Diferencies ente revisiones de «Madridanos»

Coordenaes: 41°28′49″N 5°36′15″W / 41.4803°N 5.6041°O / 41.4803; -5.6041
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo URL
m iguo URL
Llinia 20: Llinia 20:
Mientres la Edá Media, la llocalidá quedó integrada nel [[Reinu de Llión]], siendo repoblada con xentes procedentes de Madrid, que llegaríen coles huestes de [[Ramiro II de Llión]] tres tomar de dicha ciudá por esti monarca lleonés nel sieglu X.
Mientres la Edá Media, la llocalidá quedó integrada nel [[Reinu de Llión]], siendo repoblada con xentes procedentes de Madrid, que llegaríen coles huestes de [[Ramiro II de Llión]] tres tomar de dicha ciudá por esti monarca lleonés nel sieglu X.


Darréu, na Edá Moderna, Madridanos formó parte del Partíu del Vino de la provincia de Zamora, tal que reflexaba en 1773 Tomás López en ''Mapa de la Provincia de Zamora''. Asina, al reestructurase les provincies y crease les actuales en 1833, la llocalidá caltener na provincia zamorana, dientro de la [[Rexón Lleonesa]],<ref>{{cita web |títulu= Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies |idioma= español |añu= 1833 |publicación= Gaceta de Madrid |url= http://es.wikisource.org/wiki/Real_Decreto_de_30_de_noviembre_de_1833 }}</ref> integrándose en 1834 nel [[Partíu Xudicial de Zamora]].<ref>[http://www.cervantesvirtual.com/obra/subdivision-en partíos xudiciales-de-la-nueva-division-territorial-de-la-peninsula-y-islles-axacentes--0/ Subdivisión en partíos xudiciales de la nueva división territorial de la Península ya islles axacentes / aprobada por S. M. nel real decretu de 21 d'abril de 1834]</ref>
Darréu, na Edá Moderna, Madridanos formó parte del Partíu del Vino de la provincia de Zamora, tal que reflexaba en 1773 Tomás López en ''Mapa de la Provincia de Zamora''. Asina, al reestructurase les provincies y crease les actuales en 1833, la llocalidá caltener na provincia zamorana, dientro de la [[Rexón Lleonesa]],<ref>{{cita web |títulu= Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies |idioma= español |añu= 1833 |publicación= Gaceta de Madrid |url= http://es.wikisource.org/wiki/Real_Decreto_de_30_de_noviembre_de_1833 }}</ref> integrándose en 1834 nel [[Partíu Xudicial de Zamora]].<ref>[http://www.cervantesvirtual.com/obra/subdivision-en-partidos-judiciales-de-la-nueva-division-territorial-de-la-peninsula-e-islas-adyacentes--0/ Subdivisión en partíos xudiciales de la nueva división territorial de la Península ya islles axacentes / aprobada por S. M. nel real decretu de 21 d'abril de 1834]</ref>


== Demografía ==
== Demografía ==

Revisión a fecha de 15:57 19 och 2020

Madridanos
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Cabezaleru/a del gobiernu Ángel Sánchez Hidalgo
Nome oficial Madridanos (es)[1]
Códigu postal 49157
Xeografía
Coordenaes 41°28′49″N 5°36′15″W / 41.4803°N 5.6041°O / 41.4803; -5.6041
Madridanos alcuéntrase n'España
Madridanos
Madridanos
Madridanos (España)
Superficie 32.1 km²
Altitú 647 m[2]
Llenda con Moraleja, Villaralbo y Sanzoles
Demografía
Población 456 hab. (2023)
- 241 homes (2019)

- 217 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0.02% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 14,21 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Cambiar los datos en Wikidata
Conceyu
Ilesia parroquial
Escuela de neños 1968. Anguaño atópase ellí la farmacia del pueblu

Madridanos ye un conceyu y llocalidá d'España na provincia de Zamora, comunidá autónoma de Castiella y Llión, y forma parte de la contorna de la Tierra del Vino. Cuenta col anexu de Bamba.

Topónimu

El so nome, que foi oxetu d'autorizaos estudios, podría derivar del asentamientu nel so territoriu de mozárabes provenientes de Madrid nel añu 932, tres la destrucción de les muralles de la ciudá castellana por Ramiro II de Llión, si nun ye inclusive anterior. La ocupación definitiva de Madrid nun se produció hasta 1082, pero la fundación de Madridanos ye ensin dulda más temprana.[3]

Llocalización

Llenda al norte con Villalazán, al sur con Sanzoles, al este con Toro, y al oeste con Moraleja del Vino y Villaralbo.

