Diferencies ente revisiones de «Éacu»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m robot Añadido: sv
m robot Añadido: lt
Llinia 18: Llinia 18:
[[fr:Éaque]]
[[fr:Éaque]]
[[it:Eaco]]
[[it:Eaco]]
[[lt:Ajakas]]
[[no:Aeakus]]
[[no:Aeakus]]
[[sv:Aiakos]]
[[sv:Aiakos]]

Revisión a fecha de 08:30 24 set 2005

Mitoloxía Griega
Esti artículu forma parte de la serie
Mitoloxía Griega
Dioses

Divinidaes primordiales
Dioses ctónicos
Titanes
Dioses olímpicos
Divinidaes alegóriques
Ninfas, Semidioses y Criatures

Elencos

Personaxes

Tamién

Xenealoxía
Equivalencies cola Mitoloxía romana
Xeografía

Éacu ye na mitoloxía griega'l fíu de Zeus y de la ninfa Aegina (Exina); la súa mai dióu nome a la islla homónima cuando ella fou llevada eillí por Zeus pa salvala de los celos destructores d'Hera.

Yera tan xustu y piadosu que ganóu tala fama que dende tola Grecia acudían pa pidi-y ayuda; yeran talas las súas vertúes que Zeus prebóu pa facelu inmortal pero las Parcas nun lu permitiorun; por embargo Zeus fixo que'l sou fíu fuera ún de los tres xueces del Hades; concretamente, él xulgaba las ánimas de los helenos (europeos); los outros dos xueces yeran Radamantis y Minos.

Ente los llogros de la súa piedá destaca que, gracias a los sous ruegos, llogróu que Zeus convirtiera n'homes las formigas que, en forma de plaga, Hera unvióu pa castigar al reinu del fíu bastardu del sou maríu. Estas formigas convirtiórunse nos Mirmidones, que na Guerra de Troya seirían los soldaos d'Aquiles. Tamién fou, Éacu, quien construyóu las grandiosas murias de Troya pal rey Laomedonte.

Tuvo un fíu, Phocus (Focu) cola ninfa Psamate; esti fou asasináu polos sous fíos Telamón y Peléu, so la incitación de la súa mái; cuando Psamate enteróuse de la muerte de Phocus, tresformóuse en lloba y acabóu col ganáu de la islla d'Exina.

Éacu fou l'ancestru de la mena de los Eacidas, que tien como figura más afamada a Aleixandre'l Grande, que lu yera por vía materna.