Diferencies ente revisiones de «Archosauria»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m quito espaciu en blancu
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-o]]s +os]])
Llinia 12: Llinia 12:
* [[Ornithodira]]
* [[Ornithodira]]
** [[Pterosauria]] [[estinción|†]]
** [[Pterosauria]] [[estinción|†]]
** [[Dinosauria]] (incluyendo [[Aves]])|subdivision_ranks=[[Clado]]s|synonyms=* Arctopoda <small>[[Ernst Haeckel|Haeckel]], 1895</small>
** [[Dinosauria]] (incluyendo [[Aves]])|subdivision_ranks=[[Clados]]|synonyms=* Arctopoda <small>[[Ernst Haeckel|Haeckel]], 1895</small>
* Avesuchia <small>Benton, 1999</small>}}
* Avesuchia <small>Benton, 1999</small>}}



Revisión a fecha de 12:39 22 avi 2019

Archosauria
Rangu temporal: 245 Ma-0 Ma
Triásicu inferior - Presente
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Sauropsida
Subclas: Diapsida
Infraclas: Archelosauria
(ensin clasif.): Archosauria
Cope, 1869
Clados
Sinonimia
  • Arctopoda Haeckel, 1895
  • Avesuchia Benton, 1999
  • Consultes
    [editar datos en Wikidata]

    Los arcosaurios (Archosauria, gr. "reptiles dominantes") son un grupu de amniotas diápsidos qu'evolucionaron de los Archosauriformes en el periodu Olenekiense (Triásicu tempranu). Tuvieron un enorme ésitu evolutivu y diversificáronse extraordinariamente mientres el Mesozoicu; los únicos representantes actuales del grupu son los cocodrilos y les aves.

    Pterosauriu.
    Paloma.
    Cocodrilu del Nilo.
    Dinosauriu.

    Los arcosaurios apaecieron fai alredor de 250 millones d'años. El primer grupu, los proterosúquidos, esvalixase por cuasi tol mundu. Atopáronse fósiles en Rusia, Sudáfrica, Antártida, Australia, India, China y Sudamérica. Presenten les sinapomorfies de los arcosaurios; una ventana anteorbital, un furu determináu nel craniu, dientes recurvos y esplanaos y un cuartu trocánter nel fémur, un reborde especial.

    Mientres el periodu Triásicu, fai ente 245 y 208 millones d'años, los arcosaurios espublizáronse, evolucionaron y diversificáronse, como carnívoros más o menos prósperos, y dieron orixe a un grupu d'herbívoros. Los tecodontos del Triásicu estremase en dos llinies principales. Una d'elles incluyía a los fitosaurios, con una paecencia superficial a los cocodrilos, los etosaurios herbívoros, que tamién paecíense a los cocodrilos, pero teníen una ñariz empicaxada pa desenterrar los alimentos vexetales, y dientes estrechos como fueyes, y los rauisuquios, cuasi siempres enormes y carnívoros. A lo caberu, del Triásicu cimeru, d'esta llinia surdieron dellos bípeos más llixeros que probablemente s'alimentaren d'inseutos, y pequeños animales, como los llagartos. Fueron, anque paeza sorprendente, los primeres crocodilomorfos. El grupu adoptó la esistencia anfibia, cuadrúpeda y piscívora namá venti millones d'años dempués, cuando s'escastaron los fitosaurios.

    La segunda llinia principal de arcosaurios incluyía a los carnívoros activos, como'l Ornithosuchus, que podía caminar sobro cuatro o sobro dos pates, y el llixeru Lagosuchus, que yera bípedu. Estos animales tán próximos a los dinosaurios por munches carauterístiques qu'agora sospriende que munchos científicos se habien negáu hasta apocayá. Sobremanera, el Lagosuchus presenta una llarga llista de calteres propios de los dinosaurios; la so posición ye bípeda, les estremidaes llargues, cola tibia y el peroné más llargos que'l fémur, la perforación del acetábulu, que ye la depresión cóncava na parte del güesu del cadril que recibe l'estremu arrondáu del fémur; la cabeza del fémur mira escontra dientro, el principiu de la cabeza del fémur n'ángulu rectu que se repara nos dinosaurios; l'articulación recta de la rodía; l'articulación amenorgada del todíu que paez una terliz, dende un puntu de vista téunicu, denominase todíu con mesotarso avanzáu; los deos llargos de les pates traseres y la posición digitígrada del pie, na cual los únicos que toquen el suelu son los deos, y non la planta del pie, como nos arcosaurios primitivos y los seres humanos actuales.

    La mayoría de los calteres de los dinosaurios apaez tamién nos pterosaurios voladores. Dellos científicos creen que Lagosuchus, los pterosaurios y los dinosaurios formen en xunto un grupu monofilético importante conocíu como Ornithodira que surdió ente'l Triásicu mediu y el superior, fai alredor de 230 millones d'años.

    Les sinapomorfies de los dinosaurios qu'apaecen nesta clase o grupu monofilético, y el so posterior cambéu nos dinosaurios puramente dichos, formen parte d'una serie de cambeos anatómicos rellacionaos, que tuvo llugar nos arcosaurios mientres el Triásicu, y que seique fuera la clave del orixe de los dinosaurios.

    Referencies

    • Benton, M. J. (2004), Vertebrate Paleontology, 3rd ed. Blackwell Science Ltd.
    • Carroll, R. L. (1988) Vertebrate Paleontology and Evolution, W. H. Freeman and Co. New York.