Diferencies ente revisiones de «Diputáu al Parllamentu Européu»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}
m iguo testu: '#\b(E|e)lectoral(es)?#u' => '$1leutoral$2'
Llinia 40: Llinia 40:


=== Circunscripciones ===
=== Circunscripciones ===
Anque los parllamentarios representen a los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu y non a los sos propios eleutores, son escoyíos conforme a un diseñu de circunscripciones electorales, sobre la base del númberu d'eurodiputaos que correspuende escoyer en cada [[Estáu miembru de la Xunión Europea|Estáu miembru]], afitáu por [[Decisión europea|Decisión]] del [[Conseyu Européu]], aprobada pol Parllamentu. Esta Decisión tien de respetar un criteriu de proporcionalidad decreciente en función de la población de cada país, con un mínimu de 6 escaños (casu de [[Malta]]) y un máximu de 96 ([[Alemaña]]).
Anque los parllamentarios representen a los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu y non a los sos propios eleutores, son escoyíos conforme a un diseñu de circunscripciones eleutorales, sobre la base del númberu d'eurodiputaos que correspuende escoyer en cada [[Estáu miembru de la Xunión Europea|Estáu miembru]], afitáu por [[Decisión europea|Decisión]] del [[Conseyu Européu]], aprobada pol Parllamentu. Esta Decisión tien de respetar un criteriu de proporcionalidad decreciente en función de la población de cada país, con un mínimu de 6 escaños (casu de [[Malta]]) y un máximu de 96 ([[Alemaña]]).


Pártese, pos, d'un sistema d'atribución estable y decrecientemente proporcional d'escaños a cada unu de los Estaos de la Unión, pa establecer sobre esta base circunscripciones internes, mesmes de cada Estáu miembru, y que van dende una partición en partes del territoriu nacional (casos de Reinu Xuníu y Bélxica) a la llamada circunscripción única o nacional (casos d'España y Francia).
Pártese, pos, d'un sistema d'atribución estable y decrecientemente proporcional d'escaños a cada unu de los Estaos de la Unión, pa establecer sobre esta base circunscripciones internes, mesmes de cada Estáu miembru, y que van dende una partición en partes del territoriu nacional (casos de Reinu Xuníu y Bélxica) a la llamada circunscripción única o nacional (casos d'España y Francia).

Revisión a fecha de 09:25 12 may 2020

Diputáu al Parllamentu Européu
cargu
diputáu
Parte de Parllamentu Européu y Common Assembly (en) Traducir
Xurisdicción Xunión Europea
Estáu valor desconocíu
Duración del cargu 5 años
Creación 1958, 1979 y 1952
Llista Anexo:Eurodiputados de la Legislatura 2019-2024 (es) Traducir
Sitiu web http://www.europarl.europa.eu/meps/
Cambiar los datos en Wikidata

Los diputaos al Parllamentu Européu, xeneralmente conocíos como eurodiputaos o europarllamentarios (dacuando embrivíu MEP, del inglés Member of the European Parliament, Miembru del Parllamentu Européu), son los miembros del Parllamentu Européu, la institución que nel marcu institucional de la Xunión Europea desempeña, xuntu col Conseyu, los poderes llexislativu y presupuestariu, amás de la función de control políticu que sobre'l restu d'instituciones, y particularmente sobre la Comisión Europea, correspuénde-y n'esclusiva, y a que'l so presidente escueye.[1]

Los diputaos al Parllamentu Européu son escoyíos cada cinco años por aciu sufraxu universal, direutu, llibre y secretu polos ciudadanos de la Unión; son llibres ya independientes nes sos funciones polítiques, y nun tán sometíos a mandatu imperativu dalgunu mientres l'exerciciu de les mesmes, ensin perxuiciu de los compromisos qu'adquieran de resultes del so adscripción voluntaria a dalgún de los grupos políticos del Parllamentu Européu. Ta compuestu por 750 diputaos, más el so Presidente.[2]

Acordies con el principiu de democracia representativa qu'ordena'l métodu de gobiernu comuñal, los eurodiputaos representen de manera direuta a los ciudadanos europeos como tales y nel so conxuntu, non a los sos Estaos d'orixe.[3] Esti eleutores son los únicos ante quien respuenden políticamente, de manera periódica, nes eleiciones europees.

Eleición

Los diputaos al Parllamentu Européu son escoyíos por un periodu de cinco años, acorde cola duración d'una llexislatura de la Cámara.

