Diferencies ente revisiones de «Estación d'El Caleyu»

Coordenaes: 43°20′N 5°52′W / 43.33°N 5.87°O / 43.33; -5.87
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
m iguo testu: llínea => llinia
Llinia 3: Llinia 3:


== Historia ==
== Historia ==
La estación foi abierta al tráficu'l [[23 de xunetu]] de [[1874]] cola puesta en marcha del tramu [[La Pola (Ḷḷena)|La Pola]]-[[Xixón]] de la llínea que pretendía xunir [[Llión]] con [[Xixón]].​ La construcción foi obra de la [[Compañía de los Ferrocarriles d'Asturies, Galicia y Llión]] creada para siguir coles obres empecipiaes por Noroeste, anterior titular de la concesión.​ Sicasí la so situación financiera nun foi muncho meyor que la de la so antecesora y en 1885 acabó siendo absorbida per la ''Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España''.​ En 1941, la nacionalización del ferrocarril n'España supunxo la desapaición d'esta postrera y la so integración na acabante crear [[Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles|RENFE]].
La estación foi abierta al tráficu'l [[23 de xunetu]] de [[1874]] cola puesta en marcha del tramu [[La Pola (Ḷḷena)|La Pola]]-[[Xixón]] de la llinia que pretendía xunir [[Llión]] con [[Xixón]].​ La construcción foi obra de la [[Compañía de los Ferrocarriles d'Asturies, Galicia y Llión]] creada para siguir coles obres empecipiaes por Noroeste, anterior titular de la concesión.​ Sicasí la so situación financiera nun foi muncho meyor que la de la so antecesora y en 1885 acabó siendo absorbida per la ''Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España''.​ En 1941, la nacionalización del ferrocarril n'España supunxo la desapaición d'esta postrera y la so integración na acabante crear [[Red Nacional de los Ferrocarriles Españoles|RENFE]].


Dende'l 31 d'avientu de 2004 [[Renfe Operadora]] esplota la llínea ente qu'[[Adif]] ye la titular de les instalaciones ferroviaries.
Dende'l 31 d'avientu de 2004 [[Renfe Operadora]] esplota la llinia ente qu'[[Adif]] ye la titular de les instalaciones ferroviaries.


== Servicios ferroviarios ==
== Servicios ferroviarios ==
Llinia 14: Llinia 14:
La frecuencia de los trenes a [[Uviéu]], teniendo en cuenta que dambes llínees faen parada nella, ye de media hora en díes llaborables.
La frecuencia de los trenes a [[Uviéu]], teniendo en cuenta que dambes llínees faen parada nella, ye de media hora en díes llaborables.


La mayoría de los trenes son de la [[Llinia C-2 (Cercaníes Asturies)|llínea C-2]], pero a lo llargo del día faen parada unos 10 trenes de la [[Llinia C-1 (Cercaníes Asturies)|llínea C-1]], que conecta con [[Xixón]] y [[La Pola (Ḷḷena)|La Pola]].
La mayoría de los trenes son de la [[Llinia C-2 (Cercaníes Asturies)|llinia C-2]], pero a lo llargo del día faen parada unos 10 trenes de la [[Llinia C-1 (Cercaníes Asturies)|llinia C-1]], que conecta con [[Xixón]] y [[La Pola (Ḷḷena)|La Pola]].


La duración del viaxe ye d'unos 5 minutos a [[Uviéu]] y de daqué menos de 40 minutos hasta [[Xixón]] nel meyor de los casos.
La duración del viaxe ye d'unos 5 minutos a [[Uviéu]] y de daqué menos de 40 minutos hasta [[Xixón]] nel meyor de los casos.

Revisión a fecha de 15:42 15 xin 2020

Estación d'El Caleyu
estación de ferrocarril
Llocalización
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia provincia d'Asturies
Conceyu Uviéu
Coordenaes 43°20′N 5°52′W / 43.33°N 5.87°O / 43.33; -5.87
Estación d'El Caleyu alcuéntrase n'Asturies
Estación d'El Caleyu
Estación d'El Caleyu
Estación d'El Caleyu (Asturies)
Historia y usu
Dueñu Administrador de Infraestructuras Ferroviarias
Xestión Renfe Operadora
Estación
Conexones Llinia Venta de Baños-Xixón
Próximes estaciones
Tipos de tren enllaz= Llinia C-1
enllaz= Llinia C-2
Andenes 3
Cambiar los datos en Wikidata

La estación d'El Caleyu ye una estación de ferrocarril asitiada nel conceyu d'Uviéu, nel Principáu d'Asturies. Forma parte de les llinies C-1 y C-2 de cercaníes Asturies.[1]

Historia

La estación foi abierta al tráficu'l 23 de xunetu de 1874 cola puesta en marcha del tramu La Pola-Xixón de la llinia que pretendía xunir Llión con Xixón.​ La construcción foi obra de la Compañía de los Ferrocarriles d'Asturies, Galicia y Llión creada para siguir coles obres empecipiaes por Noroeste, anterior titular de la concesión.​ Sicasí la so situación financiera nun foi muncho meyor que la de la so antecesora y en 1885 acabó siendo absorbida per la Compañía de los Caminos de Hierro del Norte de España.​ En 1941, la nacionalización del ferrocarril n'España supunxo la desapaición d'esta postrera y la so integración na acabante crear RENFE.

Dende'l 31 d'avientu de 2004 Renfe Operadora esplota la llinia ente qu'Adif ye la titular de les instalaciones ferroviaries.

Servicios ferroviarios

Cercaníes

Forma parte de les llínees C-1 y C-2 de cercaníes Asturies.

La frecuencia de los trenes a Uviéu, teniendo en cuenta que dambes llínees faen parada nella, ye de media hora en díes llaborables.

La mayoría de los trenes son de la llinia C-2, pero a lo llargo del día faen parada unos 10 trenes de la llinia C-1, que conecta con Xixón y La Pola.

La duración del viaxe ye d'unos 5 minutos a Uviéu y de daqué menos de 40 minutos hasta Xixón nel meyor de los casos.

Mientres les fines de selmana, la frecuencia de los trenes amenorga a la metá.

Referencies