N'el so términu atopa la finca esperimental "Madridanos", na que la Diputación de Zamora ta desenvolviendo, dende 2012, un proyeutu esperimental sobre agricultura ecolóxica y caltiénense tres nucleos de caltenimientu de races autóctones. Esta finca da continuidá al proyeutu que yá se taba desenvolviendo na finca de "La Aldehuela", dende 1992, pola Diputación provincial. El "Nucleu de Caltenimientu de Ganadería" d'esta finca, ta centráu nos trés races autóctones de la provincia de Zamora (vacunu de raza Alistana-Sanabresa, vacunu de raza Sayaguesa, y asnal de raza Zamoranu-Lleonesa), colo que s'intenta desaniciar la situación de peligru d'estinción d'esti importante patrimoniu xenéticu, etnográficu y ambiental zamoranu.[4]

Historia

Los oríxenes del poblamientu humanu nel términu de Madridanos asitiar na Edá del Fierro, al acoyer el términu municipal la zona arqueolóxica del castru del Viso, allugada na redolada del anexu de Bamba.

Mientres la Edá Media, la llocalidá quedó integrada nel Reinu de Llión, siendo repoblada con xentes procedentes de Madrid, que llegaríen coles huestes de Ramiro II de Llión tres tomar de dicha ciudá por esti monarca lleonés nel sieglu X.

Darréu, na Edá Moderna, Madridanos formó parte del Partíu del Vino de la provincia de Zamora, tal que reflexaba en 1773 Tomás López en Mapa de la Provincia de Zamora. Asina, al reestructurase les provincies y crease les actuales en 1833, la llocalidá caltener na provincia zamorana, dientro de la Rexón Lleonesa,[5] integrándose en 1834 nel Partíu Xudicial de Zamora.[6]

Demografía

Gráfica d'evolución de Madridanos ente 1900 y 2017
Fonte: Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Patrimoniu

La ilesia parroquial de San Esteban ye'l so principal monumentu. De sólidu aspeutu, con cruceru y reconstruyida sobre una anterior, agospia un crucifixu del XVI y una imaxe de San Roque del mesmu sieglu. Tien un altar mayor con San Joaquín y Santa Ana, y otru con San Atilano y San Ildefonso. N'otru altar llateral ta San Antonio Abá y Santa Águeda, al pie de un San Antonio de Padua del XVIII. El retablu mayor ye barrocu del XVIII, y hai otru llateral con San Isidro y Santa Teresa de Jesús.

El Conceyu ye de recién construcción, anque nel cascu urbanu del pueblu pueden atopase tamién Cases Señoriales construyíes en piedra, y restos de lo que foi l'arquiteutura tradicional, con modestos pero guapos enrexaos, según detalles de forxa.

Capo del Viso

El términu municipal inclúi xuntu al anexu de Bamba la zona arqueolóxica del castru del Viso, incoado como Bien d'Interés Cultural en 1980,[7] y declaráu como tal en 2013.[8]

El xacimientu «Cuesta del Viso» en Bamba, allugáu nun pimpanu cuetu sobre'l qu'apodera la marxe izquierda del Douru na contorna de la Tierra del Vino, constitúi un llugar emblemáticu y referente nel estudiu de la protohistoria zamorana. Trátase d'un típicu asentamientu n'altor que foi ocupáu pol home a lo llargo de la hestoria, dende la Primer Edá del Fierro hasta dómina bajomedieval, como llugar funerariu asociáu cola ermita de La nuesa Señora del Avisu.

Gastronomía

La gastronomía llocal xira en redol a les llegumes, les verdures y los productos de matanza -como embutíos, morciella o tocín-, que conflúin col tradicional cocíu, fabes con chorizu y carnes al caricote. Los güertos particulares siguen suministrando'l consumu particular con productos d'escelente calidá.

Fiestes

Les fiestes principales son les de San Esteban, celebraes na primer selmana del mes d'agostu.[9]

Tamién celebren la Romería de la Virxe del Avisu, na ilesia de Bamba, y caltiénense tradiciones como la de llantar el mayu -per parte de los quintos- o celebraciones de águedas en febreru.

Referencies

Enllaces esternos