Diferencies ente revisiones de «Guanta»

Coordenaes: 10°14′18″N 64°35′30″W / 10.2383°N 64.5917°O / 10.2383; -64.5917
De Wikipedia
Contenido eliminado Contenido añadido
m nordés => nordeste
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- esquierda + izquierda )
Llinia 72: Llinia 72:


=== Significáu del escudu de Guanta ===
=== Significáu del escudu de Guanta ===
Creáu por Ángel Serrano, señala dellos símbolos guanteños. Nel so parte cimeru la vieya casa Aduana y el Puertu de Guanta. Na parte inferior esquierda amuesa'l ferrocarril, que tresportaba cargues de carbón. El so parte inferior derecha amuesa la cayida d'agua insigne La Serena. Na parte cimera del escudu xaz un cocoteru, tamién símbolu agrícola del pueblu.
Creáu por Ángel Serrano, señala dellos símbolos guanteños. Nel so parte cimeru la vieya casa Aduana y el Puertu de Guanta. Na parte inferior izquierda amuesa'l ferrocarril, que tresportaba cargues de carbón. El so parte inferior derecha amuesa la cayida d'agua insigne La Serena. Na parte cimera del escudu xaz un cocoteru, tamién símbolu agrícola del pueblu.


Na so parte baxa puede reparase les cintes enxareyaes que lleven impreses les feches 24 de mayu de 1783, día en que llegaron los españoles, y el 21 de xunu de 1991 fecha en que Guanta foi proclamáu como conceyu autónomu.
Na so parte baxa puede reparase les cintes enxareyaes que lleven impreses les feches 24 de mayu de 1783, día en que llegaron los españoles, y el 21 de xunu de 1991 fecha en que Guanta foi proclamáu como conceyu autónomu.

Revisión a fecha de 17:32 10 pay 2019

Guanta
Alministración
PaísBandera de Venezuela Venezuela
Estáu federáu[[d:Special:EntityPage/Q190922|{{{2}}}
Conceyu[[d:Special:EntityPage/Q2381428|{{{2}}}
Tipu d'entidá asentamientu humanu
Xeografía
Coordenaes 10°14′18″N 64°35′30″W / 10.2383°N 64.5917°O / 10.2383; -64.5917
Superficie 67 km²
Altitú media 117 km²
Demografía
Población 74,015 hab.
Densidá 1,1 hab/km²
Xentiliciu
Más información
Estaya horaria UTC−04:00
www.conoceguanta.com/
Cambiar los datos en Wikidata

Guanta ye una llocalidá de Venezuela allugáu nel noroeste del estáu Anzoátegui al oriente del país. Tien una población de cerca de 74.015 habitantes. Ye la capital del conceyu homónimu y forma parte del área metropolitana de Barcelona xuntu coles ciudaes de Barcelona, Llechería y Puertu La Cruz. Presenta una temperatura medio añal de 32 °C.

Ta allugáu al nordeste de Anzoátegui, a unos 8 km de Puertu La Cruz. Llinda al norte col Mar Caribe, al sur y al oeste col Conceyu Sotillo y al este parte con el Estáu Sucre. Tien una área de 67 km² y una población de 74.015 habitantes (censu 2001) y xuntu con Barcelona, Puertu La Cruz y Llechería, conforma una conurbación de casi 1.200.000 habitantes. Atopar a 14 msnm.

Per munchos años el puertu de Guanta foi unu de los más importantes de Venezuela, y salíen los cargamentos de carbón de les mines de Naricual y Capiricual. La badea ye en forma de ferradura, una entrada de 1998 pies d'anchu, protexía por isla a menos de 1 milla de la mariña. La entrada ye fácil y segura, y la badea dexa'l anclaje de barcos grandes peles sos agües fondes.[1] Al pie de los puertos de Puertu La Cruz (terminal petroleru) y Pertigalete (cementu), Guanta sirve les necesidaes industriales del estáu.

Xeografía

El sur y esti del conceyu ye una rexón montascosa de monte sub-húmedu con temperatures promedio de 12 °C y la zona norte costera y oeste ye semiárida presenta un clima templáu d'unos 27 °C. En tol conceyu preséntense precipitaciones con una media añal 624 mm.

