Diferencies ente revisiones de «Tempura»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Esbardu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 1: Llinia 1:
[[Imaxe:Tempura.jpg|250px|right|thumb|Platu de tenpura <br> (na esquina superior esquierda).]]
El tenpura (てんぷら o 天羅, tenpura?) (la pronuncia xaponesa anguañu suel ser tenpúra) refiérese a la fritura rápida xaponesa, sobru too a los mariscos y vexetales . gayu de comida tién de ser del tamañu d'un bocáu y fríese nel ceite caliente asgaya nun intre de dous ou tres minutos.
El '''tenpura''' (en [[xaponés]] てんぷら o 天羅, tenpura?) (la pronuncia xaponesa anguaño suel ser tenpúra) refierse a la fritura rápida xaponesa, sobro too de los [[mariscu|mariscos]] y [[vexetal]]es. Cada porción de comida tien de ser del tamañu d'un bocáu y frise nel aceite caliente a esgaya per espaciu de dos o tres minutos.


En restaurantes elegantes, emprégase ceite de sésamo ou un mecío d'este ceite con desoutros.
En restaurantes elegantes, emplégase aceite de sésamu o ún mecíu d'esti aceite con otros distintos.


El orixe la pallabra tenpura es llatinu. Los misioneros xesuitas españoles y pertueses, particularmente activos nel ken de Nagasaki demientres los sieglos XVI y XVII, introduxon la costume de tomar pescáu y verdura nos tiempos de "vixilia", nomáos en llatín llingua que dica meyáos del sieglu XX foi l'empregáu palos oficios relixosos católicos en tol orbe– ''tempora ad quadragesimæ'' ( = tiempos pa hacia la cuaresma) del añu litúrxico católico. Pesia la expulsión de los misioneros y de todolos foriatos de Xapón, persistió la costume y l'apiellase asina.
L'orixe la pallabra ''tenpura'' ye llatín. Los misioneros xesuites españoles y portugueses, particularmente activos nel ken de Nagasaki nos sieglos XVI y XVII, introduxeron la costume de tomar pescáu y verdura nos tiempos de "vixilia", nomaos en [[llatín]] (llingua qu'hasta mediaos del sieglu XX foi la emplegada pa los oficios relixosos católicos en tol mundu) ''tempora ad quadragesimæ'' (= tiempos p'hacia la cuaresma) del añu llitúrxicu católicu. Pesie a la espulsión de los misioneros y de tolos foriatos de [[Xapón]], persistió la costume y el nome d'esti.

{{Commons|Category:Tempura|Tempura}}

[[Categoría:Gastronomía]]

[[cs:Temura]]
[[de:Tempura]]
[[en:Tempura]]
[[es:Tempura]]
[[fi:Tempura]]
[[fr:Tempura]]
[[id:Tempura]]
[[it:Tempura]]
[[ja:天ぷら]]
[[ms:Tempura]]
[[pl:Tempura]]
[[pt:Tempura]]
[[ru:Тэмпура]]
[[sv:Tempura]]
[[vi:Tempura]]
[[zh:天婦羅]]

Revisión a fecha de 20:49 22 ago 2008

Platu de tenpura
(na esquina superior esquierda).

El tenpura (en xaponés てんぷら o 天羅, tenpura?) (la pronuncia xaponesa anguaño suel ser tenpúra) refierse a la fritura rápida xaponesa, sobro too de los mariscos y vexetales. Cada porción de comida tien de ser del tamañu d'un bocáu y frise nel aceite caliente a esgaya per espaciu de dos o tres minutos.

En restaurantes elegantes, emplégase aceite de sésamu o ún mecíu d'esti aceite con otros distintos.

L'orixe la pallabra tenpura ye llatín. Los misioneros xesuites españoles y portugueses, particularmente activos nel ken de Nagasaki nos sieglos XVI y XVII, introduxeron la costume de tomar pescáu y verdura nos tiempos de "vixilia", nomaos en llatín (llingua qu'hasta mediaos del sieglu XX foi la emplegada pa los oficios relixosos católicos en tol mundu) tempora ad quadragesimæ (= tiempos p'hacia la cuaresma) del añu llitúrxicu católicu. Pesie a la espulsión de los misioneros y de tolos foriatos de Xapón, persistió la costume y el nome d'esti.