Diferencies ente revisiones de «Historia de la India»

Saltar a navegación Saltar a la gueta
m
iguo testu: [[kilómetru => [[quilómetru
m (iguo testu: dellos kilómetros => dellos quilómetros)
m (iguo testu: [[kilómetru => [[quilómetru)
En 1510 los portugueses apoderar de [[Goa]], ciudá que se convirtió nel centru del so poder comercial y políticu na India y que controlaron per cerca de cuatro siglos y mediu. Incluyendo amás los 60 años d'unificación de [[Portugal]] a [[España]], en estableciéndose la [[Portugal so la Casa d'Austria|Unión Ibérica]] (1580-1640).
 
La competencia ente les naciones europees causó la fundación de compañíes de comerciu n'[[Inglaterra]] (la East India Company, fundada en [[1600]]) y nos [[Países Baxos]] (la Verenigde Oos-Indische Compagnie ―Compañía Xunida del Este d'India fundada en [[1602]]). Estes compañíes teníen como misión prindar el comerciu de les especias, rompiendo'l monopoliu portugués n'Asia. Magar el holandeses, con mayor capital y soporte del so gobiernu, adelantráronse y eventualmente escluyeron a los británicos del comerciu de les especias nes Indies Orientales, principalmente no que ye güei Indonesia, dambes compañíes establecieron la so presencia a lo llargo de la mariña d'India. Yá en [[1609]] el holandeses usaron dellos puertos na Mariña Coromandel al sur d'India, especialmente Pulicat, a 20 [[kilómetruquilómetru|km]] al norte de Madrás, onde comerciaron con esclavos pa los sos plantíos n'Indonesia y con algodón pa les sos fábriques de teles.
 
Los británicos llegaron más tarde y foi en [[1639]] que s'establecieron en Madrás. Los rexentes indios de la dómina vieron con beneplácito la llegada de los holandeses y británicos cola esperanza d'enfrentalos a los portugueses. En [[1619]], [[Jahangir|YahanGuir]] dio-yos permisu pa comerciar nel so territoriu de Surat (en Guyarat) na mariña occidental y Hughli (en Bengala) na mariña oriental.

Menú de navegación