La xeografía de Guanta tien gran potencial turísticu y tien dalgunos de los destinos más populares de Venezuela, incluyendo les Poces de Guayabal (Parroquia Chorrerón, Les Poces del Encantu (Parroquia Chorrerón), Parque Recreacional "La Serena" (Parroquia Chorrerón), Les Cueves de Rolando (Parroquia Chorrerón), Isla de Plata (a 10 minutos del Cai de Baritina), Isla del Faru (aprosimao a 45 minutos de la mariña), Isla del Monu (a unos 20 minutos de Baritina), sableres como Conoma, Conomita, Punta la Cruz, Ña cleta, etc.

Historia

Yeren los sos pacíficos residentes la nación cumanagoto hasta l'establecimientu de los españoles na área en 1511, la resistencia indíxena taba liderada pol Cacique Guantar. Por ello ye difícil establecer una fecha esacta de la so fundación yá que la población yá esistía.

Yá nos años 1800 sirvió de puertu pola badea de Guanta pa llevar hasta les Antilles los reses que se criaben nos llanos orientales. Ente fines de 1902 y principios de 1903 les marines de guerra del Imperiu Británicu, l'Imperiu Alemán y el Reinu d'Italia bloquiaron les mariñes y puertos de Venezuela esixendo'l pagu inmediatu de les deldes contraíes per Venezuela a les empreses de les sos connacionales.Cola puxanza económica deriváu de la esplotación de petroleu y de gas natural dende 1930 empieza a crecer Guanta gracies al cercanu Puertu La Cruz. Dende entós Guanta pasa a ser el principal puertu mercantil de la rexón. El desenvolvimientu de Puertu La Cruz reforzó la so

crecedera de manera indirecta, tantu qu'en 1950 constrúyese una refinería mui cerca del pueblu y del puertu y un añu antes instálase la industria del cementu operarando cerca de la ciudá ayudando entá más a la crecedera de Guanta, al establecer el puertu Pertigalete pa eses esportaciones.

Dende 1980 aceleráronse los desarrollos habitacionales pela redolada de la zona colonial de Guanta, amás de la crecedera de zones ablayaes ó barrios de pequeñu tamañu.

Toponimia

Yera una vegada un pequeñu pueblu, allugáu nun valle, que tenía enfrente un mar sele, azul, con unes islles dormíes. Nació quien sabe cuando y los sos habitantes yeren los Tagare, pescadores y llabradores. Nun nació cola espada y la cruz como los demás pueblos de Venezuela. Foi una decisión d'homes nómades pa pasar al sedentarismu. El tiempu caminó, como siempres lo fai poles trochas del mundu, y l'hestoria atopar a empiezos del sieglu XVI cuando un Santu Monxu, llamáu Bartolomé, afayar cola so pluma y poeta, Juan de Castellanos, lo versificó nes sos octaves. “Llargu foi'l percorríu y güei, a finales del sieglu XX, realcontrar inda caminando y colos sos zapatos gastaos…” Al llegar a una badea llena de tranquilidá y de cielu, punxeron les sos plantes sobre los raigaños de los mangles, pontes ente'l mar y la tierra, y quedaron prindaos pa siempres col valle que teníen enfrente, qu'arramaba la so quebrada nel mar y tenía unos cámbaros inmensos caminando amodo dende un terrén buelguizu hasta inmensidá azul. Por ello llamar Guantar “Valle de los Cámbaros” y col sufixu “ar” quixeron suxurir l'agua inmediato de la quebrada.

Al llegar, yera un vienres pela tarde, los Tagare char na tierra pa folgar, nun sitiu que sirvía a manera de plaza na aldega. Tando asina, desdexaos, los homes d'Alonso de Ojeda afrelláron-yos aviltadamente coles espaes, provocando una carnicería. Y colos que quedaron vivos, que fueron acutada pola raza Cumanagoto que vivía no que güei constitúi Barcelona, la raza Guaiquerí asitiada al occidente na zona de Mochima y la raza Core nes serranías de Bergantín y Turimiquire, esistió la Tagare. Ella taba tremada dende los valles de Guanta hasta los Altos de Santa Fe. La Quebrada de Guanta yera entós un regatu de dos vertientes que regaba los Valles pa fecundalos.

