Diferencies ente revisiones de «Separación de poderes»

De Wikipedia
mSin resumen de edición
m YoaR treslladó la páxina "Separtación de poderes" a "Separación de poderes": l'ALLA encamienta "separar" en cuenta de "separtar"
(Nun hai diferencies)

Revisión a fecha de 15:49 26 xin 2021

La separtación de poderes (en llatín Trias politica) o tamién división de poderes ye una ordenación de les funciones del Estáu nes que la titularidá de caúna d'elles confíase a un muérganu o muerganismu públicu estremáu. Xunto a la Constitución de los derechos fundamentales, la separtación de poderes ye'l principiu que calteriza l'Estáu Drechu modernu.

Controles ya equilibrios

Pa prevenir qu'una de les rames del poder se torne en suprema, y pa encamenta-yos a trabayar xuntes, los sistemes de gobiernu qu'empleguen la separtación de poderes créyense típicamente con un sistema de "controles y equilibrios". Esti términu remanez del constitucionalismu anglosaxón "checks and balances", pero, lo mesmo que la separtación de poderes, ye xeneralmente atribuyíu a Montesquieu. Checks and balances refierse a delles regles de procedimientu que permiten a una de les rames llendar a otra, por exemplu, per aciu del vetu o torga que'l presidente de los Estaos Xuníos tien sobro la llexistación aprobada pol Congresu, o el poder del Congresu d'alteriar la composición y xurisdición de los tribunales federales.

Ver tamién

Referencies

  • (castellán) Vázquez, E., Aguilera, C., y Olmeda, C., «Checks and balances» en el “Diccionario Histórico y Artístico” en La expansión de Gran Bretaña, Sarpe, 1985. ISBN 84-7291-890-4