Diferencies ente revisiones de «Xenízaros»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m Robot: Cambeu automáticu de testu (-elección +eleición)
m Robot: Cambeu automáticu de testu (- relaci + rellaci)
Llinia 12: Llinia 12:
Les primeres unidaes '''Xenízares''' contaben entre sos files a cautivos de guerra y esclavos.Dempues de 1380, el Sultán [[Selim I]] incremento les sos files como resultau d'un impuestu en forma humana denomau ''devshirmeh'', los homes del sultan reclutaríen dellos xóvenes ente la población non musulmana, polo que había munchos cristianos, que yeran la población non Musulmana mayor nel estáu.Yeren escueyíos al azar y más sero por una estricta seleición, pa llueu ser adiestraos.
Les primeres unidaes '''Xenízares''' contaben entre sos files a cautivos de guerra y esclavos.Dempues de 1380, el Sultán [[Selim I]] incremento les sos files como resultau d'un impuestu en forma humana denomau ''devshirmeh'', los homes del sultan reclutaríen dellos xóvenes ente la población non musulmana, polo que había munchos cristianos, que yeran la población non Musulmana mayor nel estáu.Yeren escueyíos al azar y más sero por una estricta seleición, pa llueu ser adiestraos.


En sieglos posteriores hebo predilección polos candidatos [[Griegos]] y [[Albaneses]] como puse ver na cantidá de estos que escueyíen en relación al restu.Xeneralmente seleccionábanse neños de ente 7 y 14 años en un numberu según la necesidá del momentu. Más sero les autoridaes otomanes ampliaríen el devshirmeh a [[Hungría]]. Podría esperase que residentes llocales nun apreciaren la costume otomana cuando procedíase al reclutamientu forzosu, anque numberoses poblaciones veían n'ello una fonte riqueces y un prósperu futuru palos sos fios polos beneficios que derivaben de pertenecer a dichu cuerpu militar.
En sieglos posteriores hebo predilección polos candidatos [[Griegos]] y [[Albaneses]] como puse ver na cantidá de estos que escueyíen en rellación al restu.Xeneralmente seleccionábanse neños de ente 7 y 14 años en un numberu según la necesidá del momentu. Más sero les autoridaes otomanes ampliaríen el devshirmeh a [[Hungría]]. Podría esperase que residentes llocales nun apreciaren la costume otomana cuando procedíase al reclutamientu forzosu, anque numberoses poblaciones veían n'ello una fonte riqueces y un prósperu futuru palos sos fios polos beneficios que derivaben de pertenecer a dichu cuerpu militar.





Revisión a fecha de 23:08 24 xnt 2008

Ficheru:Turkisch-day-in-Berlin.jpg
Xenízaros en la Puerta de Brandeburgo, desfile de época con motivo del Día de Turquía en Berlín

Los Xenízaros (en turcu yeniçeri que quier decir tropes o soldaos), constituíen unidaes d'infantería adiestrao que repareben la élite del exércitu Otomanu.Ente sos munches funciones taba la de ser la guardía del Sultán Otomanu asina como de les dependencies del palaciu, siendo consideraes n'heriedu del Imperiu Romanu a través del Bizantinu la so guardia Pretoriana. Tienen el so orixe nel sieglu XIV(1330) y foron abolidos y masacrados por el Sultán Mahmud II en 1826.

Orixe de los Xenízaros

El sultán Orhan I, gobernante del Imperiu Otomanu fundó el cuerpo de los Xenízaros al rodíu de 1330, tuvo al entamu formáu por combatientes non musulmanes, principalmente cristianos Ortodoxos( que yeren cogíos dende neños ya) y prisioneros de guerra.Orhan quiciabes foi influyíu polos sultanes Mamelucos para la formación de esti cuerpu militar.Los Xenízaros convirtieronse nel primer exércitu Otomanu permanente,sustituyendo a tropes que taben bozaes sobro tou por grupos trivales nos que nun se podía confiar munchu por que la so lealtá y moral taben dudoses ya influyíes.Alendefetu, nengun combatiente llibre(non esclavo) diba aceptar ser soldáu de infantería por que yera un trabayu per arriesgáu y pocu reconocíu.