Diputaos de la VII Llexislatura del PE:
  265   GP Populares Europeos   184   GP Socialistes y Demócrates   84   GP Lliberales y Demócrates   55   GP ALE-Los Verdes   54   GP Conservadores   35   GP La Izquierda   32   GP Euroescépticos   27   GP de non inscritos

Circunscripciones

Anque los parllamentarios representen a los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu y non a los sos propios eleutores, son escoyíos conforme a un diseñu de circunscripciones eleutorales, sobre la base del númberu d'eurodiputaos que correspuende escoyer en cada Estáu miembru, afitáu por Decisión del Conseyu Européu, aprobada pol Parllamentu. Esta Decisión tien de respetar un criteriu de proporcionalidad decreciente en función de la población de cada país, con un mínimu de 6 escaños (casu de Malta) y un máximu de 96 (Alemaña).

Pártese, pos, d'un sistema d'atribución estable y decrecientemente proporcional d'escaños a cada unu de los Estaos de la Unión, pa establecer sobre esta base circunscripciones internes, mesmes de cada Estáu miembru, y que van dende una partición en partes del territoriu nacional (casos de Reinu Xuníu y Bélxica) a la llamada circunscripción única o nacional (casos d'España y Francia).

Procedimientu eleutoral

Anque los Trataos[4] afiten l'oxetivu d'un procedimientu uniforme en tolos Estaos miembros, establezse alternativamente un sistema eleutoral européu basáu sobre principios comunes pero abiertu al desenvolvimientu particularizado de cada Estáu miembru. Ésti ye'l sistema que s'impunxo hasta la fecha, afitándose como regles básiques de la eleición y l'escrutiniu los siguientes principiu:

  • Universalidá del sufraxu (ensin posibilidá d'esclusión per razón de sexu, raza, pertenencia a una minoría, nin de xacíu nacionalidá, nun riquir la del Estáu concretu na que s'exerz el votu, y bastando con acreitar la residencia).
  • Votu llibre y secretu (lo segundo como garantía de lo primero).
  • Votu direutu (acordies con el principiu de democracia representativa que rixe'l funcionamientu de la Unión, y ensin perxuiciu de que la eleición de los diputaos llevar a cabu en llistes zarraes o abiertes).
  • Atribución proporcional de los escaños en función del cómputu total de votos (refugándose'l sistema eleutoral mayoritariu, anque dexándose un ampliu marxe pa distintes apreciaciones de la idea de proporcionalidad).

Función y facultaes

Los diputaos al Parllamentu Européu tienen como únicu mandatu'l que deriva de la so eleición, esto ye, la representación de los ciudadanos de la Unión nel so conxuntu, y, derivativamente y na midida de los sos compromisos, el qu'asumió políticamente nel so programa eleutoral. Sicasí, y como prueba de la cimera responsabilidá de representación democrática, al serviciu del interés xeneral, los eurodiputaos son independientes nel exerciciu de les sos funciones y nun tán sometíos a mandatu imperativu dalgunu, nin siquier al so programa eleutoral, siendo nulos de plenu Derechu los alcuerdos que contravengan o condicionen l'exerciciu esta independencia política individual.

Los eurodiputaos tienen la facultá de participar nes actividaes y funciones llexislatives, presupuestaries, consultives y de control políticu que s'atribúin a la Cámara, lo mesmo que de integrase pa ello nos sos órganos internos de funcionamientu y organización. Pueden, por tanto, y ensin ánimu refechu:

  • Adscribirse a unu de los grupos políticos en que se constitúi políticamente'l Parllamentu, asumiendo con ello les sos regles de disciplina y funcionamientu internu.
  • Participar, coles mesmes, del trabayu de les Comisiones parllamentaries, xeneralmente como miembros d'una d'elles y suplentes n'otra.
  • Formar parte d'una o delles delegaciones de cooperación interparlamentaria con terceros países.
  • Solicitar y llograr la información fayadiza pal correctu desempeñu de les sos funciones de control políticu.
  • Presentar la so candidatura a ocupar cualesquier puestos y cargos internos que correspuendan a los diputaos.
  • Pueden votar en toes los resoluciones a que tea llamáu'l Parllamentu Européu, pudiendo presentar enmiendes o participar de les ponencies, acordies con les regles de funcionamientu internu de la cámara.

Asignaciones y prerrogativas

Mientres l'exerciciu del so mandatu eleutoral, y n'ocasiones con posterioridá al mesmu, los eurodiputaos gocien de determinaos beneficios.

