall, páx. 409