Diferencies ente revisiones de «Nicanor Piñole»

De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
 
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Llinia 8: Llinia 8:




[[Categoría:Pintores|P]]
{{entamu}}
[[Categoría:Xixoneses|P]]

[[Categoría:Pintores|Piñole, Nicanor]]
[[Categoría:Asturianos|Piñole, Nicanor]]


[[es:Nicanor Piñole]]
[[es:Nicanor Piñole]]

Revisión a fecha de 20:08 7 xnt 2008

Nicanor Pedro Vicente Piñole Rodríguez (6 de xineru de 1878, Xixón - 18 de xineru de 1978, Xixón) foi un pintor.

Con 16 años treslladóse a Madrid pa entamar la so formación artística na Academia de Belles Artes de San Fernando. Seis años más tarde, en 1900, treslladóse a Roma, onde pasó dos años, y a París, onde tuvo un mes, pa regresar a Xixón en 1902. Participa en diverses exposiciones locales y nacionales, como la Exposición Nacional de Belles Artes, obteniendo la tercera medalla na Exposición Universal de Buenos Aires, la segunda na de Madrid de 1917 y la primera honorífica na de Madrid de 1920. Na década de los años venti tamién envía cuadros a exposiciones en Estaos Xuníos.

La so estancia n'Italia y el conocimientu de los impresionistes condicionó la so primera dómina, na que trunfó la pasta y el color. Pero depués diría averándose a les tonalidáes grises p'aclimatase a l'atmósfera cromática asturiana. Les sos composiciones tan llenes de figures, con escenes que narren la vida campesina como son les romeríes, procesiones, o tamién les escenes del trabayu portuariu y d'otros llabores. Otra de les temátiques qu'apaez de forma obsesiva nes sos obres ye'l so autorretratu.

Morrió en Xixón a los pocos díes de cumplir 100 años d'edá. Once años depués la so viuda donó al Conceyu de Xixón más de 700 obres y obxetos del autor, colos que se inauguraría más tarde'l Muséu Nicanor Piñole nel antiguu edificiu del Asilo Pola, a pocos metros de la que fuera la so casa.