Diferencies ente revisiones de «Cosme Vidal Lláser»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo parámetru de plantía
Millars (alderique | contribuciones)
Llinia 23: Llinia 23:
{{Tradubot|Cosme Vidal Lláser}}
{{Tradubot|Cosme Vidal Lláser}}


{{NF|1912|1982|Vidal Llaser, Cosme}}
[[Categoría:Ibicencos]]
[[Categoría:Ibicencos]]
[[Categoría:Escritores d'Islles Baleares]]
[[Categoría:Escritores d'Islles Baleares]]

Revisión a fecha de 21:26 8 xin 2020

Cosme Vidal Lláser
Vida
Nacimientu Ibiza1912
Nacionalidá España
Muerte Ibiza3 de xineru de 1982 (69/70 años)
Estudios
Llingües falaes catalán
Oficiu escritor
Cambiar los datos en Wikidata

Cosme Vidal Lláser[1] (Eivissa, 1912 - 3 de xineru de 1982) foi un escritor español en llingua castellana.[2] De bien nuevu empecipiar nel mundu de la lliteratura, cuando con 15 años publicó la so primer narración en La Voz d'Eivissa sobre la tema de Navidá. Cursó por llibre los estudios de maxisteriu nes escueles normales de Palma y d'Alicante, onde'l 1931 llogró'l títulu de maestru. Mientres la dómina d'estudiante foi miembru del cuadru escénicu de la Congregación Mariano y vocal de l'asociación cultural Ca Nostra, dambos impulsaos por Isidor Macabich.

Exerció de maestru en Eivissa y Mallorca, trabayu qu'abandonó al ser movilizáu por cuenta de la Guerra Civil. Acabada esta, reincorporar al maxisteriu nacional y en 1943 foi destináu a Cornellá de Llobregat xuntu col so amigu Marià Villangómez. El 1944 ingresó na academia militar d'infantería.

Publicó artículos y cuentos en dellos diarios y revistes locales y nacionales sobre la tema de la creación lliteraria, l'estilu y l'estructura del cuentu o bien sobre'l so autores predilectos: Henry James, F. Kafka, Jorge L. Borges, Azorín, Ignacio Aldecoa, etc. Gran parte de la so obra lliteraria foi en forma de cuentos, munchos de los cualos apaecieron en revistes de prestíu como "La Estafeta Lliteraria", "Ínsula" y "Papeles de Son Armadans", ente otros. El 1965 publicó en "Ínsula" una serie d'artículos dedicaos a la xeneración de lliteratos holandeses qu'aquellos años moraben y trabayaben n'Eivissa. Narraciones sos atopar n'antoloxíes como "Narraciones de lo real y lo fantástico" (Barcelona 1971) y "Manifiestu Español o una antoloxía de narradores" (Antonio Beneyto, Barcelona 1973). El 1969 publicó en Barcelona un llibru de relatos tituláu "Papeles de la velea" y aquel mesmu añu ganó'l premiu de cuentos entamáu pol diariu "Baleares" de Palma cola obra "El golor d'unes flores". El 1981 la delegación pitiusa del Ministeriu de Cultura publicólu "L'Emburrión y otros cuentos"; en 1997 el Conseyu Insular d'Eivissa y Formentera editó-y el llibru "Cosme Vidal Lláser. Cuentos y artículos", selección y prólogu de Vicente Valero.

Los últimos años de la so vida decantóse tamién pola novela y en 1978 ganó'l premiu Armengot de Castellón de la Plana de novela, cola obra "Islles pa una hestoria", publicada pola editorial Fíos de F. Armengot de Castellón el mesmu añu del premiu y que narra unos fechos socedíos nes islles de Cabrera y d'Eivissa, en que s'atopen reminiscencies proustianas. Tien tres noveles inédites: "La fiebre", "La Isla" y "El Xuráu".

Foi finalista de dos premios de novela curtia: el premiu Ágora de San Sebastián (1965) y el convocáu pol colexu universitariu de Cáceres (1973). Tamién trabayó na traducción d'una novela del autor rusu Ivan A. Goncharov, "Oblomoff" (Editorial Tartessos 1943), por aciu una versión francesa y que se publicar nos años cuarenta. Al pie de los sos amigos Enric Fajarnés Cardona y Marià Villangómez Llobet participó en dalgunos de los más importantes proyeutos lliterarios y culturales que se desenvolvieron n'Eivissa ente l'años cuarenta y ochenta del s.XX, como fueron la publicación de los trés dómines de la revista "Eivissa" (primer dómina, 1944-55; segunda, 1953-60, y tercer, a partir de 1972); el suplementu "Isla" que de manera mensual publicó "Diariu d'Eivissa" mientres l'añu 1953; los ciclos de conferencies y otres actividaes lliteraries de la sociedá cultural y recreativo Ebusus, o la participación nes actividaes complementaries de les primeres ediciones de la Bienal d'Eivissa. Falando de la obra de Vidal Lláser, Villangómez diz: "Siempres sollerte y esixente na so empresa, conocedor y posesor de téuniques variaes, maestru d'una prosa personal y sensible, considerable estilista, escribió nun castellán de gran calidá lliteraria".

Referencies

  1. Cirer Mariña, Felip. (en catalán)Enciclopèdia d'Eivissa i Formentera:  páxs. 185-187. http://www.eeif.es/. 
  2. Villangómez Llobet, Marià (1982). «En memòria de C. Vidal Llàser» (en catalán). Revista Eivissa:  p. 4. http://www.raco.cat/index.php/Eivissa/article/viewFile/113933/142202. Consultáu'l 22 d'avientu de 2015.