Muelle del Puertu De Guanta
Puertu De Guanta (1903)

Aquel día hubo un cacique en Guanta, el primeru conocer por aciu rellación escrita, llamáu Gil González. Les sos aiciones suscribir al llustru de 1516 a 1521, añu en que muerre lluchando pol honor de la so raza, contra'l sojuzgamiento al que se-y pretendía someter. Foi cuando esistió la más grande conflagración indíxena que se conoza d'América y que tuvo'l so epicentru precisamente en Guanta.

Darréu, na rellación que Lope de Les Banielles fai sobre la conquista y población de Nueva Córdova en 1569, indica que'l Cacique Guantar quixo ver al so gobernador, faciendo referencia al Cacique de los Valles de Guantar (Valle de los Cámbaros) pa esa dómina. Tamién dempués, cuando se funda'l pueblu de La nuesa Señora Santa Isabel del Amparu de Pozuelos nel añu de 1681, venti families indíxenes de los Valles de Guantar xuntu con otres de Pertigalete, son les encargaes de caltener el so poblamientu. Guanta quedaba apostrada entós a ser el traspatio del territoriu, el conuco, el sitiu de la llantadera solamente.

Cemex-Pertigalete

Símbolos del Conceyu Guanta

escudo * bandera * cangrejo

Significáu del escudu de Guanta

Creáu por Ángel Serrano, señala dellos símbolos guanteños. Nel so parte cimeru la vieya casa Aduana y el Puertu de Guanta. Na parte inferior izquierda amuesa'l ferrocarril, que tresportaba cargues de carbón. El so parte inferior derecha amuesa la cayida d'agua insigne La Serena. Na parte cimera del escudu xaz un cocoteru, tamién símbolu agrícola del pueblu.

Na so parte baxa puede reparase les cintes enxareyaes que lleven impreses les feches 24 de mayu de 1783, día en que llegaron los españoles, y el 21 de xunu de 1991 fecha en que Guanta foi proclamáu como conceyu autónomu.

Significáu del Cámbaru Azul

Cardisoma guanhumi o cámbaru azul de mangle

El so nome científicu Cardisoma guanhumi, ye la especie de cámbaru más grande de la rexón costera de Venezuela y ta en Guanta.

Bandera

La bandera ta conformada polos colores azul, colloráu y verde, en franxes iguales y horizontales. Cuenta con un equilláteru gris nel que resalten dos estrelles blanques. Tomando los trés franxes y na exa central de les mesmes allúgase un sol mariellu con imaxe en figura del Cacique Toronoima

==== Significáu de los colores Azul: representa'l cielu guanteño, les quebraes y regatos

  • Coloráu: Mientres más d'un sieglu los indios Tagares arramaron la so sangre en defensa d'estos bucólicos apacibles y estratéxiques paraxes.
  • Verde: representa la pureza de la naturaleza. Engloba a les nueses serranías del cordal de la mariña venezolana.
  • Gris: simboliza les riqueces naturales que tán nel nuesu territoriu y empieza a brotar como la piedra caliar, magre y la dolomítica, que utilízase pa producir cementu y otros minerales non metálicos.
  • Toronoima: la figura allugada sobre un sol refulgente y con mirada al nordés. Ye sinónimu de ferrial llucha, esfotu y altu espíritu de superación del factor humanu como topoloxía descendiente del amiestu d'indios, españoles y negros africanos.
  • Blanco: resaltada nos dos estrelles de cinco puntes blanques. Dende'l puntu de vista xeográficu allugar escontra'l nordés representa parroquia Chorrerón y la del nordés a la parroquia Guanta.

Deporte

Guanta destacóse tamién por tener deportistes reconocíos nacional y internacionalmente. Nel béisbol ta Jesús Rizalez quien foi'l primera guanteño en xugar nel béisbol profesional venezolanu. Clemente Alvarez que foi'l primera grandeliga nacíu nel terrén guanteño. Los hermanos Infante, Asdrubal Infante y Omar Infante que llograron bones resultaos nel estranxeru.

Guanta tamién cunta con un gran arguyu del deporte, Adriana Carmona quien se destacar nel taekwondo. Participó nos Xuegos Olímpicos d'Atenes 2004 ganando medaya de bronce na categoría de +67 kg.

Referencies