Diferencies ente revisiones de «Asamblea Nacional de Francia»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 195: Llinia 195:
[[Categoría:París]]
[[Categoría:París]]
[[Categoría:Wikipedia:Tradubot]]
[[Categoría:Wikipedia:Tradubot]]
[[Categoría:Edificios de Francia]]

Revisión a fecha de 16:22 26 xin 2021

Asamblea Nacional
Assemblée Nationale
(XV llexislatura)
Datos Xenerales
País  Francia
Creación 4 d'ochobre de 1958
Tipu Cámara baxa del Parllamentu francés
Presidente François de Rugy, REM
Estructura
Miembros 577
Diagramme assemblée nationale 2017.svg
Grupos representaos   16   GDR  17   FI  31   NG  313   REM  47   MoDem  35   LC  100   LR  18   NIN
Salariu 7.185,60/mes (brutos)[1]
Atribuciones Constitución de 1958
Sedes
Panorama de l'hémicyle de l'assemblée nationale.jpg
{{{salon_sesiones}}}
[editar datos en Wikidata]

L'Asamblea Nacional de Francia (en francés: Assemblée Nationale) ye una de los dos cámares que componen el parllamentu de Francia. La otra cámara ye'l Senáu (Sénat). La sede oficial ye'l Palais Bourbon na vera izquierda del ríu Sena, nel 7º Distritu de París.

Historia

La primer Asamblea Nacional francesa foi constituyida en 1789 y sirvió de ponte ente l'asamblea de los Estaos Xenerales de 1789 y l'Asamblea Nacional Constituyente creada'l 9 de xunetu del mesmu añu, que dotó a Francia del so primer Constitución. Anque dende esa fecha'l franceses escoyeron dacuando representantes, la manera d'eleición y les atribuciones de los mandatarios de la cámara baxa variaron considerablemente según les dómines, coincidiendo los periodos d'amenorgamientu de les facultaes de l'Asamblea con momentos de retrocesu de les llibertaes públiques.

El nome de "Asamblea Nacional" adoptáu en 1789 nun se volvió utilizar hasta la Segunda República Francesa en 1848, pa sumir col advenimiento de Napoleón III y remanecer dempués de la Segunda Guerra Mundial, en 1946.

Carauterístiques

Funciones de l'Asamblea Nacional

Los poderes de l'Asamblea Nacional tán definíos pola Constitución, que foi enmendada en delles ocasiones ente 1958 y 2010. L'Asamblea vota les lleis, controla l'acción del gobiernu y valora les polítiques públiques.[2]

El Presidente de la República francesa puede eslleir l'Asamblea, sacante si yá lu hai fechu nel últimu añu. La disolución trai automáticamente la convocatoria de nueves eleiciones xenerales. L'Asamblea tien más poderes nesi campu que'l Senáu, y puede destituyir al Primer Ministru (que ye designáu pol Presidente de la República) por aciu tres procedimientos: el votu d'enfotu, la moción de censura y el compromisu de responsabilidá del gobiernu sobre un testu de llei concretu.[3]

Rellaciones col Senáu

L'Asamblea Nacional vota y propón les lleis, conxuntamente col Senáu. Si un proyeutu o proposición de llei ye refugáu pol Senáu, el testu vuelve a l'Asamblea pa ser enmendado. Esi vaivén de los testos de llei ente los dos cámares hasta consiguir un votu d'aprobación en dambes llámase navette parlementaire. Si'l desalcuerdu persiste, créase una comisión parllamentaria mista, compuesta de 7 diputaos y 7 senadores, pa establecer un nuevu testu con más posibilidaes de ser aprobáu. Cuando nun se llega a nengún alcuerdu, ye l'Asamblea Nacional la qu'aprueba'l testu nos términos decidíos polos sos diputaos. Esti procedimientu llámase'l "poder de la última pallabra", un poder que la Constitución concede a l'Asamblea Nacional.

Los diputaos

L'Asamblea Nacional consta de 577 diputaos, cada unu de los cualos escuéyese n'hasta dos rondes de votación. Son escoyíos por una circunscripción eleutoral pero nun la representen, sinón que representen a la nación entera. Cada circunscripción tien una media de 105.600 habitantes, y la variación de tamañu ente circunscripciones nun puede entepasar el 20%.

Dende 2009,[4] los escaños partir de la siguiente manera:

La duración del mandatu de l'Asamblea y los sos diputaos ye de cinco años.

Composición actual

En 2017, l'Asamblea Nacional atópase na so XVª llexislatura, que s'empecipió arriendes de les eleiciones xenerales de los díes 10 y 18 de xunu de 2017.[5]


XVª Llexislatura de la V República Francesa
Partíos políticos Presidente Porcentaxe Escaños
¡La República En Marcha! (REM) Richard Ferrand 54,42% 313
Los Republicanos (LR) Christian Jacob 17,33% 100
Movimientu Demócrata y afiliaos (MoDem) Marc Fesneau 8,14% 47
Los Constructivos: republicanos, UDI, independientes (LC) Franck Riester 6,06% 35
Nueva Izquierda (NG) Olivier Faure 5,37% 31
Francia Insumisa (FI) Jean-Luc Mélenchon 2,95% 17
Izquierda Demócrata y Republicana (GDR) André Chassaigne 2,77% 16
Non Inscritos Nun aplica 3,12% 18
Total 577

Ver tamién

Notes y referencies

Enllaces esternos