Protocolu

Los eurodiputaos gocien del mesmu tratamientu que nos sos Estaos d'orixe atribuyir a los miembros del Parllamentu nacional (en munchos países, ente ellos España o Italia, ye oficialmente'l de "Excelencia", pero emplega'l de "Señoría"). Ardíciense coles mesmes de tolos honores y precedencies protocolaries que-yos correspuenden como miembros representantes de la primer institución comuñal.

Nel estranxeru, y con independencia del tratu protocolariu acorde al so rangu, que tienen d'apurri-yos los terceros países, los eurodiputaos gocien de la condición d'alta autoridá, y han de ser recibíos, atendíos, informaos y protexíos acordies con la so posición poles delegaciones diplomátiques de los Estaos miembros y del Serviciu Européu d'Aición Esterior.

Privilexos especiales

Como autoridaes públiques, los diputaos al Parllamentu Européu gocien de los privilexos ya inmunidaes siguientes:

  • Llibertá de desplazamientu ensin restricción dalguna.
  • Máximes facilidaes aduaneres y de control de cambeos.
  • Nun pueden ser oxetu de persecución, arrestu o detención en razón del exerciciu de los sos cargos, y son inmunes a la xurisdicción penal, sacantes medie'l so llevantamientu pola mesma cámara.

Dotaciones personales

Nel exerciciu de les sos funciones y pal fayadizu ya informáu desempeñu de les mesmes, los eurodiputaos disponen d'un importe mensual máximu d'asistencia parllamentaria, con fondu al cual pueden escoyer y contratar al so propiu equipu d'asistentes y asesores políticos o téunicos. En 2009 l'importe mensual puestu a disposición de los llexisladores (del que nunca se -yos fai direutamente apurre) xubía a un tope máximu de 17 540€ por diputáu. Non más d'un cuartu d'esta cantidá puede afectase a la contratación de personal pa la prestación de trabayos concretos. El restu dedicar a la contratación del personal estable de la plantía o equipu.

Los contratos d'asistentes que desempeñen les sos funciones nos Estaos d'orixe van ser xestionaos por terceros pagadores cualificaos. Los servicios internos del Parllamentu y el Tribunal de Cuentes fiscalizan estes retribuciones y gastos y supervisen el bon usu de los mesmos, según el correctu cumplimientu de les disposiciones normatives en materia fiscal y de seguridá social.

Remuneraciones económiques

Dende la entrada a valir del estatutu únicu de los diputaos al Parllamentu Européu, en payares de 2009, tolos eurodiputaos beneficiar d'idéntica asignación, esto ye, l'equivalente a un 38,5% del salariu brutu mensual de los xueces del Tribunal de Xusticia de la Xunión Europea. Na actualidá, esta ratio traducir nun total de 7 665,31€ mensuales brutos. A esto tienen d'añedir les subvenciones a la vivienda p'aquellos que transladen de manera permanente la so residencia a Bruxeles o Estrasburgu, o bien, alternativamente, les dietes por desplazamientu y estancia dende'l so llugar de residencia hasta les oficines del Parllamentu Européu. Tamién se -yos reembolsan los gastos empeñaos con calter necesariu pal normal exerciciu de les sos funciones (por casu viaxes de trabayu), previa xustificación y siempres qu'el so preciu seya proporcional al serviciu adquiríu y a la so utilidá real. El so asignación parllamentaria y el restu de remuneraciones o compensaciones económiques tán suxetes a la tributación del impuestu comuñal que s'aplica a tolos funcionarios de la Unión. Igualmente tienen derechu a beneficiase d'un seguru especial polos riesgos nos qu'incurran de resultes del exerciciu de les sos funciones, del que tendrán de financiar la tercer parte.

Finalmente, los eurodiputaos tienen derechu, tres la conclusión del so mandatu parllamentariu, a percibir una indemnización transitoria (ente 6 y 24 meses, anque puede suspendese anticipadamente si l'ex diputáu fuera designáu cargu públicu en cualquier alministración) hasta la so reubicación llaboral y a una pensión llindada (3,5% de la asignación per añu de mandatu, dende los 63 años), qu'en casu de fallecimientu va poder asignase, amenorgada (ente'l 20% y el 60% de la correspondiente), a les sos supérstites más cercanos.

El costu de toles asignaciones parllamentaries, dietes, subvenciones, reembolsos y pensiones de los eurodiputaos cubrir con cargu al presupuestu del Parllamentu Européu.

Referencies

Ver tamién

Enllaces esternos