Instrucción, adiestramientu y estilu vida de los xenízaros

Les primeres unidaes Xenízares contaben entre sos files a cautivos de guerra y esclavos.Dempues de 1380, el Sultán Selim I incremento les sos files como resultau d'un impuestu en forma humana denomau devshirmeh, los homes del sultan reclutaríen dellos xóvenes ente la población non musulmana, polo que había munchos cristianos, que yeran la población non Musulmana mayor nel estáu.Yeren escueyíos al azar y más sero por una estricta seleición, pa llueu ser adiestraos.

En sieglos posteriores hebo predilección polos candidatos Griegos y Albaneses como puse ver na cantidá de estos que escueyíen en rellación al restu.Xeneralmente seleccionábanse neños de ente 7 y 14 años en un numberu según la necesidá del momentu. Más sero les autoridaes otomanes ampliaríen el devshirmeh a Hungría. Podría esperase que residentes llocales nun apreciaren la costume otomana cuando procedíase al reclutamientu forzosu, anque numberoses poblaciones veían n'ello una fonte riqueces y un prósperu futuru palos sos fios polos beneficios que derivaben de pertenecer a dichu cuerpu militar.


Los xenízaros yeren adiestraos baxo una disciplina estricta con duros entrenamientos físicos, enseñanzes nel remanu d'armes de la dómina y táctiques militares, asina como una impecable educación (aprendíen diverses llingues, lliteratura, contabilidad, etc.) y en condiciones práuticamente monástiques nes escueles Acemi Oğlanı. En dichas escueles d'instrucción anochábase que permanecieren célibes y foron al menos alentaos a convertise al Islam, lo que la mayoranza asína fizo.Na práutica, los xenízaros pertenecieron al sultán. A diferencia de los musulmanes llibres, les estuvo expresamente prohibiu dexase crecer la barba, permitiendo tan sólo un bigote. inculcóse-yos dende un primer momentu que consideraren al Cuerpu de xenízaros como la so casa y familia y al sultán como el so padre real, de factu. Sólo aquellos que demostraron ser lo suficientemente fuertes durante el periodu de instrucción alcanzaron el rango de un xenízaro verdaderu, normalmente a la edá de veinticuatru a veinticincu años. El reximiento heriedaba las propiedaes de los xenízaros fallecidos.

Los jenízaros tamién deprendieron a seguir los dictaos del santu derviche Hacı Bektaş-ı Veli que había bendecido les primeres tropes. De esti mou, la orde sufí Bektaşı y sus derviches convirtiéronse n'una especie de capellanes pa la Guardia jenízara. n'esti aspeutu, asína como les sos semeyances na so vida aisllada, los xenízaros asemeyábanse a les órdes monástiques cristianes de guerreros monxes, como la de los Caballeros de San Juan o la Orde del Temple.

La Guardia Xenízara

El númbero de integrantes de les tropes xenízares varió según la domina desde 100 a más de 200.000. La Guardia xenízara taba organizada en ortesa (equivalente en turco para Reximientu). Suleiman Kanuni poseía 165 ortes, pero el númbero coel tiempu aumentó a 196. El sultán yera el comandante supremu de los xenízaros, magar qu'el Cuerpu yera organizau y comandau poel ağa (comandante). La Guardia xenízara dixebrábase en tres categorías:

  • Cemaat (tropes fronterices), con 101 ortes
  • Beyliks o beuluks (la guardia personal del sultán), con 61 ortes
  • Sekban o seirnen, con 34 ortes

Además esistíen 34 ortes integradas por los acemi (aprendices). En un principio, los xenízaros podríen ascender de rangu tan sólo dientro de la so propia orta y sólo por criterios de antigüedá y xerarquía. Abandonaben la unidá tan sólo pa asumir el mando d'otra.