Diferencies ente revisiones de «Constantín VII»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m plantía nym
m plantía nym
Llinia 44: Llinia 44:
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]
[[Categoría:Wikipedia:Revisar traducción]]
[[Categoría:Persones d'Estambul]]
[[Categoría:Persones d'Estambul]]
[[Categoría:Wikipedia:Mantenimientu:Persones ensin plantía nym]]

Revisión a fecha de 16:29 16 ago 2021

Constantín VII
emperador bizantino (es) Traducir

6 xunu 913 - 9 payares 959
Alejandro III (es) Traducir - Romano I (es) Traducir, Romano II (es) Traducir
Vida
Nacimientu Constantinopla18 de mayu de 905[1]
Nacionalidá Bandera de Imperiu bizantín Imperiu Bizantín
Muerte Constantinopla9 de payares de 959 (54 años)
Sepultura ilesia de los Santos Apóstoles
Familia
Padre León VI el Sabio
Madre Zoe Karbonopsina
Casáu con Elena Lecapena (es) Traducir (919 (Gregorianu) – )[2]
Fíos/es
Pueblu dinastía macedonia
Estudios
Llingües falaes Griegu medieval
llatín[3]
Oficiu escritorhistoriador
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Constantino VII Porfirogéneta (18 de mayu de 905Constantinopla – 9 de payares de 959Constantinopla) foi'l fíu del Emperador Lleón VI el Sabiu y sobrín d'Alejandro III. Llogró'l so nomatu ―Porfirogénetos, en griegu 'nacíu na púrpura'― como fíu lexítimu (o, más precisamente, legitimado) de Lleón VI, por nacer na sala púrpura del palaciu imperial de Constantinopla, destinada pa la nacencia de los herederos del tronu imperial

Reináu

Constantino nació en 905, fíu del emperador Lleón VI y el so amante Zoe Karbonopsina (‘la de los güeyos como carbúnculos’), cola que darréu contraería matrimoniu en cuartes nupcias (violando'l derechu canónicu oriental), legitimando asina al so fíu. Xubió a la dignidá imperial a la edá de 7 años en 913, so la rexencia del patriarca Nicolás el Místicu. Nicolás viose obligáu a roblar la paz col rei de Bulgaria Simeón I, al que tuvo que reconocer como emperador o zar de Bulgaria. Por causa de ello, Nicolás sería movíu de la rexencia pola madre de Constantino, Zoe Karbonopsina.

Zoe tampoco consiguió ésitu dalgunu colos búlgaros, y en 919 foi reemplazada por Romanu Lecapeno, que casó a la so fía Elena con Constantino. Según delles fontes, la mocedá de Constantino sería especialmente murnia, por cuenta de la so apariencia pocu engraciada, el so calter taciturno y por ser apostráu al tercer nivel de socesión, tres los dos fíos de Romanu. Sicasí, yera un mozu bien intelixente con múltiples intereses, y dedicaría los años estremáu del tronu pa estudiar les costumes de la corte.

Romanu facer col poder en solitariu hasta 944, cuando foi depuestu polos sos fíos, que reconoceríen finalmente a Constantino VII como emperador. En 949 Constantino dispunxo una nueva espedición contra los corsarios árabes escondíos en Creta, pero al igual que l'intentu del so padre por reconquistar la islla en 911, fracasó nes sos aspiraciones. Esti fechu dio llugar a un ataque árabe per tierra sobre les posesiones bizantines en Siria, Armenia ya Italia, pero los territorios perdíos nel Este seríen depués recuperaos por Xuan I Tzimisces. En 950 recibió na so corte al xefe tribal húngaru Gyula de Transilvania, que convirtióse al cristianismu sol ritu oriental, y recibió el títulu de patriciu. Goció de l'amistá del emperador y llevóse consigo a los sos dominios en Transilvania al obispu griegu Hierotheos por qu'evanxelizara a la so corte. En 957, gracies al fueu griego consiguióse destruyir una flota árabe.

Constantino caltuvo intenses rellaciones diplomátiques colos reinos estranxeros, incluyendo al califa de Córdoba Abd al-Rahman III. Na seronda de 957 Constantino recibió la visita d'Olga, princesa de la Rus de Kiev. Anque nunca s'esclariaron les razones d'esti viaxe, Olga foi bautizada col nome d'Elena, empecipiándose asina la conversión del so pueblu al cristianismu.

Constantino morrió en 959 y foi asocedíu pol so fíu Romanu II.

Llibros

Anque en xunto la valoración del so reináu ye positiva, Constantino resulta más conocíu pola so faceta d'escritor y eruditu. Escribió (o encargó qu'otros lo fixeren nel so nome) obres como De ceremoniis (‘Sobre les ceremonies’), que describe tou tipu de ceremonies cortesanes, que tamién seríen recoyíes, anque con ánimu críticu, na obra de Liutprando de Cremona; D'alministrando imperiu (‘Sobre l'alministración del Imperiu’), qu'ufierta conseyos sobre cómo gobernar l'Imperiu y sobre cómo lluchar contra los sos enemigos esteriores; y una hestoria del Imperiu que recoyía fechos acaecíos tres la muerte del cronógrafu Teófanes el Isauro en 817. Estos llibros suponen una importante fonte d'información pa conocer la dómina de Constantino y el so reináu. Coles mesmes, encargó la realización de los conocíos como Excerpta historica Constantiniana: estractos d'obres d'historiadores griegos antiguos, axuntaos por temes en 53 volumes, de los qu'apenes se caltuvieron una mínima parte. Constantino yera tamién un gran coleicionista de llibros, manuscritos y obres d'arte polo xeneral, según bon pintor.

Enllaces esternos

Referencies

  1. URL de la referencia: https://www.persee.fr/doc/rebyz_1146-9447_1937_num_36_185_2891.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p15021.htm#i150207. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. Identificador CONOR.SI: 22767459. Afirmao en: CONOR.SI.


Predecesor:
Alejandro III
Emperador bizantín
913-920
Socesor:
Romanu I
Predecesor:
Romanu I
Emperador bizantín
945-959
Socesor:
Romanu II